בפוסט שפורסם אתמול בערב בטוויטר, Blizzard הודיעו שההרחבה World of Warcraft: Shadowlands תדחה רשמית להמשך השנה. אבל לפחות קיבלנו תאריך ל-pre-patch.

מעריצים רבים החלו להעלות השערות בנוגע לדחיה אפשרית בימים האחרונים, משום שאירועי ה-pre-patch ב-World of Warcraft נמשכים בדרך כלל כחודש פחות או יותר, מה שאומר שאם ההרחבה הייתה נשארת בתאריך המקורי שלה, היינו מקבלים את ה-Pre-patch הקצר בהיסטוריית המשחק.

shadowlands delayed

וכאמור הערב הגיעה ההודעה הלא מפתיעה על דחיית ההרחבה. בבליזארד מסבירים שהם אמנם מרוצים מ-Shadowlands מאוד, אך ביקורת השחקנים והמצב הנוכחי של ה-Endgame בבטא גרם להם להבין שהם צריכים עוד זמן כדי להוציא את המשחק כשהוא ברמה הנדרשת.

זוהי החלטה מעט מבאסת כשחקן, מאחר וקיבלנו את התאריך הזה באוגוסט ובדיוק כשהתחלנו להתקרב אנחנו מבינים שזה כבר לא יקרה. אבל עם זאת, ברור לי שזו ההחלטה הנכונה. ההרחבה הנוכחית, Battle for Azeroth נחשבת להרחבה לא טובה בלשון המעטה, והסיבה לכך היא שלבי אלפא ובטא מאוד קצרים שלא איפשרו בדיקה אמיתית של המערכות החדשות. אותן מערכות נכנסו למשחק כשהן לא עבדו בצורה טובה עם הקיים. זה יצר מצב הזוי שלכל אורך ההרחבה התווספו מערכות חדשות שנועדו להיות מעין פלסטר, וזה יכל להימנע בקלות על ידי הקשבה לפידבאק מהשחקנים עוד טרם שיחרור ההרחבה.

אז נכון לעכשיו, ההרחבה World of Warcraft: Shadowlands לא מקבלת תאריך יציאה חדש והדבר היחיד שידוע לנו היא שהיא עדיין מתוכננת ל-2020. מה שאנחנו כן יודעים, זה שאירועי ה-pre-patch יחלו סוף סוף ב-13 לאוקטובר. אלו אכן חדשות משמחות מאחר ומדובר בעידכון גדול מאוד שישנה משמעותית את הקלאסים הקיימים במשחק, כשהקלאס שזכה לטיפול הכי מסיבי הוא ה-Shadow Priest.

העידכון יכלול גם את מערכת עליית הרמות החדשה, כשהחלק המשמעותי ביותר הוא ה-level squish. זה בעצם אומר שדמויות ברמה 120 ירדו לרמה 50, והרמה המקיסמלית ב-Shadowlands תהיה 60 כמו בגירסא המקורית של המשחק. דמויות חדשות יוכלו לשחק את רמות 1-10 באיזור חדש שנקרא Exile's Reach, שהוא בעצם איזור שמתחיל ומסיים סיפור, ובמהלכו מלמד אותך את כל הבסיס של המשחק. זוהי קפיצת מדרגה אדירה שתקל משמעותית על שחקנים חדשים שנאלצו להתחיל באיזורים שנבנו לפני 15 שנה. לאחר שיסיימו את Exile's Reach השחקנים יוכלו לבחור סיפור של הרחבה אחת ולעלות לרמה 50 רק בהרחבה הספציפית שהם בחרו כדי לחוות את הסיפור המלא שלה, אבל באותה מידה הם יוכלו לבחור לדלג בין מספר הרחבות. עליה מרמה 1 לרמה 50 תיקח בערך 5-7 שעות, שזו גם הקלה משמעותית לשחקנים חדשים.

מבחינה עלילתית, כשנתקרב לתאריך היציאה החדש יחלו מתקפות Undead על ערים גדולות באזרות' שעליהן נצטרך להגן. בנוסף, יפתח גם קווסט חדש שיוביל אותנו ל-Icecrown, מקום מושבו לשעבר של ה-Lich King ודרכו ניכנס לארצות המוות.

כמובן שצפויים עוד שינויים רבים, מאחר שזמן הפיתוח כרגע הוארך ולא הוגבל, אך אני בטוח שאפשר לצפות להרחבה מעולה. ההרחבה World of Warcraft: Shadowlands עתידה לצאת בהמשך השנה כשה-pre patch עתיד לצאת ב-13 לאוקטובר.