חברת ASUS תחת מותג Republic of Games הציגה שני מסכים חדשים לגיימינג ברזולוציית 4K ועם קצב ריענון של 144Hz. המסכים, אשר חשפו בתערוכת 2019 Gamerscom מגיעים סוף-סוף לשוק. המסכים מגיעים בשני גדלים, 43 אינץ' ו -27 אינץ' ומשתמשים בטכנולוגית דחיסת זרימת תצוגה (DSC, Display Stream Compression) החדשה, המשמשת כתקן בתעשייה כולה.

טכנולוגית DSC מאפשרת להזרים למסך רזולוציה של 4K וקצב ריענון של 144Hz על ידי שימוש בכבל יחיד של Display Port, וללא שימוש בטכנולוגיות שפוגעות באיכות התמונה, ובכך מאפשרת לצגים החדשים להיפטר מכל ההגבלות על הזרמת תוכן. One Cable to Rule Them All!

מסך ה- ROG Swift PG43UQ מכיל את הטכנולוגיה הזו ומאפשר גרפיקה מקסימלית יחד עם תצוגה מונעת סינוור, בקרים קלים לשימוש ושמע מדהים לטענת החברה. כל הכיף הזה במסך של 43 אינץ'- בוודאי תזכרו שלפני לא הרבה שנים זה היה הגודל הממוצע של טלוויזיה בסלון, היום זה גודל של מסך מחשב. זמן התגובה עומד על 1ms, עם 90% מסולם הצבעים המקצועי DCI-P3. אתם בטח שואלים את עצמכם, "מה זה כל האותיות האלה"? אתם לא לבד, גם אני תהיתי, ובדקתי עבורכם.

צבע במחשב מוגדר על ידי קידוד של שלושה צבעים, כחול (או ציאן בהגדרה מדויקת יותר), מג'נטה (גוון של ורוד וסגול) ירוק. אשר על כן, השיטה מכונה (RGB (Red, Blue, Green, ומכאן לקחו חברות הציוד ההיקפי את הצבעים למוצרים שלהם. כל פיקסל יכול להשיג כל צבע על ידי שילוב שלושת הצבעים הללו, וזה נעשה על ידי תרגום האותות החשמליים על ידי המסך. ככל שהמסך טוב יותר, כך ניתן להשיג קשת רחבה יותר של צבעים.

להפתעתי, מסתבר שגם יש תקינה למניפת הצבעים. התקינה משמשת בעיקר את תחום הקולנוע, אך תעשיית חומרת המחשבים גם משתמשת בה. DCI-P3 היא התקינה למניפת הצבעים וכמה צבעים היא מכילה. אז כאשר ASUS מציינים שהצג מכיל 90% מסולם הצבעים, אנו מבינים שמדובר במניפת הצבעים שמורכבת רובה ככולה מצבעי RGB.

המסך כולל כמובן תמיכה ב-NVIDIA G-SYNC, ו- Gamefast Input המאפשרת בקרה רספונסיבית יותר וללא השהיה. המסך הגדול מאפשר ליהנות ממשחקים בחוויה שהייתה שמורה עד עתה רק למסכים קטנים, ומגיע עם שלט המאפשר שליטה מרחוק על המסך.

האח הקטן בגודל 27 אינץ', ROG Strix XG27UQ, מגיע גם כן עם טכנולוגית DSC ובדומה לאחיו הגדול מסוגל לספק 4K ו- 144Hz עם כבל בודד. גם מסך הזה מכיל 90% מסולם הצבעים של DCI-P3, ועכשיו אתם גם יודעים מה זה אומר.