עתידני, אלים ומפורט בכל צורה אפשרית, Cyberpunk 2077 הוא הפרוייקט הבא של CD Projekt RED, היוצרים של סדרת The Witcher. ביקרנו אותם ביום האחרון שלנו ב-Gamescom 2018 כדי לראות את דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077, ימים ספורים לפני שדמו זה יצא לאור.

אחרי שראינו את דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077 עוד מספר פעמים, ניתחנו כל שניה בו, ובאופן כללי התלהבנו ברמות, הגענו לכמה תובנות מעניינות.

הנה 6 הדברים שדמו המשחקיות מלמד אותנו על Cyberpunk 2077.

לבחירות שלכם יש השלכות

כמו שהייתם מצפים מכל משחק תפקידים מוצלח, ובמיוחד מאחד מהיוצרים של The Witcher, המשחק Cyberpunk 2077 יכיל עצי החלטות שישפיעו על התוצאה של המשימות שלכם. דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077 מראה הרבה מאוד מהם, אז בואו נסתכל על אלה לעומק.

בעוד שיש לכם מספר בחירות לבצע במשימת החילוץ שמתחילה את הדמו, הכל נהיה עוד יותר מעניין כאשר בדרך למשימה השניה שלכם, חבורה של Scavengers תוקפת את המכונית שלכם. אלה אותם Scavengers שאתם נלחמים בהם במהלך המשימה הראשונה, ועדיין נוטרים טינה.

המפגש קרה בגלל שהשחקן בחר לצאת למשימת החילוץ. אם הוא לא היה יוצא אליה, ל-Scavengers לא היתה סיבה לצאת אחרי השחקן. המפתחים מסבירים שאינטרקציות מסוג זה יקרו לעיתים תכופות ושחלק מהמשימות ישפיעו על משימות מאוחרות יותר.

ישנם גם עצי החלטות במהלך המשימות. אנחנו יכולים לראות בבירור שבמשימה Going Pro, כשהשחקן נדרש להשיג טכנולוגיה צבאית שנגנבה. ישנן מספר דרכים לגשת למשימה: אתם יכולים לרכוש את הטכנולוגיה, להתפרץ ולירות לכל הכיוונים ולקחת את הטכנולוגיה בכוח, או לסגור עסקה עם Militech, התאגיד שהטכנולוגיה היתה שייכת לו מלכתחילה. ההחלטות ממשיכות להתפצל גם אחרי שחדרתם למסתור של הגנבים: האם אתם משתמשים בשבב הנגוע שהתאגיד נתן לכם, או האם תלשינו עליהם בשביל להתחבב על הכנופיה?

Cyberpunk 2077

כשאתם בוחרים את ההחלטות הללו, אתם לוקחים חלק בשיחות שמערבות מספר משתתפים. Cyberpunk 2077 מטפל בזה בכך שהוא משלב אפשרויות שיחה ופעולות ביחד, באופן שהמפתחים מכנים "עץ החלטות מוכוון פעולות". בדמו, אנחנו רואים את זה כשהשחקן צריך להחליט אם לדבר ישירות לסוכנת התאגיד או לגנוב את הרובה מהמאבטח שלה.

במהלך דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077, השחקן בוחר להמשיך עם העסקה. הוירוס על השבב מופעל, כל המסתור של הכנופיה נכנס לנעילה, ואנחנו נדרשים לירות את דרכנו החוצה. אבל מה היה קורה אם היינו בוחרים להלשין על התאגיד?

בגיימסקום 2018, זכינו לראות בדיוק מה קורה כשאתם בוחרים לעשות את זה.

מנהיג הכנופיה לוקח את את השבב ומעביר אותו לאחד הפקודים שלו – זה שבדמו אנחנו רואים את הראש שלו נצלה. הם מביאים לנו את הרובוט ושולחים אותנו לדרכנו, אבל ג'קי רומז לנו שהוא רוצה ללמד אותם לקח, ומצביע לרימון מוסתר. אם השחקן בוחר להמשיך עם התוכנית של ג'קי, הם מפוצץ את הרימון, ויחד הם תוקפים את הכנופיה.

בנו את הפאנקיסט הקיברנטי שלכם

Cyberpunk 2077 הוא משחק תפקידים לאורכו ולרוחבו, וככזה, שחקנים יכולים לעצב את הדמות שלהם, החל ממראה, יכולות, שתלים, ואפילו סיפור רקע. מהצעדים הראשונים שלכם בבניית דמות, אתם זוכים לבחור שלושה אספקטים מרכזיים בחייה של הדמות שלנו: גיבור הילדות שלה, אירוע מכונן והסיבה למעבר ל-Night City.

הבחירות הללו ישפיעו על הסיפור, אבל גם יעזרו לכם לעצב דמות שתוכלו להקשר אליה.

Cyberpunk 2077

מעבר לסיפור רקע, אנחנו זוכים לבחור את ה-Attributes שלנו: Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech ו-Cool. ה-Attributes הללו מזכירים מאוד את אלה ממשחק התפקידים המקורי, Cyberpunk 2020, אבל גם מקבילים במידה רבה לאלה ממשחקי מבוכים ודרקונים.

מלבדם, לדמות שלנו יהיו גם כישורים, וכבר ראינו שניים מאלה בפעולה – פריצה והנדסה. פריצה (Hacking) תאפשר לנו לפרוץ למחשבים מאובטחים כדי לפתוח דלתות או לכבות אזעקות, בעוד שהנדסה (Engineering) תאפשר לנו לקצר ארונות חשמל ולנתב מחדש את הזרם.

החלק האחרון לעיצוב הדמות שלנו הוא שתלים קיברנטיים או Cyberware, כמו שהמשחק מכנה אותם. שדרוגים פיזיים אלה פועלים גם בתור שדרוגים לציוד שלנו וגם כיכולות חדשות, שפותחים כישורים ייחודיים ויכולות לדמות שלנו. הם גם ממש מגניבים בכללי.

במהלך דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077, הוזהרנו לשים לב לשדרוגים צבאיים בלתי חוקיים, שיכולים להיות מאוד עוצמתיים אבל גם מאוד יקרים. אני מאוד מקווה שהשדרוגים הבלתי חוקיים הללו ישפיעו על איך שדמויות מתייחסות אלינו וישפיעו על הסיפור, ולא סתם יהיו שדרוגים חזקים לדמות שלנו.

Street cred יפעל בתור הניסיון שלנו במשחק, ויפתח תוכן נוסף במשחק, כמו עוד משימות עם פלגים שונים במשחק. אתם צוברים את ה-Street cred בכך שאתם משלימים משימות עבור ארגונים שונים.

יש גם אלמנט שנראה כמו מערכת רמות. במהלך דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077, אתם יכולים לראות שג'קי, השותף השרירי שלנו, הוא רמה 8, וה-Ripperdoc הוא ברמה 9. כשאנחנו בוחנים את סוכני Militech, אנחנו רואים שהרמה שלהם מוצגת פשוט בתור "??". זה כנראה מאחר וכמו שהקריין אומר, החבר'ה האלה יותר חזקים מאיתנו בכמה וכמה רמות.

פלגים שולטים ב-Night City

ב-E3, חברת CD Projekt RED הסבירו ש-Night City, העיר הקליפורנית העתידנית שלנו, מחולקת לשישה מחוזות. בדמו מגיימסקום, אנחנו זוכים לבקר במחוז הצבאי, שנשלט בידי תאגיד Militech.

Cyberpunk 2077

Militech הוא תאגיד חזק שסוחר בטכנולוגיה צבאית מתקדמת ונשקים. יש להם כטב"מים וג'יפים משוריינים, והם לא הולכים להיות יריב שקל להביס, אם תחליטו להכעיס אותם.

היריבם העיקריים של התאגיד במחוז הצבאי הם כנופיה אימתנית שראינו במהלך דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077 – כנופיית Maelstrom. חברי כנופיית Maelstrom הם בעלי אובססיה לשתלים קיברנטיים, אפילו לפי הסטדנרטים של Cyberpunk 2077, עד הרמה שהם בקושי אנושיים. לרובם יש 5 או יותר עיניים (או יותר נכון, חיישנים), והמראה שלהם גורם לצמרמורת. למזלנו, הם לא חסינים לכדורים.

אנחנו פוגשים עוד פלגים ב-Night City. אנחנו נלחמים ב-Scavengers, חבורה של עבריינים שחוטפים אנשים וקוצרים את השתלים שלהם. דקות לאחר מכן אנחנו פוגשים את ה-Trauma Team, חברת ביטוח טכנולוגית וחמושה אשר מיועדת לעשירים והחזקים. יש גם את Dexter Deshawn, שמייצג פלג לא ידוע נוסף, ה-NCPD, וה-Ripperdoc האמין שלנו.

קרבות בשיא האינטנסיביות

הדבר הראשון שאנחנו רואים בדמו המשחקיות של Cyberpunk 2077 הוא כמה אינטנסיביים הקרבות בו.

לדברי המפתחים, יש שני כוחות מניעים במרכז מערכת הקרב: הראשון משני אלה הוא Kereznikov, סם מגביר רפלקסים שניתן להשתמש בו במהלך קרבות. אתם שואפים מנה של Kereznikov, ולמשך כמה שניות, הוא הופך אתכם למהירים יותר מכדורים. בזמן שכל העולם נע בהילוך איטי, אתם יכולים להתחמק, לכוון ולהרוג בדיוק מוגבר.

החלק השני של הקרבות המרגשים של Cyberpunk 2077 הוא ריקושט של קליעים. הדמו מראה לנו את השחקן משתמש בקירות כדי לכוון את המסלול של הקליעים כך שהם פוגעים ביריבים מאחורי מחסה, וזה ממש מרשים. עדיין לא ברור לנו אילו נשקים יאפשרו למכניקת הריקושט, אבל זה בהחלט יוסיף הרבה מאוד מגוון ללחימה.

Cyberpunk 2077

המפתחים מציינים שהם רוצים לאפשר לנו להתאים את מערכת הקרב לסגנון שלנו, ומהדמו, נראה שהם עושים עבודה מעולה בינתיים.

הנשקים של העתיד האפל

ואם אנחנו כבר מדברים על קרבות, Cyberpunk 2077 כבר הציג בפנינו מבחר רחב של נשקים, כל אחד עם הייחוד שלו.

הדמו הציג שוטגן טכנולוגי משודרג. השוטגן יכול לירות רסיסים שחודרים דרך מטרות, אבל יכול גם לירות דרך קירות, קופסאות, ושלל סוגים שונים של מחסה.

הנשק השני שראינו הוא תת מקלע חכם. הקליעים מהנשק הזה עוקבים ופוגעים במטרות שלהם מבלי שתדרשו לכוון יותר מדי.

הדמו הציג גם רובה של התאגיד, אבל גם בדמו הפומבי וגם בפרזנטציה בגיימסקום, השחקן בזבז את כל התחמושת שלו על המגן של הבוס, ולא באמת זכינו לראות מה קורה כשאתם פוגעים במטרה מבשר ודם. עם זאת, נראה שהוא חזק במיוחד, ואני מצפה שהוא יעשה הרבה נזק.

כמובן שלא ראינו רק נשק חם. דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077 הציג לנו לראשונה את ה-Mantis Blades האיקוניים בפעולה. ה-Mantis Blades הם זוג להבים ענקיים שיוצאים מהידיים של הדמות שלנו, ובנוסף לכך שהם יכולים לקצוץ את היריבם שלנו, הם גם יכולים לאפשר לכם להצמד לקירות ולרצוח אויבים מלמעלה.

Cyberpunk 2077

דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077 שראינו בגיימסקום, עם זאת, הציג לנו נשק נוסף, שלא הופיע בסרטון הציבורי – קטאנה עוצמתית. הלהב הזה יכול לחתוך יריבים כמו חמאה, ובהדגמת המשחקיות, ראינו את השחקן משלב אותה עם Kereznikov כדי לכוון ולקטוע לאחד מאנשי הכנופיה את הרגל בדיוק קטלני.

אבל זה לא הכל – הקטאנה יכולה להפעיל מגן לייזר כדי להגן עליכם מקליעים.

אתם יכולים לנהוג לכל מקום

לא, אתם לא תראו מכוניות אוטונומיות ומערכות בטיחות של Mobileye בעתיד האפל של Cyberpunk 2077. במקום זאת, יש לכם מכוניות מהודרות ואופנועים, וב-Cyberpunk 2077, אתם יכולים לנהוג או לרכב על כולם באופן חופשי כדי לחקור את העולם הפתוח.

במהלך דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077, אנחנו זוכים לראות את הדמות שלנו, V, נוהגת במכונית בגוף ראשון ובגוף שלישי. המפתחים הסבירו שאתם תוכלו לנהוג במבחר רחב של רכבים בתוך העיר העצומה Night City.

מהדמו, נראה שנהיגה עדיין נמצאת בשלב מאוד ראשוני, וכמעט מרגישה על פסים, אבל זה בוודאי ישתנה עד שהמשחק יצא.

Cyberpunk 2077

דמו המשחקיות של Cyberpunk 2077 הראה לנו הרבה, ויש עדיין המון פיצ'רים שאפשר לדבר עליהם, כמו היכולת לפרוץ לתוך אנשים, ושלל הדמויות הנחמדות יותר שאנחנו פוגשים, או אפילו על מערכת המשימות. נשמור את כל אלה להמשך.

Cyberpunk 2077 יצא ל-PC, PlayStation 4 ו-Xbox One כשהוא יהיה מוכן, ואני מקווה שדמו המשחקיות גרם לכם עוד יותר להתרגש לקראתו. אני יודע שהוא ריגש אותי.