Shadow Priest הוא אחד הקלאסים היותר מיוחדים מבחינת class fantasy. הוא מקבל עידכון רציני בבטא של World of Warcraft: Shadowlands. לנו נותר רק לקוות שזה יחזיר אותו למטא.

את הגרסה הנוכחית של ה-Shadow Priest קיבלנו בהרחבה Legion. הציגו בפנינו משאב חדש בשם insanity שמצטבר כשאנחנו תוקפים, ויורד לאט לאט כשאנחנו נכנסים ל-Voidform. כבר אז תמרורי האזהרה עלו כשה-Priests לא מצאו את מקומם ב-Mythic+, אבל ה-artifact והמספרים המנופחים של Legion הסתירו את הבעיות האמיתיות של הקלאס.

בהרחבה הנוכחית, Battle for Azeorth, הסטאטים של כל הדמויות ירדו משמעותית וה-Shadow Priests נפגעו מכך קשות. למעט רייד אחד, ה-Shadow Priest לא מצא את מקומו במטא, עדיין לא הייתה בחירה טובה ל-Mythic+ וכבר פחות אפשר היה להתעלם מהבעיה האמיתית – צורת המשחק שלו לא מתאימה ל-World of Warcraft של 2020.

המשחק המודרני מבוסס על תנועה, התחמקות ממכניקות, soaks, ו-affixes ב-Mythic+. בסביבה כזו, לקלאס שמבוסס על הצורך לעמוד במקום ללא הפרעה לא כל כך כיף. אחד השינויים הראשונים שהקלאס עבר בבטא של Shadowlands הוא האפשרות להשתמש ב-Void Bolt תוך כדי שימוש ב-Mind Flay מה שכביכול היה אמור להיות buff. בפועל, זה גורם למצב שהדבר היחיד שיכולנו להשתמש בו בתנועה יכול להיות ב-cooldown באותם רגעים מסוכנים שמכריחים אותנו לתפוס עמדה חדשה. בשלב זה כבר ברור ש-Blizzard איבדה את הכיוון עם ה-Shadow Priest, כשכל שחקני הבטא דיווחו על המשחקיות של ה-spec כמגושמת ולא זורמת, ונראה היה שהקלאס יראה עוד הרחבה שבו יבחר כנישה.

למזלנו, נראה שהבטא של World of Warcraft: Shadowlands מתנהלת בצורה איכותית מאוד ביחס לבטא של ההרחבה הקודמת, ו-Blizzard אכן מקשיבים לפידבאקים ומגיבים בהתאם, ומכריזים על rework מלא ל-Shadow Priest. אחת המטרות היא גם לתת לו כלים להתמודד עם דאנג'נים בהם ה-ramp up של ה-Priest גרם לכך שאוייבים מתו עוד לפני שיכולתם לעשות משהו.

צורת המשחק הנוכחית מבוססת כולה על להאריך את זמן השהות ב-Voidform, וזו פחות הייתה הכוונה המקורית של Blizzard כשהם עיצבו את היכולת. זה גרם לטאלנטים, חפצים אגדיים, ובכללי לכל מה שלא תורם ל-Voidform להיות חסר תועלת. שחקנים שאוהבים את הצורה הנוכחית יוכלו להמשיך לשחק ככה עם טאלנט ספציפי שעבר ריוורק לכך.

כל היכולת Voidform תשתנה לגמרי. במקום היא הופכת ל-cooldown של 90 שניות שמגדילה את הנזק ב-20% ל-15 שניות. בנוסף, בכניסה ל-Voidform, מקבלים מיידית שני Mind Blasts. ב-Voidform החדש לא צוברים יותר haste בכל חצי שניה ולא מאבדים יותר insanity, מה שמעניש פחות במצבים של תנועה, ונותן ל-Shadow Priest משהו שלא היה לו: DPS Cooldown.

shadow priest

Devouring Plague היא יכולת שקיבלנו כפלסטר נוסף בבטא והוכיחה ש-Blizzard איבדה את הכיוון עם ה-Shadow Priest. בתחילה היא עלתה לא פחות מ-50 insanity מה שגרם לנו בעצם לצאת מ-Voidform כמעט מיידית ובעצם נגד את איך שה-spec עובד. בצורה הנוכחית שלה בבטא, היא כמעט ולא שווה שימוש מאחר והיא עולה המון insanity ולא עושה מספיק נזק שיפצה על כך. בגרסה החדשה, זמן ה-damage over time מתקצר מ-12 שניות ל-6 שניות והנזק עלה ב-50% ויכול גם לעשות crit.

העידכון גם מחק מהמשחק טאלנטים קיימים כמו Shadow Insight ו-Shadow Word: Void על מנת לפנות מקום לחדשים כמו Unfurling Darkness שגורם לכך שלאחר שימוש ב-Vampiric Touch, ה-Vampiric Touch הבא יהיה instant cast ויגרום ל-155% shadow damage מיידית. זה אפקט שיכול לקרות פעם ב-15 שניות.

כדי לפתור את בעיית ההתמודדות של ה-spec עם סיטואציות שדורשות area of effect damage, קיבלנו מספר כלים חדשים כמו טאלנט שגורם ל-Mind Blast לעשות 60% מהנזק שלו לכל המטרות בטווח 40 יארד שיש עליהן Vampiric Touch. זאת בנוסף ל-proc חדש שעובד בסינרגיה עם Mind Sear/Flay ויכול לתת לנו Mind Blasts שיהיו instant casts.

קשה לדעת איך השינויים יעבדו והאם הם מספיקים או אפילו חזקים מדי, הם הגיעו לבטא רק היום, לכן יקח זמן עד שנקבל תמונה מלאה יותר. מה שבטוח, טוב לראות ש-Blizzard מקשיבה לשחקנים שלה, נושא המשחקיות הבעייתית של ה-Shadow Priest עלה פעמים רבות בסרטוני יוטיוב ובפוסטים בפורומים הרשמיים.

לרשימת השינויים המלאה אתם מוזמנים לבקר בפוסט ב-Wowhead שמסכם אותם.