Home PC

Acer Nitro XV280K ביקורת: מרשים מאוד, אבל לא חף מבעיות

Acer Nitro XV280k

בעל נוכחות, נוח, ותומך ב-4K ו-HDR, ה-Nitro XV280K של Acer הוא מסך מרשים מאוד, אבל בעיה של זליגת אור בקצוות פוגמת בחוויה באופן דרמטי.


ה-Nitro XV280K UMPX0EE001 של חברת Acer הוא מסך מרשים מאוד במבט ראשון. הוא גדול, בעל נוכחות, ותומך ברזולוציית 4K עם HDR. מהרגע שהרכבתי אותו ומיקמתי אותו על שולחן העובדה שלי, אי אפשר היה להתעלם ממנו. וכמובן שלשחק ב-4K עם 60FPS (תודה לך Nvidia RTX 3080) זו חוויה שאני מאחל לכל אחד ואחת מכם.

Acer Nitro XV280K

אבל לאט לאט התחלתי לשים לב לדברים קטנים שהעיבו על החוויה שלי עם ה-Nitro XVO. מספיק כדי שאתחיל להתגעגע למסך ה-1440p שאני משתמש בו באופן קבוע, כשאני לא מבקר מסכים.

לא תוכלו להתעלם ממנו

אני אוהב את איך שה-Nitro XV280K נראה. מסך של 28 אינץ' שעומד על רגל מתכת אחת ובסיס רחב ויציב. זה מראה יחסית פשוט שעדיין מקרין נוכחות כבדה. איפה שהרגל מתחברת לבסיס, ישנו וו אדום שאמור לשמש כמעין קליפס לסידור הכבלים. באופן אישי לא טרחתי להשתמש בו, אבל נחמד שיש את האפשרות.

הרכבת המסך לקחה לי משמעותית פחות זמן ממה שחשבתי. הרגל מתחברת לבסיס עם 3 זיזים ובורג אחד (ואתם אפילו לא צריכים מברג), ויושבת במקום טוב מאוד – גם כשניסיתי לנער אותה, לא הרגשתי היא "שוחה" בתוך הבסיס אפילו מילימטר. המסך עצמו פשוט מתלבש על הרגל עם 4 שיניים שנעלות בקלות ומחזיקות אותו במקום כמו דבק.

Acer Nitro XV280K Base
הבסיס העגול תופס קצת יותר מידי מקום.

ברגע שהכל מחובר ויושב לכם על השולחן, ה-XV280K נוח מאוד לכיוון. המסך זז בערך לכל כיוון שתרצו, ואתם אפילו יכולים לסובב אותו על צירו למצב פורטפרט. החופש הזה מאוד נחמד, ועם קצת משחק תוכלו למצוא את הזווית והמיקום שהכי נוחים לכם.

התלונה היחידה שיש לי היא שהבסיס העגול תופס קצת יותר מידי מקום. הוא כן מאוד יציב כתוצאה מכך, אבל הוא עדיין לוקח שטח נכבד מהנדלן של השולחן. אם אין לכם הרבה מקום, זה יכול קצת להציק.

מה הכפתור הזה עושה?

הרכבנו, מיקמנו, חיברנו למחשב – הגיע הזמן להדליק את המסך ולהתחיל להשתמש בו.

לאחר שגיששתי, מיששתי, וחיפשתי, הצלחתי למצוא את הכפתור ההדלקה. הוא, ושאר הכפתורים, נמצאים מאחורה, לאורך הצד הימיני של המסך. בהתחלה המיקום הזה הרגיש לי קצת מוזר, אבל תוך שתי דקות הגעתי למסקנה שזה דווקא מאוד, מאוד נוח.

הכפתורים של המסך נמצאים בחלקו האחורי, שזה דווקא מאוד, מאוד נוח.

הניווט בתפריטים, בכללי, מאוד נוח, ומאוד קל לכייל את ה-Nitro XV280K לפי ההעדפות שלכם. המסך מציע לא מעט שליטה. אם יש לכם את הסבלנות, אתם כנראה יכולים למטב אותו לכל חדר או תאורה.

או שאתם יכולים פשוט להפעיל את מצב HDR, שחוסם כמה אפשרויות כיול בסיסיות במטרה לנסות ולספק לכם חווית שימוש קצת יותר דינמית ומותאמת למה שאתם משחקים.

מבחינת חיבורים, ה-UMPX0EE001 די סטנדרטי. יש לו שני חיבורי HDMI 2.0, לצד חיבור DisplayPort בודד. יש לו גם חיבור לאוזניות – פיתרון נוח אם המחשב שלכם נמצא במיקום קצת פחות נגיש.

חווית משחק מסנוורת

הגענו לחלק הבאמת חשוב – איך זה לשחק על ה-Nitro XVO.

ובכן, בגדול, החוויה היא לא רעה בכלל. המסך תומך עד רזולוציית 4K, עם קצב רענון של 60Hz וזמן תגובה של 4ms, אז משחקים נראים ממש טוב (שוב, תודה לך RTX 3080). לא חוויתי קריעות מסך, גם כששחקתי משחקי אקשן מהירים כמו Outriders.

Nitro XV280K
ה-Nitro XV280K במלא הדרו. תסלחו לי על הבלאגן…

מה שכן, אני לא חובב גדול של טכנולוגיית HDR, וגם ה-Nitro XV280K של Acer לא שכנע אותי אחרת. ברגע שמשחקים עם HDR, גם אם מפעילים את התמיכה במסך, בווינדוס ובמשחק עצמו, כל הצבעים פשוט נמחקים – כאילו אתם משחקים דרך שכבה דקה של אבק. אז בעוד שה-4K הוא אחלה והכל, ה-HDR, בעיני, עדיין מיותר. 

מכיוון שהמסך הזה די גדול (28 אינץ'), הייתי צריך לדחוף אותו קצת אחורה כדי "לקבל את התמונה המלאה". למזלי יש לי שולחן מחשב די עמוק, אז הסתדרתי בסדר, אבל, כמו על הבסיס העגול, זה מרגיש שהמסך תופס קצת יותר מקום ממה שהוא אמור. זווית הצפייה המפורסמת באתר של Acer היא 178 מעלות, ואני מניח שזה טכנית נכון, אבל היא הרגישה צרה יותר. כמובן שאם המסך לא בדיוק מולכם, או אפילו קצת קרוב מידי, התמונה תראה קצת שרופה. לכן, אני ממליץ לוודא שיש לכם מספיק מקום בשבילו.

בנוסף, וזה מה שבסופו של דבר הוריד לי מההתלהבות מה-XV280K, יש את עניין הבוהק, או זליגת האור. הפינות של המסך מחזירות אור בצורה קצת מעצבנת. כל מה שקורה במרכז נראה חד ומושלם, אבל בפינות? כמעט ואי אפשר לראות מה קורה בהן אם אתם משחקים משחק אימה חשוך למדי. לא משנה כמה הזזתי את המסך, או כמה חשוך היה החדר, הבוהק הזה מעולם לא נעלם לגמרי, וזה… חבל.

XV280K זליגת אור
כשמנסים לשחק Loop Hero בחדר חשוך לגמרי, אפשר לראות את זליגת האור בברור.

קחו בחשבון שיכול להיות שמדובר בתקלה במוצר, ולא חוויה גורפת עם כל מסכי XV280K. חוץ מהבעיה הזו, באמת מדובר במסך גיימינג מוצלח מאוד, אז אם זו אכן רק תקלה נקודתית, אז באמת שאין על מה להתלונן. אבל מכיוון שזו החוויה שחוויתי בעת השימוש שלי עם המסך, זו החוויה שאני מתייחס אליה.

ה-Nitro XV280K UMPX0EE001 של Acer הוא מסך בעל נוכחות מרשימה מאוד. העיצוב שלו מינימלי, יפה, ונוח לשימוש. אלמלא בעיית זליגת האור, הייתי ממליץ לכל מי שמחפש מסך שתומך ב-4K ו-HDR לשים אותו בראש הרשימה שלהם (גם המחיר של 1990 ש"ח הוא מחיר סביר לכל הדעות). בהנחה ויש להם שולחן גדול מספיק בשביל לעבוד עליו בנוחות.

המסך Acer Nitro XV280K סופק ע"י נציגות Acer בישראל.