המשחק Gamedec, משחק בילוש בעולם Cyberpunk עם נגיעות RPG, הוכרז שנה שעברה קצת לפני כנס Gamescom 2019. בכנס ישבנו לדבר עם המפתחים, Anshar Sutidos, שהציגו לנו את מאחורי הקלעים של המשחק ועכשיו סוף-סוף קיבלנו את האפשרות לשחק בגרסת האלפא שלו ולהסיק מסקנות משלנו.

Gamedec preview

גרסת האלפא נותנת לנו טעימה לעולם הסייברפאנקי של וורשה של המאה ה-22, בו נשכרנו לחקור את חטיפת התודעה של ילד בתוך העולם הוירטואלי. כן-כן, אנחנו חוקרים פשעים ותעלומות שמתרחשים בעולם הוירטואלי! זה לא אומר שלא תחוו ותחקרו גם בעולם האמיתי, אבל הדגש הגדול הוא על חקירות בתוך משחקים, לפיכך המשחק נקרא Gamedec – הלחם של Game Detective (בלש משחקים).

אתחיל מלציין שהמשחק עומד במילה שלו. כלומר, המשחק טמן בחובו הבטחה שכל פעולה שתעשו חשובה, ועל פי הרשמים שלנו ההבטחה אכן קוימה.

המשחקיות עצמה פשוטה, רק מצביעים ומקליקים באזורים הנחקרים וכמו בלשים אמיתיים, מתחקרים את הדמויות המגוונות שבמשחק. אחזור על זה שוב – יש חשיבות רבה לבחירות שלכם ואף לסדר הפעולות שתבצעו. תוצאות הבחירות שלכם רבות ומגוונות, ולא תמיד תשיגו את התרחיש אותו צפיתם ורציתם. אם אתם לא מאלה שזורמים עם סיטואציות, כנראה שרצף הבחירות שלכם יכלול הרבה שמירות וטעינות מחדש.

Gamedec gameplay

ב-Gamedec תשלטו בכמה מסכים. במסך הראשי ניתן לראות את הדמות שלכם מנקודת מבט איזומטרית (והגרפיקה ראויה לשבח) ומתוכו ניתן להכנס למסכים המשניים: קודקס (codex), דדוקציה (deduction), ומקצועות (professions). מסך הקודקס מכיל בתוכו את כל המידע שהשגנו עד עכשיו, והוא מחולק לחמש קטגוריות: ארגונים, טכנולוגיות, דמויות, העולם האמיתי (Realium) והעולם הוירטואלי (Virtualium).

מסך הדדוקציה הינו מסך בו מופיעה החקירה הפעילה ובו ניתן לראות טבעות אשר מייצגות שלבים בחקירה. בתחילת החקירה רק הטבעת הראשונה פתוחה והיא מייצגת את השאלה שצריך לענות עליה על מנת להתקדם ולפתוח את הטבעת הבאה. לחיצה על הטבעת המייצגת את השאלה בחקירה פותחת את מסך השאלה שמחולק לשניים.

החלק השמאלי של המסך מציג מידע שהתקבל על ידי תחקור דמויות וחקירת זירות במסע לפתרון השאלה. הרמז היחיד שתקבלו מהמשחק הוא כמות המידע שניתן להשיג עבור השאלה שעל הפרק בצורת סימני השאלה שעלינו לחשוף. בחלק הימני של מסך הדדוקציה יתרחש תהליך הסקת המסקנות. גם כאן המשחק נותן אינדיקציה לכמות המסקנות האפשריות על ידי מספר המנעולים שיפתחו ככל שנצבור יותר מידע.

את הדדוקציה תוכלו לעשות בשתי דרכים: הדרך הראשונה היא על ידי הסקת מסקנות באופן עצמאי, כלומר קריאה של המידע בחלק השמאלי של המסך ובחירת מסקנה (מאלו הקיימות) במסך הימני. את הדרך השנייה נוכל ליישם על ידי פיתוח המיומנויות שלנו בחקר זירות ותחקור אנשים, וכך נוכל להסיק מסקנות גם באופן לא עצמאי.

Gamedec preview - aspect screen

המסך האחרון, מסך המקצועות, מחולק לשניים. בחלקו השמאלי ניתן לראות רשימת היבטים (aspects) שמתעדכנת לפי הבחירות שלנו ובעצם מייצגת את האופי של הדמות שבנינו. לפי היבטים אלו נפתחות אפשרויות בחלקו השני של המסך שמציג את המקצועות. המשחק מציע מעל 30 מקצועות שונים אך בגרסת האלפא ניתן לפתוח רק 8.

זה נראה, לפחות בעיני, שהמשחק שואב השראה רבה מהסדרה Altered Carbon ומסרטי Matrix. כניסה ויציאה מהעולם הוירטואלי של Gamedec כמו גם השימוש בסקינים בעולם הוירטואלי פשוט זועקים את שני הכותרים הללו.

צברתי לא מעט תסכול במהלך המשחק, אך זה לא היה קשור למשחקיות אלא יותר לגרסת האלפא. מצד שני, כשהצלחתי להגיע לתרחיש אליו כיוונתי גיליתי את מורכבות המשחק ועד כמה עמוקות ומעוותות הדמויות שפגשתי וזה היה ממש מספק. זו הרגשה נהדרת להצליח לבצע מהלכים מאוד עזים ונועזים. אני, שמשחקי חקירה הם לא כוס התה שלי, הופתעתי לטובה מ-Gamedec והתחברתי אליו מאוד.

המשחק מתוכנן לצאת למחשב האישי ב-Q4 2020 ויותר מאוחר המפתחים מתכוונים לשחרר גם גרסאות לקונסולות, אבל זה עדכון ליום אחר.