ה-Amazfit T-Rex Pro הוא שעון בעיצוב קשוח, עם יכולות חכמות, עמידות גבוהה לתנאי שטח, וסוללה שמאפשרת חיים ארוכים במיוחד לשעון חכם, וכל זה מכוון לאנשי השטח מביניכם, שחייבים להיות מחוברים לעולם, מבלי לפחד להחליף שעון כל טיול.


שעונים חכמים נכנסו מהר מאוד לחיינו בשנים האחרונות, אך לרוב תוכלו למצוא אותם בחדרי ישיבות ומסדרונות בנייני משרדים, ופחות בעולמות השטח, שם שולטים יותר שעוני הספורט, או שעוני שטח טיפשים למיניהם. ה-Amazfit T-Rex Pro שהוכרז רשמית בחודש מרץ נכנס בדיוק למשבצת הזאת: יכולות של שעון חכם – בשטח.

לקחנו את ה-Amazfit T-Rex Pro לחודש עמוס חוויות לביקורת, החל משגרת בית טיפוסית (עם כלב אנרגטי), דרך עבודה באתר בנייה פעיל, ועד לשירות מילואים בחולות של צאלים עם טנקים ונגמ"שים מסביבנו. כל זה בכדי לענות על השאלה החשובה ביותר: האם הוא באמת עמיד כמו שהם אומרים?

מי אתה Amazfit T-Rex Pro?

ה-Amazfit T-Rex Pro הוא שעון בגודל סטנדרטי (לא קטן, לא גדול), עם מסך 1.3 אינץ' בטכנולוגיית AMOLED עם צבעים חיים ומדוייקים – המסך בהחלט יפה למראה, נוח למגע, ומגיב בצורה מדויקת ומהירה להחלקות האצבע עליו.

כמו כל שעון חכם טיפוסי, ה-Amazfit T-Rex Pro מאפשר למשתמש לקבל התראות על אפליקציות שונות, בהתאם לבחירת המשתמש. כמובן ששיחות, הודעות SMS, הודעות וואטסאפ/מסנג'ר ומיילים הן אופציות דיי בסיסיות שתוכלו למצוא גם כאן, ולא מעט אפליקציות נוספות שתוכלו לקבל מהן התראות. בניגוד לרוב השעונים החכמים כיום, לא ניתן לענות לכל ההתראות האלו, אלא רק לראות מה קיבלתם, כך שאם תרצו גם לענות לשיחה או להגיב להודעה – תצטרכו את הטלפון.

ההתראות עצמן אינן מוצגות בצורה נוחה במיוחד, ונדרש הרבה scrolling בכדי להגיע לכל ההתראות שאתם רוצים לראות, במיוחד אם צברתם התראות רבות שלא "ניקיתם" ממסך ההתראות. כך שאכן מדובר בשעון חכם, עם כל היכולות של שעון חכם, אבל אי אפשר להשוות אותו לשעונים חכמים כמו ה-Samsung Galaxy Watch בנוחות והפונקציונליות החכמות שלהם.

כמובן שגם אפשרויות חכמות נוספות מגיעות עם השעון, החל מיכולת שליטה על המוזיקה בטלפון, ספירת צעדים, מעקב מרחק ושריפת קלוריות, עשרות פרופילי אימון שונים, ניטור קצב הלב שלכם, וכן פונקציות בריאותיות מתקדמות יותר כמו מדידת סטורציית החמצן בדם, מעקב אחרי השינה שלכם וזיהוי תגובות לחץ. עבורי רוב הפונקציות הנ"ל היו מיותרות, שכן למשתמש הממוצע אין צורך למדוד את רמת החמצן בדם שלו, אך לאלו מכם שמחשבים שעון עם יכולות בריאותיות/ספורטיביות – הוא תומך בכל, ועושה זאת טוב.

השעון מתחבר דרך Bluetooth לטלפון שלכם בצורה לא מסובכת בכלל, אם כי הוא כן דורש התקנת אפליקציית שליטה וחיבור משלו. האפליקציה עצמה דיי פשוטה להבנה, ואפילו דיי נוחה להבנת כלל האלמנטים שניתן לשנות בשעון, ומאפשרת ניצול יעיל של היכולות שלו.

הטעינה של השעון מתבצעת ע"י כבל יעודי שמסופק איתו, שמתמגנט לתחתית השעון בצורה הנכונה. כן כן, לא צריך לנסות להבין כיצד לחבר – פשוט תחזיקו את הכבל צמוד לאזור האחורי של השעון, והוא כבר ימצא את מקומו ויתחיל להטעין – סופר נוח ומונע עצבים. הטעינה עצמה מהירה במיוחד, אבל גולת הכותרת היא אורך חיי הסוללה.

Amazfit טוענת לעד 18 ימי שימוש "קל" או 9 ימי שימוש "אינטנסיבי". עבורי לאחר 12 ימים של שימוש דיי אינטנסיבי (עם המון התראות ובדיקת צעדים) השעון הגיע ל-10% סוללה, מה שמבחינתי אומר שלא רק שהחברה עומדת במילה שלה, אלא גם שה-Amazfit T-Rex Pro הוא שעון עם אורך חיי סוללה יוצא דופן, גם תחת תנאי עבודה "מאתגרים".

חיית שטח – קשיחות ועמידות זה שם המשחק

ה-Amazfit T-Rex Pro הוא, בראש ובראשונה, שעון שמיועד לשטח. לא סתם העבירו אותו (בהצלחה) מבחני MIL-STD-810G צבאיים שבעצם מאשרים שהשעון הזה יכול לצאת עם חיילים לקרב. לא משנה כמה מכות השעון חטף, לא משנה בכמה קירות, ברזלים וטנקים הוא השתפשף, לא משנה כמה חול, גריז או שמן הוא אכל – שום דבר לא הזיז לו.

לא רק שזה לא הזיז לו, גם לא יכולתי לאתר שום שריטה על מסך השעון לאחר כל החודש הקשוח שהעברתי עליו. לאחר שטיפה קצרה במים – השעון כמעט נראה כאילו הוא יצא מהקופסה. זה בהחלט סימון V גדול על עמידות השעון בשטח. רוצים שעון למילואים או לטרקים? אין לכם מה לפחד פה, הוא ישרוד כל מה שאתם תשרדו.

על העמידות הגבוהה של השעון תוסיפו משקל עצמי נמוך במיוחד (כ-60 גרם בלבד) ורצועת סיליקון נוחה במיוחד שלא הפריעה גם לאחר 48 שעות של הזעה בשטח (ותודה לצה"ל), ותקבלו שעון נוח במיוחד, שלפעמים אפילו לא תרגישו שעדיין עליכם. כן, הוא עד כדי כך קל ונוח.

קשוח? כן. חכם? פחות.

אם אני צריך לסכם במילים בודדות את מחשבותי על ה-Amazfit T-Rex Pro, הן יהיו – שעון עמיד, חזק, יושב טוב על היד, אבל מעט מאכזב בפן של "שעון חכם" ביחס לשעונים חכמים אחרים.

נכון, כל מה ש-Amazfit הבטיחה לגבי הקשיחות/עמידות של השעון התברר כנכון. חיי סוללה ארוכים במיוחד, עמידות יוצאת דופן לשטח ולמים ונוחות פיזית על היד. אך מצד שני, הפונקציות החכמות של השעון עדיין לא מספיק מפותחות בכדי שהוא יוכל להתחרות בשעונים החכמים ה-"אמיתיים" כמו אלו של Samsung או Apple.

היעדר המיקרופון/רמקול בשעון היא מורגשת במיוחד לאלו מכם שירצו לנסות את ה-Amazfit T-Rex Pro לאחר שהיה ברשותם שעון חכם אחר, וחוסר היכולת לענות להודעות שהתקבלו הוא תחושה נוראית למי שהתרגל לאפשרות שכזאת (מה? אני באמת צריך להוציא את הטלפון מהכיס עכשיו?!).

יחד עם זאת, חשוב לזכור שבראש ובראשונה – ה-Amazfit T-Rex Pro הוא שעון שטח, ורק לאחר מכן שעון חכם. ואת השילוב הוא עושה בצורה לא רעה בכלל, עם דגש יותר לכיוון השטח מאשר לכיוון החכם.

ה-Amazfit T-Rex Pro זמין בשלושה צבעים (אפור מדבר, שחור מטאוריט וכחול פלדה), ובמחיר של 785 ש"ח.

ה-Amazfit T-Rex Pro סופק ע"י יבואן Amazfit בארץ – קבוצת ח.י.