Home PC

World of Warcraft: Shadowlands – רשמים ראשוניים מהעולם הבא

shadowlandscover1

ההרחבה World of Warcraft: Shadowlands הגיעה אלינו אחרי שנתיים קשות של המשחק. היו לה המון ציפיות לעמוד בהן, כשכולם התייחסו אליה כהרחבה של להיות או לחדול מבחינת Blizzard. נראה שגם בליזארד עצמם הבינו את זה, שכן הם בחרו לדחות את ההרחבה על מנת להבטיח תוצר טוב יותר. האם היא עומדת בציפיות? בואו נדבר על זה!

ראשית, אם זה לא ברור מהכותרת, אציין מראש שזו לא ביקורת. בעיניי אין אפשרות לבקר הרחבה של WOW כל עוד היא נמשכת אלא רק במבט לאחור. הכתבה תעסוק במה שחווינו עד עכשיו, ומה שאנחנו צפויים לחוות, וכמובן מייצגת את דעותיי האישיות עד כה.

איזורים מעולם אחר

הדבר הראשון שחווינו, מן הסתם, הוא ה-Leveling החדש. הפעם קיבלנו חמישה איזורים, כשארבעה מהם מייצגים את אחד מה-Covenants ואחד הוא The Maw, איזור ה-End Game הנוכחי.

נתחיל עם באסטיון (Bastion), האיזור של ה-Kyrian שאחראים לשלוח את נשמות המתים למקומם הראוי ב-Shadowlands. באסטיון הוא איזור מרהיב באווירת גן עדן, עם המון גוונים בהירים של צהוב וכחול. הוא כנראה האיזור שנראה הכי חדשני ומיוחד בעיניי, פשוט כי לא ראינו משהו דומה לו במשחק עד עכשיו.

האיזור של ה-Night Fae נקרא Ardenweald והוא בערך ערבוב של כל היערות האלפיים שראינו לאורך כל השנים, אבל כמה וכמה רמות מעל. עושה רושם שהוא האיזור המועדף על שחקנים וקשה להתווכח עם זה, הוא באמת יפהפה.

ה-Venthyr (ונת'יר) שוכנים ב-Revendreth, איזור גותי שמלא בטירות מרשימות, אבל גם מעט מסובך למעבר בגלל ריבוי הגבעות וההרים בו. בעוד שהוא מדהים בעיניי, קשה שלא להתעצבן בזמן ניסיון למצוא את ה-NPC שאתם צריכים, ולגלות שהוא נמצא 300 מטר מעליכם, על חומה של טירה שאין לכם מושג איך להגיע אליה. תפקיד הונת'יר בעולם המתים הוא לטפל בנשמות שעליהן לכפר על מעשיהן בחיים, וכנראה בגלל זה חלקים מרבנדרת' מרגישים כמו עונש.

ב-Maldraxxus תוכלו למצוא את ה-Necrolords שמהווים את הצבא של השאדולנדס. האיזור הוא לחלוטין איזור מחריד, מזעזע, ומכוער אבל זה בסדר. למה בסדר? כי זה בדיוק מה שהוא נועד להיות. האיזור מייצג את המוות עצמו ומלדרקסוס מעוררת בי את תחושות הגועל שהדמויות באזרות' הרגישו כלפי Death Knights או Necromancy באופן כללי, אז עבודה יפה בליזארד!

האיזור האחרון הוא The Maw והוא אמנם לא מיועד לעליית רמות, אבל במהלך המסע תיכנסו ותצאו ממנו מספר פעמים, וכך תיזכו לכינוי שלכם לשנתיים הקרובות "Maw Walker". ה-Maw הוא באופן מילולי, הגיהנום. המקום לנשמות שאין להם את האפשרות לכפר על מעשיהן, ורק הרשעים ביותר מגיעים לשם (או לפחות, כך זה קרה בימים כסדרם).

כשתגיעו לרמה 60 תצטרכו להשלים שם מספר משימות יומיות, אבל לרוע המזל, לא תוכלו להשתמש ב-Mounts שם. אתם יודעים, כדי להגביר את הסבל. האיזור הזה הוא ביתו של ה-Jailer, וכשתשלימו משימות או תהרגו אוייבים חזקים, הוא די יתעצבן עליכם. זה יוצג לכם על ידי מערכת שמזכירה את מערכת ה-heat ב-GTA, ככל שתציקו לו יותר, הוא יכעס יותר וישלח אליכם דברים שיכאיבו לכם יותר, עד שלבסוף פשוט תמותו. במהלך המסע שלנו וההתחזקות של הדמויות שלנו נוכל לרכוש שידרוגים מ-Ven'ari על מנת להקל על השהות שלנו בגיהנום.

night elf

תהליך עליית הרמות הפעם היה שונה מעט מהרגיל. לראשונה קיבלנו הבדל חזותי בין משימות ראשיות של הסיפור למשימות צדדיות, וזה חשוב מאחר ולא מספיק להגיע לרמה המקסימלית (60) כדי להתחיל את תוכן ה-end game של המשחק. לראשונה עלינו לסיים את כל הפרקים של הסיפור כדי לעשות זאת. Blizzard גם בחרה לחזור לתהליך עליית הרמות הלינארי שאפיין את המשחק עד לפני מספר שנים.

מערכת חדשה לגמרי במשחק היא Threads of Fate. מערכת זו לשחקנים שכבר הגיעו לרמה 60 על דמות אחת, לעלות רמות בדמויות הבאות ללא הסיפור הראשי, ורק באמצעות משימות בעולם, מבוכים או bonus objectives. זהו כמובן שינוי מבורך שמאפשר להגיע מרמה 50 לרמה 60 במשהו כמו 5 שעות של מבוכים.

משחק בתוך משחק

ב-Shadowlands קיבלנו משחק רוגלייק בתוך המשחק. אני מדבר כמובן על Torghast, Tower of the Damned. טורגהסט הוא מגדל שבתוכו מספר צריחים, כשרק שניים פעילים בכל שבוע. לכל צריח יש מספר Layers וככל שתעלו גבוה יותר כך יעלה גם הקושי. למה עושים זאת? בשביל להשיג Soul Ash, שאיתו מכינים חפצים אגדיים (Legendaries) שיחזקו משמעותית את הדמות שלכם.

אבל מה בעצם קורה בטורגהסט? ובכן, אם שיחקתם האדס לדוגמה, או כל משחק רוגלייק אחר, תבינו את העיקרון. אתם מתחילים בקומה הראשונה וכבר בדלת תצטרכו לבחור אחד ממספר כוחות אפשריים. הכוחות הללו אקראיים לחלוטין ונעים בין רמות נדירות שונות. אחרי שבחרתם בכח שרציתם, תתחילו להתקדם ולטפס במגדל בן 6 קומות כשבסופו בוס שעליכם להביס כדי לקבל את ה-Soul Ash שלכם.

world of warcraft shadowlands torghast

במהלך הריצה תצברו כוחות נוספים על ידי הבסת אויבים חזקים, שבירת כדים, השלמת משימות ופתרון חידות, עד שתגיעו למצב שבו אתם פחות או יותר רייד בוס, אם היה לכם מזל כמובן וקיבלתם כוחות טובים. כמו הכוחות, גם טורגהסט עצמו אקראי לחלוטין, ובכל ריצה תעברו בחדרים אחרים עם מלכודות ואוייבים שונים שמתאימים לצריח השבועי שפתוח עבורכם.

בהמשך, יפתחו גם הרמות האחרונות של טורגהסט שיהיו קשות משמעותית, וגם מגדל אחד שלא מוגבל בקומות, וככל שנתקדם בו יותר האתגר יגדל, וגם הפרסים הקוסמטיים שנקבל, וזה יהיה זמין עבורנו כל השבוע.

בעיני? מדובר במערכת מדהימה עם פוטנציאל אין סופי. זהו ללא ספק חידוש אדיר ל-World of Warcraft וטורגהסט הוא ללא ספק כיף, גם אם הוא לא מאוזן כרגע, כשלדמויות מסויימות החוויה קלה יותר מלאחרות. זו בעיה שבליזארד מנסה לטפל בה וכבר יצאו כמה עדכונים בנושא. אני מאמין שיהיו עוד עדכונים בדרך, מאחר וזה עוד לא מרגיש נכון.

בטורגהסט ניתן לרוץ לבד או בקבוצה של עד חמישה אנשים, כשהאוייבים והעוצמה שלהם יותאמו בהתאם לכמות השחקנים שנכנסו.

torghast

אני בטוח שעם כל עידכון ל-Shadowlands נזכה לראות כוחות חדשים בטורגהסט, ואני ממש מצפה לראות לאן זה יתפתח.

הטירה של דרקולה ומבוכים אחרים

הרייד החדש נקרא Castle Nathria והעיצוב של המקום מאוד מיוחד ואמין – כך צריכה להיראות טירה של ערפדים מהעולם הבא. הקרבות עצמם מאתגרים כפי שכבר ציינתי, ובהחלט ניכר שעשו עבודה טובה עם הבוסים. המירוץ ל-World first נתקע מעט כשהגילדות הגדולות התעכבו על Sire Denathrius ברמת הקושי Heroic.

המבוכים גם הם טובים בכמה רמות יותר משל קודמיהם מההרחבה Battle for Azeroth. למרות שחלקם מתרחשים באותו איזור, כל אחד מרגיש אחרת והקרבות בבוסים, ואפילו במפלצות הרגילות, יאתגרו גם שחקנים מנוסים.

ה-Affix העונתי החדש נקרא Prideful וגם הוא יוצר סיטואציות מעניינות בכל מבוך. בקצרה, בכל 20% של אוייבים נקבל אוייב מיוחד שעושה המון נזק לכל הקבוצה והוא סוג של Heal Check. לאחר שהוא ימות, כל הקבוצה מקבלת בונוס גדול לנזק וליכולת הריפוי, כך שחשוב לדעת מתי לגרום ל-Prideful להופיע על מנת להשתמש בכח שלו לקראת רגעים מאתגרים במבוך.

wow dungeon

0 לוט

ב-Shadowlands בליזארד הכריזה מראש שכמות הציוד שנקבל תרד משמעותית, כדי לתת לציוד יותר ערך וסיפוק כשמשיגים אותו. כרגע, זה מרגיש מעט מוגזם. כשבמהלך של שבוע וחצי של רייד ומבוכים לא קיבלתי אף חפץ חדש. כדי שבכל זאת נוכל לצלוח את האתגרים העומדים בפנינו, קיבלנו בחזרה את החפצים האגדיים שעזבו אותנו בהרחבה Legion, חלקם חדשים לגמרי וחלקם זהים לחלוטין לקודמיהם.

אחת הביקורת על ה-Legendaries ב-Legion הייתה האקראיות שבה מקבלים אותם. כל עוד הייתם משחקים במשחק ומשלימים תוכן, היה לכם סיכוי לקבל חפץ רנדומלי מבלי שתהיה לכם את היכולת ולהחליט איזה מהם אתם באמת רוצים. הבעיה היתה שחלק גדול מהקלאסים (Class) היו חסרי תועלת בלי החפץ המתאים, שיכל ליפול לך רק אחרי מספר חודשים של משחק.

ב-Shadowlands, המערכת עובדת שונה. ראשית, עלינו להשיג את הכוחות האגדיים עצמם. כוחות אלו נופלים מבוסים ברייד, במבוכים, בטורגהסט ועוד. אחרי שהשגנו כח שנרצה להפוך לחפץ, נצטרך לקנות חפץ בסיס שעליו מלבישים את הכח.

shadowlands legendaries

את חפצי הבסיס מכינים שחקנים שמשתמשים במקצועות השונים, Leatherworking, Blacksmithing וכו', והם יכולים למכור את החפצים האלו ב-Auction House.

זהו בהחלט שינוי מבורך מאחר והוא מוריד משמעותית את מידת הרנדומליות ונותנת לכם את האפשרות לעבוד כדי להשיג את הכח שאתם צריכים. נכון, יתכן שתצטרכו לחזור לאותו מבוך שוב ושוב עד שהכח שאתם צריכים באמת יפול, אבל זה לחלוטין שיפור מהמצב הקודם.

השבועות הראשונים שלנו בעולם הבא של World of Warcraft: Shadowlands היו נהדרים. מאז שההרחבה יצאה שיחקתי בכל ערב וערב כשלא מצאתי זמן (או רצון) לעבור למשחקים אחרים בינתיים. מדובר בהחלט בהתחלה מבטיחה, ובטוח טובה יותר משל Battle for Azeroth.

לבליזארד יש קלף חזק ביד, ומה שנשאר לה זה רק להמשיך לשחק את שאר הקלפים שלה נכון כדי שנקבל את אחת ההרחבות המוצלחות בתולדות המשחק.