החלק הראשון ב-Expansion Pass של המשחק הנהדר Hyrule Warriors: Age of Calamity יצא ממש לא מזמן, והוסיפה כמות מכובדת של תוכן חדש למשחק, מה שנתן לי סיבה להישאב שוב לעולם של Breath of the Wild (BOTW). ההרחבה מכילה נשקים חדשים, משימות חדשות ודמות חדשה, כולם תחת הכותרת של "Pulse of the Ancients".

יגעת ומצאת

בתחילת ההרחבה רובי (Robbie) ופורה (Purah), צמד החוקרים המשעשעים מבקשים מאיתנו לעזור להם במחקרים שלהם, ושולחים אותנו לכל מיני משימות בהן עלינו לאסוף מידע אודות המפלצות המסתובבות בהיירול. בין השאר, יפתח לנו סוג חדש של ארועים, בהם נלחם מול "מפלצות זדוניות", מפלצות חזקות וברמה גבוהה.

במהלך המחקר, תפתחו יכולות, נשקים וגם את הדמות החדשה באמצעות עץ ההרחבה הייעודי. רוב הארועים והמשימות בהרחבה דורשים רמה גבוהה לדמות איתה תבחרו לשחק, וכן לנשקים שלכם. זה לא שהמשימות בלתי ניתנות לביצוע אם לא תפעלו כך, אך הן פשוט יהיו משמעותית קשות יותר.

כבר יצא לי לא פעם לחשוב לעצמי ש-Hyrule Warriors: Age of Calamity מזכיר מאוד את BOTW, וההרחבה לא שונה, במובן הזה. כשם שההרחבות ב-BOTW מצריכות הרבה השקעה מצד השחקן כדי לקבל את הפרס, כך גם ההרחבה הזו. יש לא מעט גריינדינג שתצטרכו לעשות על מנת שתוכלו לפתוח את הנשקים והדמות החדשה, אולם זה בתחום הגריינד הסביר, לדעתי.

Hyrule Warriors: Age of Calamity Ex lab tree

הפלייל ופלא!

ההרחבה תעניק לכם (בזיעת אפכם, כמובן) שני סוגי נשקים, אחד עבור לינק והשני עבור זלדה. לא מדובר בנשק נוסף לקטגוריה קיימת, אלא לשתי קטגוריות נשקים שלמות שמצטרפות, יחד עם סט מהלכים מיוחד עבור כל אחד. הנשק שלינק יקבל מרובי ופורה הוא פלייל (Flail, או בעברית, מורג) שמורכב מזרועות של שומר (Guardian).

קצב המשחק עם הפלייל הוא מהיר מאוד עם טווח פגיעה די רחב. תוכלו לנצל את היכולת המיוחדת של הפלייל, ולהעתיק את הנשק של האויבים שלכם ולהשתמש בו עד שמד התקינות שלו יתרוקן, ואז תצטרכו לחכות מעט עד שתוכלו להעתיק נשק נוסף. בזמן שאתם משתמשים בנשק מועתק, המכות שלכם יפגעו חזק יותר באויבים.

Hyrule Warriors: Age of Calamity flail

זלדה, מצד שני, תקבל נשק הרבה פחות קונבציונלי, אופנוע המאסטר (Master Cycle). כן, שמעתם נכון, זלדה חוברת לדאנטה של Devil May Cry V ופוגעת באויבים שלה עם אופנוע. לאופנוע יש הרבה טריקים מרשימים, והוא מחוזק על ידי הטכנולוגיה של לוח השייקה (Sheika Slate).

לזלדה יש הרבה מהלכים שמעודדים זמן אוויר עם האופנוע, ופשוט כיף להשתמש בו בקרב; יכולת האוברדרייב שלו (Overdrive) מגבירה את העוצמה שלו, אולם יש להיזהר מחימום יתר שישבית את האוברדרייב לזמן מה. החיסרון של אופנוע המאסטר הוא שלא נוח להגיע איתו ממקום למקום, בפרט כשמדובר על מסדרונות או פניות חדות. זה יכול לעלות לכם ביוקר אם אתם במשימה המוגבלת בזמן.

Hyrule Warriors: Age of Calamity master cycle

שומר שש אלי קרב

כאמור, כחלק מהרחבת Pulse of the Ancients תפתחו גם את שומר הקרב (Battle-Tested Guardian). עכשיו תוכלו לחוות את הצד השני של אחד היצורים המאיימים ביותר בעולם של BOTW. השומר מאוד ורסטילי בהתקפות שלו; יש לו התקפות רבות הן לטווח קרוב והן לטווח רחוק.

בנוסף, יש לו יכולת מיוחדת מגניבה; זוכרים את קרן הלייזר ההיא שמתמקדת בכם ורק לשמוע אותה יכול להעביר בשחקני BOTW צמרמורת? כעת – היא לשימושכם! כאשר תתמקדו כך על אויב למשך מספיק זמן, תהיה עליו נעילה שתבטיח שהמתקפות החזקות של השומר יופנו כלפיו במקום לאיזה קיר סורר.

הבחירה בשומר כדמות החדשה היא בחירה טובה לדעתי – מצד אחד השומר הוא בהחלט עוצמתי ומתאים לקרבות המוניים, ומצד שני הוא לא לגמרי צפוי, בייחוד בהתחשב בכך שכבר יש דמות של שומר קטן במשחק. זה רק מסקרן אותי לראות מה הם יחליטו לבחור כדמות הבאה שתיפתח.

Hyrule Warriors: Age of Calamity battle tested guardian

יש עוד כל מיני דברים נוספים שההרחבה מביאה איתה, כמו צ'וצ'ו ענק (ChuChu), מובלין (Moblin) שזורק חביות נפץ ואף רמת משחק חדשה לגמרי. אני מאוד מרוצה מהמסה הגדולה של התוכן שקיבלנו, וזה רק החצי הראשון.

הרחבת Pulse of the Ancients של Hyrule Warriors: Age of Calamity זמינה כבר עכשיו כחלק מה-Expansion Pass, וכמובן דורשת עותק של המשחק המלא על מנת שתעבוד. הגל השני, Guardian of Remembrance, יהיה זמין בנובמבר, 2021. Hyrule Warriors: Age of Calamity זמין אקסקלוסיבית ל-Nintendo Switch.

עותק ביקורת של Hyrule Warriors: Age of Calamity Expansion Pass סופק על ידי נינטנדו ישראל.