ההרחבה Scholomance Academy מנסה להיות כל מה ש-Ashes of Outland לא הייתה. היא פחות אפלה ומציגה פיצ'רים חדשים, שכנראה יעברו איזון שישפיע על המטא במהלך ההרחבה.

לאלו מכם שהגיעו למשחק מ-Warcraft 3 או World of Warcraft כנראה לא ברור למה סקולומאנס נראה כאילו הוא יצא מסרט של דיסני, והאם קלת'וזאד יתחיל לשיר בשלב כלשהו. בראיון שערכנו עם מפתחי המשחק בחודש הקודם, זו הייתה אחת השאלות הראשונות שעלו. התשובה שניתנה היתה בסך הכל הגיונית, אחרי הרחבה אפלה כמו Ashes of Outland ובהתחשב במצב העולמי העגום בעקבות משבר הקורונה, הם רצו להביא למשחק הרגשה מעט שמחה יותר.

מה לגבי הסיפור? סקולומאנס המקורי היה בית ספר ל-Necromancy שהוקם על ידי קלת'וזאד לאחר שעזב את ה-Kirin Tor, אך בגירסה של Hearthstone מדובר בבית ספר לקוסמות, כמעט כמו בהארי פוטר. המפתחים מסבירים שב-Hearthstone הם מרשים לעצמם יותר חופש יצירתי עם ה-Lore העשיר, ולכן מתאפשרים טוויסטים "קלים" בעלילה כמו במקרה של Scholomance Academy.

ולכן, הקלפים החדשים נקראים ונראים בהתאם לרוח האקדמית לקוסמות, עם שמות כמו Devout Pupil ו-Draconic Studies, אבל בין לבין תוכלו למצוא דברים שמרמזים על האופי האמיתי והנסתר של המקום, כמו Raise Dead.

תואר דו חוגי

אחד החידושים המשמעותיים ביותר בהרחבה הוא קלפים ששייכים לשני קלאסים במקביל, 40 קלפים כאלו אם לדייק. ניקח לדוגמה את הקלף Lightning Bloom, קלף Druid שעולה 0 מנה ונותן 2 מנה לתור הספציפי בו הוא שוחק, וגורם ל-Overload של 2 מנה. כן, קלף Druid לחלוטין עם מכניקה של Shaman, זאת בגלל שמדובר בקלף ששייך לשני הקלאסים.

הקלפים הללו אכן מוסיפים עניין רב למשחק כשהם עובדים, אבל מיותר לציין שיש שילובים שעובדים פחות טוב ואולי זמינים למשחק עבור קלאס מסויים, אבל בעצם כמעט ולא מועילים עבורו, כמו לדוגמה קלף ה-Warlock/Priest החדש Brittlebone Destroyer שמאפשר לך להשמיד קלף לבחירתך אם ה-HP שלך השתנה בתור בו הוא שוחק. ל-Warlock אין בעיה להפעיל את האפקט מאחר והוא תמיד יכול להשתמש ב-Hero Power ולשנות את ה-HP שלו, לעומת פריסט עם HP מלא שלא יכול לעשות כלום עד שיפגע.

brittlebone destroyer

מדובר על רעיון מצוין שיכול להכניס המון סגנונות משחק חדשים, אבל כנראה שנצטרך כמה סבבים של איזון לפני שזה יהיה נכון לכל הקלפים. זה בסך הכל דבר הגיוני, מאחר ומדובר באפשרות חדשה לגמרי במשחק וטבעי שהיא לא מאוזנת בימיה הראשונים, קלאס ה-Demon Hunter החדש שהתווסף בהרחבה הקודמת קיבל לא פחות מארבעה nerfs כדי להוריד אותו לרמה הגיונית, וסביר שהזרוע עוד נטויה בנושא. לשמחתי, בראיון האחרון המפתחים הסבירו שהם מתכוונים להיות פעילים הרבה יותר השנה בתחום איזון הקלפים, ולא לחכות מספר חודשים בכל פעם כדי לתקן דברים ברורים.

קסמים, הרבה קסמים

כמו בכל הרחבה גם ב-Scholomance Academy קיבלנו מילת מפתח חדשה: Spellburst. איך זה עובד? קלף Spellburst שמשוחק על הלוח, מקבל אפקט חזק ברגע שהשחקן שלו משתמש בקסם, כל קסם, אבל האפקט הזה פעיל רק פעם אחת. כדי שכל הקלאסים יוכלו לנצל את ה-Spellburst קיבלנו קלפי Studies, קלפים שמאפשרים לעשות Discover לקסמים ולהוריד את העלות שלהם, וכך ניתן לשלב אותם עם קלפי Spellburst. דוגמה לקלף פופלרי היא High Abbess Alura, שלאחר שימוש בקסם היא משתמשת בקסם רנדומלי מהחבילה שלכם, ואם זה אפשרי היא משתמשת בו על עצמה, מה שהכניס אותה במהירות לחבילות ה-Libram Paladin שהשתלטו במהרה על המטא.

בשלב כל כך מוקדם של ההרחבה לא ניתן לדעת לאן המטא תתפתח וכיצד, אם כי נכון לעכשיו ניתן לומר שהמטא איטית משהיתה בהרחבה הקודמת, אך לא בהרבה. חפיסות כמו Aggro Demon Hunter עדיין קיימות ונפוצות למדי ונהנות מאחוז ניצחון גבוה, אך שני החפיסות ששולטות במטא כרגע הן Libram Paladin ו-Guardian Druid ולהן זמן משחק ממוצע של קצת מעל 7 דקות.

מנקודת מבט של שחקן, ההרחבה אכן מרעננת וגרמה לי לחזור לשחק אחרי חודשיים של הפסקה שהרגשתי בה צורך בעקבות מטא פחות מהנה עבורי. הרעיונות החדשים מרגישים טוב גם אם לא תמיד מאוזנים, הסינרגיות בין הקלפים והאפקטים המיוחדים מרגשות ומתגמלות ונקווה שנראה חפיסות מעניינות ומגוונות בהרחבה הזאת.