המשחק Ratchet and Clank: Rift Apart, שזכינו להצצה די נכבדת ממנו עוד באירועי הפתיחה של קונסולת הפלייסטישן החדשה, מקבל את אור הזרקורים שוב באירוע האחרון של סוני, State of Play. קיבלנו טריילר משחקיות עם לא פחות מ-15 דקות עשירות ומגוונות מתוך המשחק שיגרמו לכם ללחוץ על כפתור ה-pre-order ברגע שתסיימו לצפות בהם, אחרי שהלסת שלכם תחזור למקום כמובן. אה, ועל ה-ray tracing המוגזם כבר דיברנו?

Ratchet and Clank הינו כותר אקסקלוסיבי לקונסולת הפלייסטיישן, בו תשחקו את Ratchet, מכונאי חלל חצי אדם חצי חתול, שיחד עם חברו Clank, רובוט עזר קטן, תעזרו להציל את העולם מהאיומים השונים הפוקדים את הגלקסיה. משימה פשוטה לכאורה, אך שזו מלווה בנשקים מתוחכמים ועולמות מהפנטים, וכל הסיפור מקבל תפנית אחרת לגמרי. לכן, Insomniac Games דואגים שלא נשתעמם עד תאריך השחרור, והפעם בעזרת סרטון חדש ובועט שמראה בדיוק למה אנחנו כל כך מחכים למשחק הבא בסדרה.

הסרטון מציג לנו ככל הנראה שלב מוקדם מאוד במשחק, אם לא אחד משלבי הפתיחה – בו מוצגת לנו לראשונה Nefarious City, שקשה שלא לשים לב לדמיון וההשראה הרבה שנלקחה מתמת ה-cyberpunk שפקדה אותנו לאחרונה וחזרה לאופנה ובגדול. שלטי הניאון, כלי רכב המרחפים, המעברים האפלים בין מבנים ועיר רובוטית תוססת תורמים מאוד לאווירה החדשה, ונותנים תחושה אמיתית של הדור הבא, שהמפתחים מנסים לתת לנו כאן.

כמובן שכל זה עטוף ב-ray tracing בולט מאוד, שבא לידי ביטוי ב-ambient lighting העשיר שכל אורות ה-led והניאון זורקים לכל כיוון, בהשתקפויות של שלטי החנויות בשלוליות הבנזין ובמתכות המחזירות אור מכל כיוון. המשחק נראה מדהים, ונראה שמחכה לנו הרבה יותר בגזרה הזו.

ratchet and clank rift apart

בנוסף לתצוגת הראווה הגרפית, המפתחים דואגים להדגיש את האספקט החדש במשחק – התניידות. הסרטון מציג לנו לראשונה אופציית ריצה על הקיר, אפשרות חדשה לגמרי שלא ראינו עד עכשיו באף משחק בסדרה, ובנוסף לה – את תנועת ה-air dash המפורסמת. 2 תנועות חדשות אלו, בשילוב הסווינג שהוצג לנו בשחרור הקודם, באים לידי ביטוי בתחושת זרימה יותר נוחה בעולם המשחק, וכשתעשו את זה טוב – תוכלו גם לקבל נקודות קומבו על שימוש משורשר בהם. תנועת ה-dash החדשה משתלבת טוב מאוד גם בקרבות החדשים במשחק, כשזו תאפשר התחמקות יותר נוחה וביצוע מהלכים מהירים יותר ויעילים יותר.

פיצ'ר נוסף ומלהיב שאנחנו רואים בו שימוש לראשונה הוא למעשה זה שנושא את שמו של המשחק – ה-rift tear. כפי שהשם שלו מרמז, וכפי שכבר ראינו בהצצות קודמות – קריעות חלל הינם חלק אינטגרלי מהסיפור של המשחק, וכן בלתי נמנע להשתמש ביכולת הזו גם במשחק עצמו. בעזרת ה-rift tears, תוכלו לעבור בין אזורים שונים במפה וכך להתחמק מפגיעות של אויבים, להפתיע אותם, או פשוט לעבור ממקום למקום בצורה קצת יותר מהירה.

הסרטון החדש דואג להראות לנו את כל השימושים שהמשחק עושה בטכנולוגיות החדשות שאנחנוו מקבלים בקונסולת הפלייסטיישן החדשה – ומציג לנו גם כאן, שימוש ב-haptic feedback של השלט החדש של הקונסולה, כאשר תוכלו לירות יריות בודדות או צרורות, כל זאת על ידי בחירת מידת הלחץ על כפתור הירי. בנוסף ל-haptic feedback, ניתן לראות שימוש מדויק בכונן ה-SSD החדש שמתווסף לקונסולה כאשר המשחק עובר מעולם אחד לעולם שונה לגמרי בזמן מידי – משהו שלא מתאפשר על כוננים איטיים יותר, או לכל הפחות דורש זמן טעינה מסויים.

ratchet and clank rift apart

לסיכום, הסרטון החדש של Ratchet and Clank: Rift Apart הוא כל מה שהיינו צריכים בשביל להשאיר את הלהבה דולקת. גראפיקה מרהיבה, תנועות חדשות, אפשרויות חדשניות הן רק חלק קטן ממה שמחכה לנו. Insomniac Games עושים חסד עם הדור החדש שבא עלינו לטובה – ומה שנשאר לנו זה רק להנות.

Ratchet and Clank: Rift Apart יוצא לקונסולת ה-PlayStation 5 ב-11 ליוני.