ב-7.7.20 בשעה 7 בערב בדיוק, שי ואני השתתפנו בראיון עם מפתחי המשחק Hearthstone. הראיון נקבע לקראת יציאת ההרחבה החדשה: Scholomance Academy.

למי מכם שלא מכיר, סקולומאנס (Scholomance) הוא בית ספר ל-Necromancy שהקים קלת'וזארד (Kel'thuzad) במטרה לחזק את Cult of the Damned (כת הארורים) שלימים הביאה את המגיפה על לורדרון (Lordaeron) והחלה את אירועי Warcraft 3 שמתגלגלים עד היום ב-World of Warcraft.

בהארת'סטון, אקדמיית סקולומאנס תיראה לכם מעט שונה מהדאנג'ן המוכר מ-WoW; מאקדמיה לאומנות ההעלאה באוב, היא תהפוך לאקדמיה למקצועות הקסם שתקבל אליה גיבורים הטבעיים אליה כמו Warlocks, אבל גם Warriors או Rogues ימצאו בה קסמים עבורם.

אחת השאלות שעלתה בראיון היא למה הם שינו את סיפור המקור של סקולומאנס בצורה כל כך קיצונית, והתשובה שניתנה לנו גרסה שלאחר ההרחבה הקודמת (Ashes of Outland) שהייתה אפלה מאוד ובהתחשב במצב העולמי כרגע עם המגיפה המשתוללת, הם רצו להביא למשחק הרחבה קלילה וחיובית יותר. הם אף הסבירו שבהארת'סטון הם אמנם נצמדים לסיפורי המקור אך לפעמים מרשים לעצמם לסטות מעט מהדרך על מנת לספר סיפור שונה ולתת טוויסט מרענן לסיפור מוכר.

scholomance loading screen

אבל מה עם קלת'וזאד? ובכן, ב-Scholomance Academy קלת'וזאד הוא בן אנוש, זאת אומרת לפני שהוא הפך ל-Lich. הוא אמנם שונה מאוד מדמות המקור שלו, אבל הוא עדיין יותיר בנו תחושה לא נעימה שלא תאפשר לנו לסמוך עליו.

התפרצות קסומה ודו-קיום

בהרחבת Scholomance Academy נקבל מילת מפתח חדשה למשחק, Spellburst. כאשר קלף עם Spellburst פעיל על הלוח בזמן שימוש בקסם, יופעל אפקט חזק ומיוחד אך פעם אחת בלבד, כלומר שרצף של קסמים לא יצור שרשרת של אותו אפקט. אלמנט חשוב בהרחבה יהיה לדעת להשתמש בקסמים החדשים והזולים כדי למקסם את השימוש ב-Spellbursts שלכם.

הפיצ'ר המרכזי של ההרחבה יהיה Dual Class cards. כן, קראתם נכון, קלפים שיתאימו לשני קלאסים. המפתחים הסבירו שהמשחק חולק לזוגות קלאסים שיש ביניהם קשר הגיוני, דוגמת Warlock ו-Priest שחולקים את השימוש שלהם ב-Shadow או Warrior ו-Rogue שמשתמשים בהמון נשקים.

פיצ'ר זה עורר שאלות רבות אצל משתתפי הראיון כשאחת מהן הייתה בעיות האיזון שזה עלול ליצור. המפתחים ענו שהם מודעים לבעייתיות שעלולה להיווצר, ושהם מתכננים לשים את המיקוד שלהם על איזון נכון ולעדכן את המשחק לעיתים תכופות על מנת להבטיח שהמטא תהיה בריאה וכיפית.

Scholomance Academy

בעיה נוספת שעלולה להיווצר היא טשטוש ה-Class Identity, כך שקלאס מסויים עשוי לאבד את המאפיין שלו. המפתחים השתמשו שוב בדוגמה של Warlock ו-Priest ואמרו שלא יקרה מצב שבו רק בגלל שהם יחלקו קלפים משותפים Priest יוכל לשלוף לפתע עשרה קלפים כמו Warlock. יש להם רצון לשמור על המאפיינים של כל קלאס ולדאוג ש-Hunter ירגיש כמו Hunter, ש-Druid ירגיש כמו Druid וכן הלאה.

עתיד מעניין

כשהגיע התור שלי, אמרתי שהמשחק היום מהיר ואגרסיבי מאי פעם, מה שגרם לדקים מבוססי קונטרול לצאת מהמטא, ומדובר על סגנון משחק שלם שכמעט ונמחק לחלוטין. שאלתי האם אנחנו יכולים לצפות לקאמבק של חפיסות המבוססות קונטרול בהרחבה הקרובה, והאם המשחק יהיה פחות מהיר. התשובה שקיבלתי היתה בנאלית בהתחלה, כשהם אמרו שמספר רב של קלפים יגיע ולכן המון דקים חדשים יווצרו ויהיו רלוונטים, אך לאחר מכן הם התייחסו ספציפית ל-Demon Hunter.

כידוע,Demon Hunter הגיע למשחק כקלאס החדש הראשון אי פעם בהרחבה האחרונה שיצאה. הוא השתלט על המשחק בסערה, עם גרסת טמפו (שליטה מהירה בלוח) אגרסיבית מאוד שפשוט לא השאירה מקום לאף גרסה אחרת של הקלאס. בהרחבה הקרובה המפתחים רוצים לשנות את זה ולנסות להראות דקים נוספים של Demon Hunter כמו ה-Token Demon Hunter שפשוט לא היה מספיק טוב בהרחבה הנוכחית.

Scholomance Academy

שאלה נוספת שעלתה היא האם אנחנו עתידים לראות קלאס חדש, והאם יתכן שקלאס כזה לא בהכרח יהיה קלאס שקיים ב-WoW. המפתחים ענו שבהחלט יתכן שהקלאס הבא שיגיע לא יהיה קלאס שקיים ב-WoW אבל זה לא משהו שהם אפילו חושבים עליו כרגע. הם עדיין מטפלים ב-Demon Hunter שנחת על המשחק כמטאור לפני מספר חודשים, והאדמה עוד רועדת מהפגיעה.

קלף מיוחד שהוצג הוא ה-Transfer Student. קלף זה ישנה את היכולות והמספרים שלו בהתאם ללוח משחק שבו המשחק הנוכחי מתנהל, קלף מעניין שנצטרך לראות כמה הוא יתאים לדקים. בנוסף, המפתחים עובדים על להתאים אותו גם ללוחות משחק שעברו לווילד.

בנוסף, המפתחים נשאלו על ה- Storytelling בהארת'סטון. המפתחים אישרו שהם מאוד אוהבים לספר סיפור דרך המשחק ואף אמרו שבשלב כלשהו ב-Scholomance Academy הם יציגו סיפור חדש שלא ממש מקושר לאקדמיה אלא ל-Warcraft אבל לא חשפו מהו.

מצב המשחק Battlegrounds שגם הגיע להארת'סטון יחסית לא מזמן, צבר פופולריות במהרה כששחקנים רבים משחקים בו אקסלוסיבית ואף ויתרו על ה-Ladder לחלוטין. באופן טבעי, רצו השחקנים לדעת האם מצב ה-battlegrounds יגיע ל-Esport בשלב כלשהו. המפתחים הסבירו שכרגע זה לא באופק, אבל הם כן מתכננים לובי ל-8 שחקנים, וכשזה יהיה פעיל יתכן שזה משהו שהם יחשבו להוסיף.

Scholomance Academy תגיע אלינו ב4.8.2020.