מאז שחברת דיסני קנתה את הזכויות לסדרת הסרטים Star Wars היא ממשיכה להגדיל ולהעצים את היקום הסינמטי של המותג מעבר ל-9 הסרטים (או 6 תלוי את מי אתם שואלים) הראשיים שיצאו עד כה. בין היתר, חברת דיסני הקימה את "Lucasfilm Games" והכריזה עליה כמפיצה הראשית של סדרת משחקי מלחמת הכוכבים, או מנגד הוצאתו של Star Wars Jedi: Fallen Order המצוין.

אך כנראה הבולטת שבהם היא סדרת הדרמה "המנדלוריאן" (The Mandalorian) שמתרחשת לאחר הסרט "שובו של הג'דיי". הסדרה זכתה להצלחה רבה ברחבי העולם, אך השבוע התבשרנו כי אחת מכוכבות הסדרה – ג'ינה קראנו, שגילמה את דמותה של קארה דיון (Cara Dune), פוטרה מהסדרה לאחר ששיתפה פוסט שנוי במחלוקת.

הפוסט הבוטה של קראנו פורסם עוד בנובמבר, ובמרכזו היא השוותה בין היהודים בשואה לבין רפובליקנים אמריקאים מודרניים: "בשואה יהודים הוכו ברחובות, לא על ידי נאצים, אלא על ידי השכנים שלהם… איך זה שונה מלשנוא מישהו בגלל הדעות הפוליטיות שלו?" לאחר שהשחקנית הבינה את הטעות, היא מחקה את הפוסט במהרה, אך כפי שנהוג היום ברשת, עוקבים רבים צילמו את הפוסט לפני שנמחק והעלו אותו לטוויטר עם התגית FireGinaCarano# בדרישה לדיסני לפטר את השחקנית.

תגובתה של דיסני הגיעה בשלב מאוחר יחסית, והשבוע אמר דובר החברה כי "ג'ינה אינה מועסקת בחברת Lucasfilms, ואין תוכניות לחזרתה בהמשך. אף על פי כן, הודעותיה ברשתות החברתיות המכפישות אנשים על בסיס זהותם התרבותית והדתית הן בלתי מקובלות".

דמותה של קארנו, קארה דיון (Cara Dune) הייתה בין הדמויות הראשיות בסדרה זוכת הפרסים המשודרת בדיסני פלוס, ואף היו שמועות בעבר שהיא תקבל סדרת ספינאוף חדשה בכיכובה שתגדיל את היקום הקולנועי של הפרנצייז. כמובן שכל אלה כבר אינם רלוונטים, לאחר שהשחקנית פוטרה. עדיין לא ידוע מה יעלה בגורלה של קארה דיון, אך אנחנו מניחים שדיסני תעשה אחד משני דברים: הראשון הוא להרוג את הדמות מחוץ למסך, או לחילופין להביא שחקנית חדשה שתגלם את הדמות.

הסדרה "המנדלוריאן" זמינה עכשיו בשירות דיסני פלוס והיא מגוללת את סיפורו של צייד ראשים מנדלוריאני הפועל הרחק מעיניה של האימפריה. לסדרה יש שתי עונות, וכרגע עובדים על העונה השלישית.