קשה שלא להתרגש לקראת Cyberpunk 2077. משחק התפקידים החדש אשר מוצב בעיר העתידנית Night City מבית היוצר של סדרת משחקי The Witcher כבר הספיק לייצר לא מעט רעש וציפיות, ויוצא עוד פחות משנה. מפתחי המשחק CD Projekt RED כבר הכריזו שאת דמו המשחקיות של Gamescom 2019 הם ישדרו בשבוע הבא ב-30 לאוגוסט, אבל אנחנו כאן כדי להביא לכם את כל מה שתרצו לדעת על הדמו כבר עכשיו.

רובע חדש לשרוף

דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077 ב-Gamescom 2019 התחיל בחלק יותר מתקדם במשחק ממה שראינו בדמו של שנה שעברה. על כן, חלק מהתוכן שהראו עשוי להיות ספוילר לעלילת המשחק, ואם אתם רוצים לא לגלות מה הולך בה, יכול להיות שכדאי לכם לדלג לכותרת הבאה בכתבה, כי המשפטים הבאים הולכים לחשוף הרבה.

בדמו המשחקיות אנחנו מגלים שהותקן עלינו צ'יפ אשר מכיל את הסוד לחיי נצח. ביחד עם רוח הרפאים הדיגיטלית של ג'וני סילברהאנד (Johnny Silverhand) אשר מגולמת על ידי קיאנו ריבס (Keanu Reeves), אנחנו מחפשים האקר מנוסה כדי לפענח את הצ'יפ ואת הסודות אשר הוא מכיל.

החיפוש הזה לוקח אותנו לרובע בשם פסיפיקה (Pacifica). הרובע תוכנן במקור להיות אתר נופש, אבל אחרי שהבניה שלו נעצרה באמצע, הוא הוזנח והפך לרובע אשר גרים בו ציבור של בני האיטי. רובע זה נשלט בידי כנופיה בשם ילדי הוודו (Voodoo Boys), כנופיה לא אלימה אשר שומרת על הרובע, ובראשתה עומדת בריז'יט (Brigitte), ואותה אנחנו מחפשים.

אבל מהר מאוד אנחנו מגלים שהחיפוש לא יהיה קל – המשנה של בריז'יד, פלאסיד (Placide) מוכן להפגיש אותנו איתה רק אם נשלים משימה בשבילו, ונפרוץ למסתור של כנופיה אחרת, ה-Animals. כנופיה זו מורכבת מבריונים אשר מלאים בשתלים אשר נותנים להם עוצמה פיזית. כדי לוודא שאנחנו אכן עושים את מה שהוא רוצה, פלאסיד מבקש מאיתנו לתת לו גישה לצ'יפ במוח שלנו שנותן לו לרכוב עלינו ולרגל אחרינו, ובלית ברירה, אנחנו מאפשרים לו ויוצאים למסתור של ה-Animals באופנוע מדליק.

יותר מדרך אחת לפתור בעיה

במסתור של ה-Animals, אנחנו רואים שיש יותר מדרך אחת כדי לפתור כל בעיה ב-Cyberpunk 2077. בחלק זה של הדמו, המפתחים הדגימו איך המשחקיות שונה משמעותית בין דמות של האקר, למשל, לעומת דמות של חיילת. המפתחים הראו איך המשחק לא מגביל אתכם למקצוע מסויים, אלא נותן לכם לעצב את הדמות כפי שאתם רוצים. הכישורים וסיפור הרקע של הדמות שאתם בונים משפיעים גם על היכולות של הדמות בזמן קרב, אבל גם בדיאלוגים, וזה משמח.

המפתחים הדגימו איך דמות החיילת מסוגלת לספוג כמויות של נזק, להשתמש במגוון נשקים, ואפילו לעקור צריך מהמקום כדי להשתמש בו בתור רובה נייד. ניכר היה לראות איך אפשר להמשיך לירות על יריבים גם אחרי שהם מתו כדי להמשיך ולרסק להם את הגוף לחתיכות, אם זה מסוג הדברים שאתם אוהבים.

אבל את אותו הקרב אפשר לעשות בצורה שונה לגמרי – אתם יכולים לשחק בתור דמות עם יכולות טכניות גבוהות ולהשתמש ב-Nanowire. ה-Nanowire מתפקד בתור שוט שניתן לתקוף באמצעותו יריבים מרחוק, או כדי ללכוד יריבים ולהוריד אותם מקרוב תוך כדי התגנבות. אתם בנוסף יכולים להתחבר באמצעותו מרחוק ליריבים כדי לפרוץ לתוכם ולהפעיל פעולות מסויימות, כמו השמדה עצמית באמצעות שוטגאן, או הפעלה של רימון שנמצא אצלם ביד.

המפתחים הראו איך ניתן להשתמש גם עם אובייקטים במפה כדי לעזור לכם להרוג יריבים, כמו למשל רובוט אגרוף שמשמש לאימון. אתם יכולים לפרוץ לרובוט ולשנות את רמת הקושי שלו לכזו שהורגת את היריבים שלו מיידית.

אבל אתם לא חייבים להרוג – לפי המפתחים, ניתן להשלים את המשחק במלואו מבלי להרוג בכלל.

ההבדלים בין הדמויות באים לידי ביטוי גם באיך שהן פותרות מכשולים – דמות החיילת שראינו יכולה לפרוץ דלתות בכוח, בעוד שההאקר מסוגל לפרוץ ולפתוח אותה באמצעות מחשב סמוך.

סכנות ברשת

דמו המשחקיות הסתיים כאשר הדמות שלנו V פוגשת סוכן Netwatch אשר טוען בפנינו כי כנופיית ילדי הוודו מתכננת לבגוד בנו, ואנחנו מקבלים את הבחירה אם לבטוח בו או לא. בדמו המשחקיות בחרנו שלא לבטוח בו והתחברנו אליו לתודעה כדי לשאוב ממנו מידע, אבל באותו הרגע ילדי הוודו מחליטים לבגוד בנו ולשרוף את הרשת, ואנחנו מאבדים הכרה.

כשאנחנו מתאוששים וחוזרים להתייצב מול פלאסיד, אנחנו פוגשים שם את בריז'יט ששולחת אותנו לרשת כדי להראות לנו שם משהו. היא מספרת שיש איזור ברשת שכל אחד שהלך אליו מעולם לא חזר, חוץ מאחד והוא הולך להיות הראשון. אנחנו רואים יישות שמנסה לחדור לתוך הרשת, ושם הדמו נגמר.

דמו המשחקיות של Cyberpunk הרשים אותי ממש. אמנם לא היה לו את אותו "אפקט הוואו" שהרגשתי בדמו של שנה שעברה, אבל הוא הראה שהולך להיות מעניין לחקור את עולם המשחק מצד אחד, ומצד שני שיהיו בו הרבה אפשרויות שיתנו לנו סיבות לחזור ולשחק אותו שוב עם דמויות שונות.

Cyberpunk 2077 עתיד לצאת ל-PlayStation 4, Xbox One ו-PC ב-16 לאפריל 2020.