חברת acer היא חברת מחשבים מטאיוואן, המוכרת בעיקר כשחקנים בתחום המחשבים הניידים, עם מוצרים המיועדים הן למשתמש הביתי הממוצע (סדרות כמו Spin, ה-Aspire וה-Swift), והן עבור הגיימרים הכבדים (עם סדרות כמו Helios, ה-Triton וה-Predator), אך כוללת גם מחשבים נייחים, טאבלטים, ומסכי מחשב (גם כאן – הן למשתמש הביתי הרגיל, והן לגיימרים).

ביום שלישי ה-15/6 קיימה נציגות חברת acer בישראל כנס שבו הציגה החברה את הדגמים החדשים שיגיעו לארץ, לאחר אירוע החשיפה הרשמי של החברה העולמית שהתרחש ב-27 במאי.

לפטופים לכל סוגי הגיימרים

במסגרת מחשבי הגיימינג, ניתן למצוא את משפחת ה-Predator, מותג הגיימינג של acer, ותחתיו שלושת משפחות ניידי הגיימינג – ה-Triton וה-Helios הבכירים, כאשר הטריטון הוא מחשב גיימינג בעל מראה סולידי שמיועד לתפקד גם כמחשב עבודה, בעוד ההליוס הוא מחשב גיינימג נטו המיועד לאנשים שלא אכפת להם שידעו שהם משחקים ולא באמת עובדים, והמשפחה השלישית היא משפחת ה-Nitro התקציבית יותר, עם מפרטי גיימינג עוצמתיים (אך לא מפלצות).

דגם הטריטון שהוצג היה ה-Predator Triton 500 SE, המגיע עם מעבד i9-11900H חדש ועוצמתי, ביחד עם כרטיס מסך RTX 3080 ולא פחות מ-32GB של RAM. תצרפו לכל זה SSD בנפח 2TB ומסך 16 אינץ' ביחס 16:10 ריבועי ברזולוציית WQXGA (או 2560×1600 פיקסלים) עם קצב רענון של 165Hz – וקיבלתם מפלצת גיימינג.

בניגוד למה שיש לו מתחת למכסה המנוע, המחשב כלל לא נראה כמו מחשב גיימרים טיפוסי, ולמעשה אף מאוד דומה לכל לפטופ עבודה רגיל, עם מימדים קומפקטיים במיוחד ביחס לחומרה המובנית בו – עובי של פחות מ-20 מ"מ (19.9 מ"מ ליתר דיוק) ועד 12 שעות סוללה, הטריטון הוא מחשב שאפשר להכניס לתיק ולקחת ליום עבודה.

אם אתם גיימרים, וממש רוצים להשוויץ בלפטופ שלכם, ולא צריכים להסתיר את זה – ניידי ה-Predator Helios 300 בהחלט צריכים להיות ברשימת המועמדים הסופיים שלכם. בחשיפה הוצגו שתי וריאציות של ה-Helios 300, כששתיהן מגיעות עם מעבד אינטל סדרת i7 וכרטיס מסך RTX 3070, עם 32GB של RAM ו-SSD בנפח של 1TB.

ההבדל המהותי בין שתי הגרסאות שהוצגו הוא המסך. אחת הגרסאות הגיע עם מסך 15.6 אינץ' עם פאנל IPS, ברזולוציית FHD בקצב רענון מהיר של 144Hz, והשנייה הגיע עם מסך באותו גודל ורזולוצייה, אך עם קצב רענון מטורף של 300Hz, הפונה לגיימרי ה-FPS התחרותיים מביניכם (כי כל שבריר שנייה יכול להיות ההבדל בין לחטוף כדור, לבין לתת כדור).

במשפחת ה-Nitro, קיבלנו את ה-Nitro 5 דגם עוצמתי לא פחות (ואף דיי זהה לאחד ה-Helios), עם מעבד i7 11800H, כרטיס מסך RTX 3070, עם 32GB של RAM ו-SSD בנפח של 1TB. מפרט מרשים ביותר ביחס למשפחת הנייטרו, שבד"כ מתהדרת במחשבי גיימינג בסיסיים יותר (אך לא בסיסיים בכלל).

המחשב שהוצג מגיע עם מסך בגודל 17.3 אינץ' עם שוליים דקים במיוחד (כי גם ככה המסך ענק) וקצב רענון מרשים של 165Hz שלא יבייש גם את מסכי הגיימינג הגדולים שאנחנו רגילים לראות במחשבים הנייחים.

לפטופים גם לאלו שהם לא גיימרים בנשמה

סטודנטים? אנשי הייטק? סתם מחפשים לפטופ לעבודה? ובכן, גם כאן acer לא משאירה אתכם בלי אופציות, עם לא פחות מ-4 משפחות לפטופים, ועוד טאבלט שטח אימתני.

לסטודנטים מכם המחפשים מחשב קל, קטן, דק ושימושי מציעים באייסר את משפחת ה-Spin, עם דגמי ה-Spin 3 וה-Spin 7 5G. משפחת ה-Spin היא למעשה משפחת מחשבי 2in1, המאפשרת סיבוב של המסך ב-360 מעלות ולהפוך את המחשב למצב טאבלט. בנוסף, כל מחשבי הסדרה מגיעים עם עט מובנה מבית wacom, כדי שתוכלו להשתמש במחשב בתור מחברת, בכל שיעור שלא תרצו.

דגם ה-Spin 7 5G הוא דגם המגיע עם מפרט המבוסס מעבד Snapdragon של קואלקום, עם 8GB של RAM ו-512GB של איחסון מהיר, וכמובן – קישוריות 5G אינטרנטית מהירה. מצד שני, דגם ה-Spin 3 מגיע עם מעבד i7 דור 11, עם לא פחות מ-16GB של RAM ו-SSD בנפח של 512GB, והשוס – מסך 13.3 ברזולוציית 2K, וכל זה במשקל של 1.19 ק"ג בלבד!

לאלו מכם המחפשים "סתם מחשב נייד" ללא פיצ'רים מיוחדים, דגמי ה-Swift 5 וה-Aspire 5 של acer מאפשרים לכם לבחור בין מחשב חזק ומהיר (משפחת ה-Swift) לבין מחשב בסיסי יותר עם תמחור נוח יותר (משפחת ה-Aspire). בנוסף, לאלו מכם שפשוט חייבים לחסוך במקום שווה לבדוק את ה-Chromebook 13 המבוסס מערכת ההפעלה של גוגל, ונכנס לקטגוריית המחשבים הדקיקים במיוחד.

לאנשי השטח מביניכם שחייבים קישוריות גם בשטח, acer מציעה את ה-Enduro T1. מדובר על טאבלט מוקשח העומד תקינה צבאית (MIL-STD 810G) ותקני עמידות במים IP54. המסך הוא מסך TFT בגודל 10.1 אינץ' מוקשח ועמיד לנפילות, ומתחת למכסה המנוע פועם לו מעבד אינטל Celeron עם 4 ליבות ביחד עם 4GB של RAM ו-64GB של איחסון מהיר, כל זה בחבילה השוקלת 950 גרם בלבד, מריצה WIN10 ומיועדת לשרוד בכל תוואי שטח (טוב, אולי לא בצלילות).

האם acer תצליח בישראל?

בעוד שבאירופה ובעולם acer היא חברה מוכרת ויחסית נפוצה, במדינתנו הקטנה החדירה של החברה לשוק מוצלחת פחות. האם הדבר מוצדק? כנראה שלא. הצרכן הישראלי מאוד אוהב לדבוק במוצרים ובחברות שהוא מכיר, ופחות פתוח לנסות מותגים שהוא לא מכיר.

מאידך, דגמי ה-Helios זוכים להצלחה מסוימת בארץ. ובכן, לא בדיוק בארץ, אלא בהזמנות מפלטפורמות כמו Amazon, שכן התמחור של סדרת מחשבים אלו בארץ הוא נוראי במיוחד, בעוד התמחור העולמי שלהם הופך אותם למחשבי גיימינג מעולים ביחס עלות:תועלת.

האם נראה את acer מצליחה להיכנס לליבו של הצרכן הישראלי? רק הזמן יספר זאת. ובינתיים, שתפו אותנו בפייסבוק שלנו – איזה דגם מעניין אתכם?