באירוע נוצץ בבוקר חמים ונעים Sony (שחוגגת 75 שנים) חשפה בפנינו את דור הטלוויזיות החדש שלה הנקרא Bravia, בו הטלוויזיות כוללות מעבדי XR מתקדמים אשר נועדו לדמות את פעולת המיקוד שהמוח האנושי מבצע או בקצרה – אינטליגנציה קוגניטיבית.

מנכ"ל ישפאר צביקה שמעוני מתאר את ליין המוצרים בתור "פריצת דרך טכנולוגית וקפיצה משמעותית במדרג האבולוציה של מסכי הטלוויזיה". אותה אינטליגנציה קוגניטיבית מדוברת מדמה את הדרך בה בני האדם צופים ושומעים. להבדיל ממוצרי אינטליגנציה מלאכותית קונבנציונאלית שתפקידה לאבחן ולעבד צבע, קונטרסט, ופריטים נוספים באופן אינדיווידואלי, מוצרי ה-XR מבצעים את כל העיבודים בעת ובעונה אחת ונותנים מענה ברמה הגבוהה ביותר בכל הקשור לאיכות התמונה והצליל.

ליבת העיבוד הקוגניטיבי

Sony החליטה לשנות כיוון ובמקום להשתמש באינטלגנציה המלאכותית הקונבנציונאלית, ליצור משהו חדש, משהו שלא היה קיים עד היום. הרעיון העומד מאחורי מעבד ה-XR הוא לנסות לדמות את האופן בו אנו חווים את החיים עצמם, הן בחדות והן בזמן התגובה.

כשאנו רואים חפצים אנו מתמקדים באקשן עצמו ולא באיזורים שמסביב לו, המעבד הקוגניטיבי מחלק את המסך לאיזורים ומגלה היכן נמצא האקשן בתמונה. עיבוד תמונה בצורה הזו מאפשר לנתח מערך אלמנטים בו-זמנית ומאפשר תמונה מציאותית הרבה מעבר למה שבינה מלאכותית רגילה מאפשרת כיום.

הטלוויזיה מכיילת את עצמה לפי מיקום השלט שלרוב מגדיר את מיקום הישיבה של הצופה, ובכך כיול הצליל מתבצע לפי האקוסטיקה של החדר (acoustic surface, multi audio). מעבר לקול, גם התאורה עצמה משתנה בהתאם לתאורה בחדר, בין אם מדובר בחושך מוחלט או באור בצבע צהוב או לבן כל הדברים הללו קיימים רק בדגמים הכי חדישים של הטלוויזיות בשוק.

באמצעות טכנולוגיית Sound-from-Picture Reality שחי בזכות מעבד ה-XR, מיקום הצליל מכוון לפי מקורו בתמונה ובכך סוני מבטיחה את חווית הצפייה הגבוהה ביותר שניתן לקבל.

Bravia Core – שירות סטרימינג חדש

Bravia CORE הינו עולם תכנים של סוני, חלקם בחינם חלקם בתשלום. בקרוב מאוד, יהיה שירות זה זמין גם בישראל על פי הבטחה של Sony, כאשר מדברים על הרבעון הראשון של 2022. השירות מכנס תחתיו את שינוי הגישה וכינוס החטיבות השונות בחברת סוני, ובעצם לוקח את התוכן שהיא יוצרת ומעביר את החווייה שלהם לסטרימינג ב-80 מגה ביט לשניה באמצעות טכנולוגיית Pure Stream, לראשונה באיכות UHD BD.

בניגוד לדיסני+ שלקחו את התוכן שלהם וניתקו אותו מ-Netflix, סוני לא תמשוך את התכנים שלה ממקורות אחרים, ואף תספק סרטים וסדרות המשתמשות בטכנולוגיית ה-XR. סוני הגדילו לעשות ויספקו את כוונת היוצר עם מצב Netflix Calibrated Mode באיכות סטודיו ו-IMAX Enhanced.

מעבר לכך, ישפאר תכניס את האפליקציות של סלקום, Yes+, סטינג TV ועוד אפליקציות מוכרות לתוך ה-BIOS של המוצרים אותם היא משווקת. כך, הטלוויזיה תגיע מוכנה לשוק הישראלי וכל מה שנצטרך לעשות הוא לבחור במה אנו רוצים לצפות.

מלבד לתוכן הטכנולוגי, סוני משיקה ראשונה בעולם טלוויזיה עם Google TV ובכך מתחרה ישירות מול Apple TV. זה בעצם אומר ש"היי גוגל" מגיע באופן אינטגרלי עם הטלוויזיה ומשלים את תכונת Hands-free Voice Function שמתפעלת את הטלוויזיה עצמה על ידי פקודות קוליות בלבד.

אינטגרציה מושלמת עם קונסולות

"רוב רובו של הליין החדש הוא בתאימות מוחלטת לגיימינג" כך פתח מנהל המוצר של ישפאר את הצגת ממשקיות הגיימינג למסכים החדשים, והמשיך "סוני החליטה לשלב את החטיבות וליצור את התאימות הזו ובכך תחזק את המסכים שלה ותיתן תשובה מלאה לגיימינג וזה כמובן יתרון שאין לאף אחד מהמתחרים שלנו".

עבורינו הגיימרים זו בשורה של ממש; סוני לקחו את רעיון הממשקיות ופעלו ליצור את האינטגרציה הטובה ביותר עבור המוצרים שלה. ראינו איך Apple עושה זאת עבור המוצרים שלה וזה בהחלט משהו שאפשר לזקוף לזכותם, שכן הם הוכיחו שזה יכול להיות מאוד איכותי. בתקופה הקרובה נראה יותר חיבורים בין המסכים לבין הקונסולות כמו באנדלים שמוצעים למכירה שראינו לאחרונה (לפחות עד שיהיה מלאי סדיר של פלייסטיישן 5).

הכירו את Full Array LED

עם כל הדיבורים על הטכנולוגיה המהפכנית שגורמת לי להרגיש שאני תקוע בשנות ה-90, צריך לעשות סדר בדברים ולהבין איזה מסך מקושר לאיזו טכנולוגיה בכדי להבין לאן אנו מכוונים את עצמינו. מעבר לכך, יש לזכור שהמסכים החדשים בליין Sony Bravia XR מצוידים בטכנולוגיות די חדשות, והמחיר הוא בהתאם.

נתחיל בקטגורית ה-Full Array LED, שבחוד החנית שלה עומדת סדרת המאסטר (Master) ובה המסך Z9J המגיע בגדלים של 75" ו-85" וכולל את מיטב הטכנולוגיות שמעבד ה-XR מספק (Triluminos Pro, 8K Upscaling, Contrast, Motion Clarity) ובזכותו התמונה עזה יותר, חלקה יותר וללא טישטוש.

נציין שהייחודיות של סדרת המאסטר היא בכך שיוצרי התוכן יכולים לשלוט בתצוגת המסך כך שתעביר לצופה בבית את החוויה אליה הם התכוונו, בצורה המדויקת והטובה ביותר שניתן. בנוסף, כל פאנל מהסדרה שיוצא מהמפעל נבדק בקפדנות על ידי סוני ועובר את אישורה לבית הלקוח, ובשביל הפינוק הזה תצטרכו להיפרד מהתואר הראשון לילד שלכם או במילים אחרות מ-36,900 ש"ח.

שאר הטלוויזיות בקטגורית ה-Full Array LED, ה-X95J וה-X90J מגיעות בגדלים של 50" עד 85" וכוללות את כל טוב הטכנולוגיה המוצגת מעלה אך אינן נכללות בסדרת המאסטר. יש לציין שמבחינת שמע כל הטלוויזיות בקטגורית ה-Full Array LED מתבססות על טכנולוגיית Acoustic Multi-Audio האיכותית, המכוננת את השמע לפי מיקום הצופה.

מה חדש בגזרת ה-OLED?

בקטגוריית ה-OLED, אנא הכירו את A90J, המשתייכת אף היא לסדרת המאסטר. הטלוויזיה מגיעה בגדלים של בין 55"-85" וכוללת גם היא את מעבד ה-XR ובעלת רזולוציה של 4K. השמע של המסכים בקטגוריה זו מאופיין בטכנולוגיית ה-Acoustic Surface Audio שמשדרת שמע באמצעות ויברציות בתוך המסך עצמו ולא רק דרך הרמקולים. תג המחיר של A90J מתחיל ב-12,990 ש"ח.

הטלוויזיה הנוספת בקטגורית ה-OLED היא A80J, המגיעה בגדלים של 55"-70" ונותנת לאחות הגדולה עוד שותפה לדרך. היא תעלה פחות מאחותה הגדולה, ומכילה כמעט כל מה שיש לה להציע, אז מי שנדלק על A90J ונבהל מהמחיר, אולי יסתפק ב-A80J.

כל הטלוויזיות שהושקו באירוע לכבוד ליין Sony Bravia XR מגיעות עם טכנולוגיית X-Wide Angle המספקת צבעי עולם אמיתי ומלא חיים מכל זווית תוך שמירה על בהירות התמונה. כמו כן, כולן בעלות חיבוריות HDMI 2.1 התומכת ב-4K 120fps ובטכנולוגיות VRR ו-ALLM. על כל זה תהנו מאחריות מלאה למשך 3 שנים.

הזלתם ריר? גם אני.