טיפה לפני Gamescom 2019, חשפו Anshar Studios את Gamedec, מה שישר הוביל אותנו לקבוע איתם פגישה במהלך הכנס.

המשחק Gamedec מחשיב את עצמו כ"משחק תפקידים אדפטיבי ואיזומטרי בניחוח סייברפאנקי". זה נשמע כמו משהו גדול וזה אכן כך, בייחוד כאשר מגיעים לבחירות השחקן וכיצד הן משפיעות על המשחקיות, הסיפור והתפתחות הדמות.

Gamedec הינו משחק הרפתקה-תפקידים אשר מתרחש בעולם סייברפאנק עשיר שבו אנשים מעדיפים לחיות במציאויות מדומות חלופיות. אתם בעצם "Gamedec" – או בלש משחקים (Game Detective). אלו הם האנשים שלהם קוראים כאשר הבעל משחק במשחק שבוע ברצף או אם אתם חושבים שמישהו לכד את התודעה של אשתכם במשחק וירטואלי וחטף את גופה. הם בלשים שפותרים תעלומות מסתוריות מבפנים ומחוץ לעולם משחקי המציאות המדומה. את התעלומות תפתרו על ידי סיור, דיבור עם דמויות NPC, איסוף וחיבור רמזים אשר יובילו לעיקר – המון, המון החלטות.

ישבנו עם הצוות שמאחורי Gamedec, אשר הובילו אותנו דרך אחת מהחקירות הללו. כאשר התחלנו לסייר במשחק ניהול חווה חינמי, המפתחים מ-Anshar Studios הסבירו איך הם בנו את אב-הטיפוס למקרים השונים כתרחישים במשחק תפקידים שולחני.

על ידי משחק של התרחישים כהרפתקה של משחקי שולחן בטרם הפיכתם למקרים בתוך המשחק, הצוות יכל לחשוב על הרבה גישות ודברים לעשות בכל אחד מהם. לדוגמה, אתם מתחילים חקירה בכך שאתם נכנסים לבר בו תוכלו לבחור את מי לתשאל, את הברמן, החשפניות או אפילו את הרובו-מלצר שלכם.

אפילו הבחירות המוקדמות שלכם, שמתרחשות בעת יצירת הדמות ההתחלתית, יובאו בחשבון במהלך החקירות, בצורה של אספקטים (Aspects). האספקטים הינם תכונות אשר מגדירות את הדמות שלכם. חלקן בעלי אופי חד-פעמי כגון צבירת עושר, אך באחרות תוכלו להשתמש כמות רבה של פעמים, כדוגמת סיפור המקור של הדמות שלכם. במקרה שלנו, ה-Gamedec שבנינו הוא שחקן eSport אגדי, והמוניטין שלו עזר לנו להתקדם לשלב הבא של החקירה.

החקירות ב-Gamedec לא ייפתרו בעזרת דיבור עם אנשים בעולם האמיתי בלבד, כך שבנקודה כזו או אחרת, יהיה עליכם להכנס לתוך משחק. כאשר תעשו זאת, כל ממשק המשתמש שלכם ישתנה על מנת להתאים לזה של העולם הוירטואלי אותו תאכלסו. כאשר חוקרים את הכותר החינמי דמוי ה-Farmville, הופיע מונה מטבעות בפינת המסך.

עוד מאפיין מעניין ב-Gamedec מתבטא בטבלה שמתארת את מצב התקדמות החקירה. כאשר תלקטו עוד רמזים ותאספו פיסות מידע, תוסיפו עוד ענפים למפת המקרה, עד שתוכלו לעשות את הסקת המסקנות הסופית שלכם. המסקנה של כל מקרה תקבע איך הסיפור שלכם ימשיך.

אל חשש, המסקנה שלכם ממש לא חייבת להיות הנכונה. למעשה, העלילה לא תעניש אתכם על כך שבחרתם לא נכון במהלך המחקר. המפתחים מסבירים שבמקום זה, המשחק "מסתגל" ומוביל אתכם דרך נתיבים שונים ומעניינים לא פחות, כך שאפילו אם "פישלתם" עדיין תוכלו להנות ממשחקיות מרגשת.

תוכלו גם להשיג אספקטים מסוימים על ידי כישלון בשימוש ביכולות (כמו שלא תמיד תצליחו לגנוב בלא משים ב-Skyrim), דבר שיכול לשמש כקלף המנצח בהמשך המשחק. בדרך זו, אפילו אם היה לכם ביש מזל ואתם ממשיכים להיכשל בשימוש ביכולות, עדיין תרוויחו משהו והסיפור ימשיך להיות מהנה.

Gamedec עתיד לצאת שנה הבאה למחשב, ואנחנו לא יכולים לחכות ולפתור את הפשעים הוירטואליים והמסתוריים שבו.