Kirby Fighters 2 הוא משחק רב-קרב חמוד, צבעוני ויפה שכיף לשחק בו. הוא פשוט, אבל זה ממש לא משנה כשיש לך עוד חברים על הספה.


בתאריך 23 בספטמבר, 2020, חברת Nintendo הכריזה והשיקה במפתיע את המשחק Kirby Fighters 2. אם אתם אוהבים לשחק עם חברים וגם אוהבים את הברנש הורוד והקטן, זה המשחק בשבילכם כי יש המון ממנו, והכי כיף ביחד.

סמאש ורוד ועגלגל

המשחק Kirby Fighters 2 מזכיר מאוד את סדרת Super Smash Bros, אך עם כמה הבדלים עיקריים. ראשית, כאן לא מדובר על העפת הדמויות מהזירה, אלא על הורדת מד החיים של היריבים ל-0, זאת לפני ששלך מגיע לתחתית. שנית, אמנם מדובר כאן בקרבות כאוטיים ורבי משתתפים, אך כל הדמויות כאן מעולמו של קירבי.

תוכלו לחוות את המשחק במצבי משחק שונים ומגוונים, אולם סגנון המשחק הבסיסי לא ישתנה. תוכלו לבחור מבין מגוון גדול של דמויות קירבי בעלי יכולות שונות כגון קירבי עם חרב, קירבי מטיל פצצות או האהוב עליי עד כה, קירבי יו-יו. ככל שתנצחו יותר ותעלו ברמות תפתחו יותר יכולות קירבי וגם דמויות נוספות אותן תוכלו לשחק כמו מטה-נייט (Meta-Knight) והמלך דידידי (King Dedede).

כפי שהבנתם, עליה ברמות מזכה אתכם בדמויות שחיקות נוספות, אך לא רק בהן. כל רמה שתעלו תזכה אתכם בפרס שונה, לפעמים תהיה זאת דמות ולפעמים זירה חדשה או שדרוגים כאלו ואחרים ואף פריטים קוסמטיים. מה שעוד יותר נחמד, זה שעליית הרמות לא תלויה במצב המשחק אותו תשחקו, ומד הרמות אחיד ומשותף לכל מצבי המשחק.

Kirby Fighters 2

התקפה, נשיקה ורצפה עקומה

אבל איך משחקים בכלל? כאמור, עליכם לדאוג שהיריבים ימותו לפני שזה קורה לכם, ואת זה תעשו בהרבה לחיצות של כפתורים. לכל דמות יש סט של מהלכים אותם תוכלו לנצל לטובתכם, ולמרות שרוב הדמויות הן בעצם קירבי, המשחקיות והתנועות שלהן מגוונות ומספקות. הלחצנים מגיבים טוב לפקודות, אבל תצטרכו לעבוד על תזמון הלחיצות ולדייק כדי לבצע את המהלכים שרציתם. בנוסף פידבק הרטט נותן תחושה טובה של משקל, והתנועות של הדמויות מרגישות טבעיות ולא מגושמות. בנוסף לקפיצות והתקפות, ישנו גם מנגנון הגנה והתחמקות ששימוש בו יכול להיות קריטי ולעשות את כל ההבדל.

במהלך קרבות יפוזרו בזירות חפצים שיעזרו לכם (וחשוב לזכור – גם ליריבים שלכם) בקרב. חלקם יתנו בונוסים למהירות או התקפה וחלקם ישמשו כנשק נגד האויבים ובל נשכח את החשוב מכל – אוכל שמזין את הגוף והנפש ומרפא אתכם. אם אתם משחקים בצוות, תוכלו לחלוק את הבונוסים ואת האוכל עם החבר שלכם בעזרת נשיקה חמודה, מכניקה מוכרת ממשחקי עבר של קירבי. אין פה את הגיוון והעושר שיש בסמאש, אבל המגוון הקיים לא רע ולא מאמץ לכם יותר מדי את הזכרון.

לפעמים זה לא מספיק להיות טובים יותר מהיריבים, כי לחלק מהזירות יש רצונות משלהן ועליכם יהיה לחלק את תשומת לבכם בין השחקנים האחרים לבין הזירה, שיכולה למרוח אתכם על הרצפה או על המסך בלי לחשוב פעמיים. למען האמת, הזירה הצילה אותי מספר פעמים מהפסד ודאי. בחוויה שלי, המשחק היה אמנם די כאוטי ומהיר, עמוס בלחיצות כפתורים ללא מנוח, אבל הוא לא התקרב בכלל לרמת הכאוס שיש לסמאש להציע.

Kirby Fighters 2

אז מה הסיפור שלך?

ב-Kirby Fighters 2 תמצאו, כאמור, מגוון של מצבי משחק, כולם נשענים על סגנון המשחק שתארתי לעיל. מצב המשחק הראשון שאדבר עליו, הוא כמובן מצב הסיפור. כצפוי, הסיפור לא מאוד מרגש או אפילו מעניין, אבל הוא נותן מסגרת כזו או אחרת למה שעליכם לעשות.

במצב הסיפור עליכם לטפס עם חבר (AI או שחקן אמיתי) במעלה מגדל אשר בראשו ממתינים לכם הצמד מטה-נייט והמלך דידידי, שהחליטו שאם הם לא ינצחו את קירבי לבד, הם יעשו זאת יחד. בכל קומה תילחמו נגד אויבים שונים ולפעמים גם תחת תנאים מאתגרים (למשל, שהתקפת היריבים חזקה מהרגיל).

לאחר כל קומה תוכלו לבחור מבין מינימום של שלושה פרסים שישדרגו את הנתונים של הדמויות שלכם או יביאו לכם בונוסים חד פעמיים או תמידיים. הפרסים שתבחרו ילוו אתכם עד הפסגה ויתאפסו בכל פעם שתעשו ריצה חדשה על המגדל. כמו כן, אם תפסידו באחד מהשלבים במגדל, תוכלו לנסות שוב אך תשלמו מחיר מהניקוד שלכם ובכך תורידו את כמות הנקודות שתקבלו לרמת הלוחמים שלכם.

במהלך הסיפור תצטרכו כמובן להגיע למספר פסגות כי איכשהו הנסיכה לא בפסגה הזו – כן, אני יודע שזה לא מריו, זו פשוט האסוסיאציה של מה שמתרחש בפסגות האלה. בכל פרק של הסיפור תהיינה יותר קומות במגדל עם אויבים חזקים יותר, וכמובן שתוכלו לחזור לפרקים האחרים ולנסות להשיג ניקוד גבוה יותר.

כל המרבה הרי זה משובח

בנוסף למצב הסיפור תוכלו לשחק במצבי משחק רבים ומגוונים. בשל המגוון הרחב של הדמויות אותן תפתחו וביכולותיהן, קיומו של חדר האימונים הוא הכרחי ועוקב אחרי ההיגיון הבריא. חבל, אולם, שלא ניתן לצרף שחקנים נוספים לחדר האימונים כדי לעשות אימון משותף וניסוי טכניקות.

גולת הכותרת של המשחק, או מה שימשוך אתכם להמשיך ולשחק בו, הוא המצבים רבי המשתתפים שלו. בסיפור אמנם יכלתם לשתף חבר אחד במסע שלכם, אך במצב הקרב (Battle Mode) תוכלו לצרף שלושה שחקנים נוספים לרב-קרב כולל או לקרב בין שני צוותים. משחק ביחד רק הופך את הברדק שהולך על המסך לכיפי ומצחיק יותר.

במצב הקרב של Kirby Fighters 2 תבחרו מבין מבחר מצומצם של אפשרויות משחק, הכוללים את הדמות, את הזירה ומגבלות קלות על הדמות. זאת בשונה מסמאש שם אפשר לשקוע דקות ארוכות רק בבחירת תנאי המשחק.

מצב האונליין של המשחק עובד מצויין, כשהוא מצליח למצוא יריבים. הקרבות שחוויתי אונליין עבדו חלק וללא לאגים, בשונה ממשחקים מקוונים אחרים, שזו חוויה מרעננת. בנוסף, יש את האפשרות לשחק יחד על ידי חיבור לוקאלי של עד 4 קונסולות יחד.

אחרון חביב הוא המצב היחידני, שהוא גם המצב היחיד בו לא תשתתפו בקרב עם אף אחד נוסף, יהיה זה חבר או CPU. במצב זה תילחמו בתשע קרבות ברמת קושי עולה, כאשר בסוף תילחמו בצל שלכם, והוא יודע מה הוא עושה.

חוויה של קירבי

הויזואליות של Kirby Fighters 2 מעולה. היא מרגישה חדה וחלקה, גם כאשר המסך מלא ביצורים קטנים ועגולים שמתרוצצים ממקום למקום ומרביצים אחד לשני. הסגנונות הרבים של קירבי חמודים מאוד וכיף לצפות בהם ובאנימציות המיוחדות לכל דמות.

זירות הקרב השונות כיפיות ומושכות את העין, וכמעט בכולן יש אפקטים נוספים שיעשו את הקרבות למאתגרים יותר. הרמזים החזותיים לכך שעתיד להתרחש משהו בזירה מספיק בולטים אך אפשר לפעמים גם לפספס אותם, וזה חלק מהכיף (או התסכול, תלוי למי קרה האסון).

המוסיקה והאפקטים הקוליים שומרים על הוייב הכיפי והמוכר של קירבי, ומומלץ לשחק עם קול כדי לקבל חווית קירבי מלאה.

Kirby Fighters 2 נותן חווית סמאש קלילה וחמודה, רצופה באתגרים, צחוק וכיף. המשחק מכוון בעיקר לשחקנים שאוהבים מאוד קירבי, ויכול להוות מקפצה גם למשחק הארדקורי כמו סמאש.

זה אמנם לא משחק דגל של הסדרה והסיפור שלו כמעט ולא קיים, אבל הוא מהנה מאוד גם כמשחק סולו ובעיקר כשמשחקים עם חברים, שזה משהו שנינטנדו יודעת לעשות טוב מאוד.

מפתחת: Nintendo

מפיצה: Nintendo

תאריך יציאה: 23 לספטמבר, 2020

ז'אנר: הרפתקאות

זמין על: Switch

בוקר על: Switch

עותק הביקורת של Kirby Fighters 2 סופק על ידי נינטנדו ישראל.