המשחק Horizon Forbidden West מתקרב אלינו בצעדי ענק, ועתיד לצאת ב-18 בפברואר. מאז יציאת הטריילר הראשוני, המפתחת Guerilla Games מפרסמת מדי מספר חודשים פרטים חדשים על המכניקות והעלילה של המשחק לקראת יציאת המשחק. במסגרת הפוסט האחרון בבלוג של PlayStation שפורסם היום, קיבלנו מידע חדש ומעניין על היכולות של אלוי.

כפי שראינו בטריילרים הקודמים, אלוי עדיין משתמשת בחץ וקשת ובחנית שלה אך עם שדרוגים חדשים. אחד השדרוגים המעניים שראינו הוא שימוש בחנית שלה כמעין שוקר שמחשמל רובוטים ובני אדם כאחד. בבלוג האחרון, מספר מעצב מכניקת הלחימה הראשי כי זו אחת מתוך סוג יכולות חדש שנקרא Valor Surge. יש 12 יכולות Valor Surge שונות, כשלכל אחת מהן יש 3 רמות שונות. כך שלמעשה נקבל יד חופשית להרוס מכונות כפי שנרצה. כדי לקבל עוד Valor, השחקנים צריכים להיות יצירתיים ולמצוא את נקודות התורפה של המכונות או להרוג אותן בחשאיות.

הדרך לפתוח כל אחת מהיכולות הללו היא דרך עץ יכולות, בדומה למשחק הקודם, שיעזור לנו לחזק את אלוי. עם זאת, אי אפשר להפוך את אלוי לבלתי מנוצחת, והמפתחים מסבירים כי ככל שרמת היכולת תעלה, כך יקח יותר זמן לטעון אותה. אבל מצד שני, בסופו של דבר ארסנל הכלים של אלוי יהיה מאוד רחב.

Horizon Forbidden West

עוד חידוש משמעותי במשחק הוא היכולת של האויבים להשתמש במכונות. כזכור, ב-Horizon Zero Dawn רק אלוי הייתה יכולה לרכב על מכונות שונות כדי לנוע ממקום למקום וגם להשתמש בהם בקרב נגד אויבים שונים. במשחק ההמשך, כפי שצויין, גם לאויבים ישנה יכולת כזו ולמעשה, הם יכולים להתשמש במכונות כדי לפגוע באלוי. האם זה אומר שגם הם למדו את היכולת ויש להם חנית שכזו משלהם? נחכה ונראה. בכל מקרה, בהחלט יהיה מעניין להילחם נגד בני אדם ומכונות ביחד.

כפי שראינו בטריילרים, המשחק עתיד להיות גדול יותר ורחב בהרבה מהמשחק הקודם עם דברים חדשים למצוא ברחבי העולם. לכן, הטיפוס של אלוי הוא פן חשוב מאוד. והפעם, אלוי תקבל את היכולת לקפוץ מקיר לקיר כדי להגיע למקומות שהיא בדרך כלל לא יכלה להגיע אליהם במשחק הקודם. נראה כי המפתחים שמים דגש גדול מאוד על חקר העולם עצמו, שכן אלוי יכולה גם לצלול למעמקי האוקיינוס. אפשר רק לדמיין אילו מקומות מרתקים נחקור במהלך המשחק.

המשחק Horizon Forbidden West עתיד לצאת ב-18 בפברואר 2022 לקונסולת ה-PlayStation 4 וה-PlayStation 5.