הקונסולה החדשה של סוני – PlayStation 5 כבר בבתיהם של שחקנים רבים (או בניסיונות להזמנה, למי שלא הצליח לקנות בהשקה), ומעבר למספר מצומצם של משחקים, כמעט כל משחקי PlayStation 4 יעבדו גם בקונסולת הדור הבא. היום הוכרז תאריך היציאה של המשחק Ratchet & Clank: Rift Apart וכן שהוא יצא בשתי גרסאות: הגרסה הרגילה וגרסת הדלוקס. בטיזר קצר של כ-30 שניות קיבלנו תאריך יציאה למשחק: 11 ביוני 2021.

המשחק Ratchet & Clank: Rift Apart הוכרז לראשונה ביוני שנה שעברה, במסגרת ההכרזות הרבות של סוני לקראת יציאת ה-PlayStation 5. זהו כותר חדש לסדרת המשחקים הותיקה שקיימת עוד מימי ה-PlayStation 2 ועד כה יצאו 16 משחקים בסדרה. בטריילר החדש אנחנו רואים את העולמות הרבים בהם נטייל ואת היכולות השונות של ראצ'ט כמו לירות ברובה, להתגלגל כדי להתחמק, ולפתוח שערים לעולמות אחרים.

בטריילר הקצרצר אנחנו רואים עוד מהיכולת האיקונית של המשחק החדש של מעבר בין מימדים מקבילים, ונראה שחלק מהמשחק יתרחש כשהדמויות הראשיות מופרדות אחת מהשנייה. הטריילר מציג שוב פעם את הדמות החדשה והמיסתורית שכנראה גם תהיה חלק משמעותי במשחק. מעבר לכך העולמות השונים נראים פשוט מדהים על ה-PlayStation 5, זאת בזכות הפרטים הטכניים של הקונסולה.

ratchet and clank rift apart

הסיבה העיקרית להתרגשות הרבה שלנו היא לא רק הנוסטלגיה הרבה שמגיעה עם המשחק, אך גם בכך שהמשחק מפותח על ידי Insomniac Games, אשר פיתחה את Marvel's Spider-Man והמשכו Marvel's Spider-Man: Miles Morales המצוינים שנכנסו לרשימת משחקי השנה שלנו בשנת 2019 ושנת 2020. בהחלט יש למה לחכות, ובהתחשב במשחקים הקודמים של החברה, אנחנו מצפים לעולם יפייפה ומלא פרטים.

למי שלא שיחק בסדרת המשחקים המעולה, המשחקים עוקבים אחרי חיזר שעיר מגזע הלומבקסים בשם ראצ'ט ורובוט קטן בשם קלאנק שמצילים את הגלקסיה פעם אחר פעם מנבלי על מרושעים. המשחקים הם משחקי יריות עם נגיעות של RPG, כאשר שימוש מרובה בנשקים מעלה אותם רמות ונותן להם יכולות חדשות. במשחקים יש כמות לא קטנה של הומור (גם של הדמויות וגם כחלק מבדיחות על ז'אנר המדע הבדיוני), סודות, ושדרוגים שתוכלו למצוא, ומדי פעם תתקלו גם בקטעים נוגעים ללב.

ratchet and clank rift apart

בנוסף לתאריך היציאה העדכני, Ratchet & Clank: Rift Apart עומד לצאת בשתי גרסאות: הגרסה הרגילה וגרסת הדלוקס.

את הדיווח על הגרסאות השונות ראינו מעט לפני שהטריילר נחשף, כשהמשחק דורג בטייואן. למרות זאת, עדיין לא ידוע לנו מה תכלול גרסת הדלוקס של המשחק. לצד הדירוג של Ratchet & Clank: Rift Apart, דורגה גם גרסה ל-PlayStation 5 של המשחק שכבש את שנת 2020, Genshin Impact. לפי הדירוג, המשחק יזכה ליציאה מחודשת ל-PlayStation 5, אך עדיין לא קיבלנו תאריך יציאה, או אישור על כך.

Ratchet & Clank: Rift Apart עתיד לצאת ב-11 ביוני 2021 באופן אקסלוסיבי ל-PlayStation 5.