בבוקר לח בשנת תשפ"א הגעתי למגדל יוקרתי בתל אביב בכדי לחגוג 95 שנים ולחזות בליין המוצרים היוקרתיים של Bang & Olufsen. המגדל תואם את רוח המוצרים של החברה המשדרים יוקרה ועיצוב חסר פשרות.

מרגע הכניסה לדירת התצוגה הרגשתי את הסאונד עוטף אותי. חיפשתי את המקור אבל היה לי מאוד קשה לאתר אותו מאחר והשמע ניתז בצורה מדהימה בחלל החדר. התחושה הזו ליוותה אותי בכל חדר אליו נכנסתי ובו הותאם בצורה כמעט מושלמת המוצר הייעודי.

Beosound BALANCE

מנכ"ל ביקונקט ומנהל המוצר החלו בתיאור רוחה של Bang & Olufsen ובה נתח מאוד נכבד מוקצה לעיצוב. כל מוצר מעוצב בקפידה לפי דרישות וכל מוצר מעוצב על ידי בית עיצוב שונה כך שכל המוצרים שלה הם מקוריים, ייחודיים, ולא מעוצבים על פי אותם כללים אך עדיין מתכתבים בניואנסים הקטנים.

אינטלגנציה ווקלית לבית

בפתח סדרת המוצרים שמטרתם לשרת את הבית ולהתמזג איתו בצורה מושלמת, הוצג Beosound Emerge שמעוצב כספר כך שניתן להטמיע אותו בצורה טבעית בחלל החדר או במדף ספרים. פלט השמע שלו ממוקם בקדמת המוצר כך שכולו מכוון לאיזור מסויים ופיזור השמע מדהים ב-180 מעלות.

מבחינת המוצר עצמו, הוא אינו נייד, מתאים לחלל של 45 מ"ר, ניתן להתחברות באמצעות WiFi ולשדר אליו באמצעות Chrome Cast ו-AirPlay 2. ובנוסף, האינטרקציה מולו יכולה להתבצע באמצעות Google Assistant. הוא מגיע עם רדיו אינטרנטי מובנה, כניסת Aux, וכניסה אופטית. מחיר הגרסה המושחרת הוא 2,390 ש"ח וגרסת העץ המוזהב 2,990 ש"ח.

Beosound Emerge

המוצר השני שהוצג בתצוגת תכלית הוא ה-Beosound Level. הוא מגיע עם אותן התכונות כמו ה-Emerge, אבל בנוסף לאלו, מתווספת תכונת הניידות שמאפשרת שימוש בין 4 ל-16 שעות, תלוי בעוצמת השמע. ה-Level מגיע עם מטען מגנטי באחוריו שגם מעוצב בצורה אלגנטית.

לרמקול שלושה מצבי שמע – מצב עמידה, שבו הוא משדר סטריאו 3 ערוצים, מצב שכיבה, שנקרא גם Social Gathering ובו השמע מתפזר ב-360 מעלות ובעצם מאפשר לקחת אותו מהאיזור הביתי אל החצר, ומצב נוסף בו הוא תלוי ובכך פיזור השמע שלו היא 180 מעלות. הרמקול עמיד ללחות ומים (IPS 65) ולכן ניתן לתלות אותו גם באיזורים כמו המטבח או חדר האמבטיה (אך לא בתוך המקלחון וחבל).

Bang & Olufsen משיקים פלטפורמה חדשה מבחינת תוכנה וגם מבחינת חומרה והיא נקראת "מוצרט". הפלטפורמה הושקה ביחד עם ה-Beosound Balance והיא מספקת שני דברים עיקריים. האחד חיבור בסטריאו שלא תלוי ב-Google home מה שמאפשר להביא כל מקור, אפילו פטיפון, לתוך הרמקולים ולנגן בסטריאו ב-2 רמקולים אלחוטיים.

Beosound Level

טכנולוגיה נוספת שמגיעה עם הפלטפורמה היא ה-Connectivity of Design שמטרתה היא שימור המוצר לאורך שנים. בכל הרמקולים יש מודול של הקישוריות שאפשר להחליף אותו לטכנולוגיה עתידית לכשתצא. כלומר, בעוד כמה שנים טכנולוגיית הקישוריות תשתנה, וכל מה שנצטרך לעשות בכדי לשדרג את המוצר הוא להחליף מודול.

מחיר ה-Level הוא 4,990 ש"ח עבור הגרסה השחורה ו-5,990 ש"ח עבור גרסת העץ. הקטגוריה של Flexible Living כוללת מוצרים נוספים כגון Beosound Stage שהוא הסאונדבר שהושק ב-2019, BeoPlay שזו ספינת הדגל מבחינת המכשירים הביתיים ועוד מוצרים איכותיים.

מעוררי שיח והשתאות

Beosound Shape הינו רמקול ורסטילי מבחינה עיצובית. הוא מגיע במינימום של 6 יחידות וניתן להגיע איתו עד ל-30 יחידות. הוא ורסטילי מבחינה עיצובית וגם מבחינת השימוש, הוא יכול להכנס תחת קטגוריית ה-Flexible Living אם משדרים אליו ב-WiFi או BT ובכך להפוך אותו למערכת סטריאו. ניתן גם להשתמש בו בתור רמקול סראונד וכל זאת על ידי בחירה של המודולים הפנימיים שלו. מחירו מתחיל מ-13,990 ש"ח ל-6 יחידות.

Beosound Shape

מבחינת השליטה בכל מוצרי B&O, הושק שלט הנקרא Beoremote One שהוא פשוט שלט ששולט בכל מוצרים Bang & Olufsen שקיימים ומחירו 1,190 ש"ח.

בנוסף אליו קיים מוצר שליטה אחר, אבל השליטה שלו מוגדרת לסאונד ולמערכות סטריאו בלבד, הנקרא Beoremote Halo. יש לו חיבור WiFi וגם BT, ובנוסף מסך המציג בטקסט (גם בעברית) את האמן והשיר שמתנגנים כעת. הוא מגיע עם 4 presets של תחנות רדיו או פלייליסטים של Spotify, וכמו שאר המוצרים החכמים של Bang & Olufsen, כשמתקרבים אליו הוא נדלק. מחירו 2,990 ש"ח.

גם לגיימרים וגם לאוהבי הקריוקי יש מה למצוא

בשיתוף עם Xbox, המוצר הבא ייעודי לקונסולה – אוזניות פרימיום עשויות מאלומיניום ועור הנקראות Beoplay Portal. האוזניות נראות מדהים גם מרגישות כך כשמשתמשים במשטחי המגע בצידיה כדי לתפעל אותן. הן כוללות מיקרופון "וירטואלי", כלומר 3 מיקרופונים בכל אוזניה בכדי לקלוט את הקול של הדובר.

הן מציעות פונקציה בשם On Voice שמכיילת כמה יישמעו את הדובר וכמה יבודדו קולות מן הסביבה. כל זה נעשה באמצעות מגע. מעבר לכך, האוזניות מגיעות עם Active Voice Cancelling, יכולת חיבור לכמה מכשירים בו זמנית (Multipoint). המחיר שלהן הוא 1,990 ש"ח.

מוצר נוסף בתחום האוזניות הוא ה-Beoplay HX שהוא שדרוג של הרגסאות הקודמות (H9 וחבריו). הפעם, בניגוד לעבר, המוצר מגיע עם Case. לאוזניות אלו פונקציית Noise Cancelling היברידית בלחיצת כפתור, משטחי מגע כמו ה-Portal, וכפתור ייעודי ל-Google Assistant, או ביקסבי, או סירי, תלוי במה אתם משתמשים.

האוזניות כמובן לא ויתרו על חיבור Aux, והתווספה האופציה של העברת שמע באמצעות USB-C. בתחום הארגונומיה, האוזניות הללו קלות יותר משאר האוזניות של החברה, ויש להן כרית עם ספוג זיכרון בקשת המחברת את שתי האוזניות. כריות האוזניות רכות יותר וניתנות להחלפה, בדגש על גישת שימור המוצרים של Bang & Olufsen. מחירן הוא 1,990 ש"ח.

Beoplay HX

לחובבי הים והיוקרה, Bang & Olufsen מציגים לראשונה רמקול לשטח, עמיד למים, ובגודל של פחית (בערך). ה-Beosound Explore הוא המוצר הקשיח והעמיד ביותר שיוצר עד עכשיו על ידי Bang & Olufsen, כך טוען מנכ"ל ביקונקט. לטענתם מדובר בפיתוח של ציפוי לאלומיניום הנקרא אנודייז 2 (Anodize 2) והוא קשיח, עמיד לחול ולאבק, אבל לא למי מלח.

חיי הסוללה שלו מאפשרים עד 27 שעות נגינה בעוצמה ממוצעת. הרמקול הנייד עוצמתי מאוד יחסית לגודל שלו, וכמו בשאר מוצרים Bang & Olufsen, כשישנם שניים מאותו מוצר ניתן לקשר אותם ל-Stereo. מבחינת קישורית, הוא משתמש בטכנולוגיית ה-BT היא העדדכנית ביותר, Bluetooth version 5.2. מחירו הוא 790 ש"ח.

בעולם החדש אחרי הקורונה, כולם כבר הבינו את המשמעות של עבודה מרחוק וישיבות מרובות משתתפים שחלקם בחלל אחד וחלקם בבית. הצורך נענה באמצעות Beosound A1 שהוא המחליף של Beoplay A1 ומציג שמע דרך Type-C. הרמקול מצוייד ב-3 מיקרופונים עבור שיחות ועידה, ועמיד גם כן לחול ואבק כמו ה-Explore, אך לא הייתי ממליץ ללכת איתו לטיולי אקסטרים, מקסימום חתימה על חוזה בדובאי. מחירו הוא 990 ש"ח.

Beosound A1 & Explore

הסלון כבית קולנוע

חוד החנית של Bang & Olufsen הוא ללא ספק רמקולי ה-Beolab 28. מבחינת העיצוב, השילוב בין העץ לאלומיניום נראה מדהים אך היופי האמיתי והכניסה לפרטים מתחיל ברגע שמפעילים אותן.

פסי העץ נפתחים כמו וילון, וחושפים את הרמקול בשני מצבי עבודה. מצב Narrow בו הוילון חושף טפח מן הרמקול וכך הקול מכוון לאיזור אחד ומצב Wide בו הוילון נפתח לחלוטין וחושף את כל הרמקול לצורך פיזור המוסיקה בחלל החדר. החוויה בה השמע הורגש מכל חלל החדר נוצרה הודות לטכנולוגיית Active Room Compensation שמבטיחה התאמת הפלט לאקוסטיקה של החדר.

Beolab 28

מבחינת שמע, כפי שציינתי תחילה, הסאונד עוטף ומורגש מכל כיוון. עם המוצר הזה Bang & Olufsen מציגים 35 שנים של רמקולים מוגברים, כלומר ללא צורך במגבר חיצוני. קיים מגבר לכל דרייבר ברמקול וזה גורם לו להישמע מדהים. על התענוג הבאמת נפלא הזה תצטרכו להגיד שלום ללא פחות מ-50,000 ש"ח לזוג.

מבחינת טלוויזיות, המסכים שהוצגו הם של חברת LG, ול-Bang & Olufsen אין שום קשר להקרנה ויזואלית כלשהי, אבל המוצרים שלהם עוזרים להעניק חוויה משופרת למסכי הטלוויזיה. רמקול המעוצב במסגרת מותאמת למסכי ה-48" וה-55" הנקרא Beovision Contour לוקח את אחת הטלוויזיות האיכותיות ש-LG הוציאה בשנים האחרונות, טלוויזיית ה-LG 65C1, ומכניס אותה למשחק המודולריות ש-Bang & Olufsen מתווים.

בעוד כמה שנים כשהטכנולוגיה תתיישן ותחליף אותה טכנולוגיה אחרת, כל מה שתצטרכו לעשות הוא להחליף לטלוויזיה בגודל זהה וזה הכל. הרמקול של ה-Beovision Contour הוא הסאונדבר Stage שלהם שמגיע עם 4 וופרים ו-11 דרייברים שחלקם מוכוונים לתקרה בכדי לקבל החזר מלא ולספק חווית דולבי אטמוס מלאה. מחיר ה-48" הוא 28,000 ש"ח ומחיר ה-55" הוא 32,000 ש"ח. רגע, תחזירו את הלסת למקום, יש עוד.

Beovision Contour

המחירים הללו הם קצה הקרחון בליין המוצרים היוקרתי של Bang & Olufsen. הם סוללים את הדרך והיעוד של החברה לשנים הקרובות עם מסכי טלוויזיה כמו Beovision Harmony המגיע ב-65", 77", ו-88" ומחיריה הם 59,990 ש"ח, 77,000 ש"ח, ו-230,000 ש"ח בהתאמה.

מטרת העל של ביקונקט היא להגיע לכל מגורי היוקרה בישראל ורואים לפי המוצרים שהם הציגו שהכיוון בהחלט נכון, גם מבחינת ביצועים וגם כמובן מבחינת מחירים.

החוויה שלי שבה נכנסתי לחלל ולא הבנתי מאיפה מגיע השמע זו חוויה שאני לא הלך לשכוח, זה מעיד על שני דברים עיקריים וחשובים בנושא של שמע ביתי. מבחינת השמע, האיזון מושלם והתחושה שצליל מגיע מכל כיוון פשוט פנומנלית. ומבחינת ההגדרה "ביתי", המוצרים השתלבו בצורה טבעית כל כך שאפילו לא קיבלתי רמיזה ויזואלית למקור הקור.