אירוע Google I/O לשנת 2021 יצא לדרך ב-18 למאי, ויימשך עד ה-20 במאי ואם לשפוט על פי היום הראשון – צפוי להיות לנו אירוע מרתק. כבר עכשיו אנחנו יודעים שהפלטפורמות Wear OS ו-Tizen של גוגל וסמסונג בהתאמה, הפכו לפלטפורמה יחידה.

Wear OS + Tizen are now one plaform
Google + Samsung. Wear OS + Tizen. שילוב מנצח? התמונה באדיבות גוגל.

אז נכון, היו עוד הכרזות מעניינות היום, כמו למשל עדכונים לפלטפורמת Meet שהופכים אותה למתחרה רצינית של Zoom ו-Teams. היה דיבור על עדכוני אבטחה ופרטיות חשובים באנדרואיד 12, ועוד כמה נושאים עליהם ניתן ללמוד עוד בעמוד האירוע הרשמי.

ועדיין, בעיניי, איחוד מערכות הפעלה לשעונים חכמים בין שתי חברות ענק כמו גוגל וסמסונג זה מהלך משמעותי ומרתק במיוחד, לאור הפוטנציאל לאפליקציות ומכשירים מדהימים שאנחנו נזכה ליהנות מהם מאיחוד הטכנולוגיות ועליית המדרגה בתחרות התמידית נגד אפל. על כן, בחרתי להתמקד בהכרזה הזאת לפני שאר הנושאים באירוע.

אז על מה על המהומה? למה זה מעלה את הפוטנציאל למכשירים מוצלחים יותר? אני שמח ששאלתם.

Apps in Wear OS + Tizen
התשובה לשאלה "על מה המהומה" מתחילה כאן. אפליקציות, והרבה. התמונה באדיבות גוגל.

המשמעות המיידית של איחוד מערכות היא פשטות. אם פעם, כשהייתם בוחרים בשעון חכם, הייתה לכם התלבטות לגבי אם ללכת עם Wear OS או עם Tizen, אתם לא הייתם לבד. גם למפתחי האפליקציות היו התלבטויות דומות: לאיזו מערכת הפעלה לפתח את האפליקציה קודם? האם בכלל לפתח לשתי מערכות ההפעלה?  איפה יותר משתלם להשיק אפליקציה?

עם מערכות הפעלה מאוחדות, כל כאב הראש הזה נהיה קל במיוחד – אין יותר צורך להתלבט. על פי גוגל (והגיון די בסיסי), האיחוד בין Wear OS ו-Tizen יקל משמעותית על פיתוח אפליקציות חדשות, ועל הדרך יאפשר למפתחי אפליקציות גם להרחיב את הכמות שלהן וליצור חוויית שימוש ייחודית לכל מכשיר שישתמש במערכת ההפעלה החדשה, בלי קשר לזהות החברה המייצרת את המכשיר.

אולם היתרונות אינם נגמרים רק בצד התכנה. שילוב שתי מערכות ההפעלה מאפשר, לדברי גוגל, שיתוף פעולה שהוביל לאופטימיזציה של חיי הסוללה, ועל הדרך שיפור ביצועים כגון אנימציות וטעינת אפליקציות בכ-30%. בנוסף, זה אומר שגם המכשירים החדשים של חברת FitBit, את רכישתה השלימה גוגל בינואר 2021, יתבססו על פטפורמה זו, ויהנו מיתרונותיה.

Wear OS + Tizen are now one plaform
Google + Samsung. Wear OS + Tizen. שילוב מנצח? התמונה באדיבות גוגל.

בנימה אישית, אני מאוד שמח ששתי חברות הענק מצאו דרך לשפר את המוצר של שתיהן, ביחד. לא כל דבר צריך לעבור דרך בתי משפט, לקחת שנים ולעלות מיליוני דולרים רק בהוצאות משפטיות. אני מקווה שהפלטפורמה של Wear OS + Tizen תצליח, וששיתופי פעולה כאלה יהיו יותר ויותר נפוצים. בסופו של יום, זה ישפר את חוויית המשתמשים, כמו גם את מגוון המוצרים המוצלחים שיהיו זמינים עבורנו.