כמו בכל שנה, החברות הגדולות מנצלות את כנס Gamescom בכדי לחשוף בפני עולם הגיימינג את המוצרים החדשים שלהם, וכאשר מדובר במותג עלית כמו ROG מבית ASUS, אפשר להבין שזו לא סתם חשיפה – אלא הצהרת כוונות.

ובכך, חושפת ASUS ערוב רב של מוצרים חדשים במשפחת ה-ROG שלה (Republic Of Gamers), אשר מהווה את חוד החנית הטכנולוגי של החברה, החל מציוד היקפי, וכלה בלוחות אם.

מוצרי ROG ידועים באיכות הבנייה הגבוהה שלהם, וכן בכך שהם מעוצבים על ידי גיימרים, ועבור גיימרים, ומכוונים לאותם גיימרים שלא מוכנים להתפשר על הטוב ביותר, ומוכנים לשלם עבור כך.

גם החומרה החזקה ביותר לא שווה כלום בלי מסך תותח

מבין המוצרים אשר התווספו למשפחה, ניתן למצוא 3 מסכים, כאשר שניים מהם הינם מסכי גיימינג מתקדמים "קלאסיים", ואחד מהם הוא מסך גיימינג נייד. כן – נייד.

הראשון הוא ה-ROG STRIX XG43UQ DSC. מסך גיימינג בגודל 43 אינץ', וברזולוציית 4K, בקצב רענון של 144Hz ותמיכה ב-HDR1000, כל זה עם חיבור DisplayPort1.4, ותמיכה ב-AMD FreeSync 2 HDR.

המסך, כפי שניתן להבין משמו, כולל את טכנולוגיית ה-DSC – Display Stream Compression, אשר מאפשרת מעבר של וידאו באיכות גבוהה בממשק יחיד ללא ירידה באיכות התמונה.

השני הוא ה-ROG Strix XG27UQ DSC, מסך גיימינג בגודל 27 אינץ' וברזולוציית 4K, עם קצב רענון של 144Hz ותמיכה ב-HDR400, ביחד עם טכנולוגיית ה-Quantum-dot, מאפשר תמונה חדשה ובעלת צבעים מדויקים. גם מסך זה כולל את טכנולוגיית ה-DSC.

XG27UQ

המסך השלישי, והמיוחד מבינם, הינו ה-ROG Strix XG17. ה-XG17 הוא מסך המיועד לגיימרים אשר רוצים מסך איכותי גם תוך-כדי תנועה. המסך מגיע בגודל 17.3 אינץ', ברזולוציית FHD, עם קצב רענון משוגע של 240MHz וזמן תגובה של 3ms.

ה-XG17 שוקל קילוגרם בודד, וכולל בתוכו סוללה אשר אמורה לאפשר עד 3 שעות של פעולה ב-240MHz בטעינה בודדת. את אותה סוללה ניתן לטעון לכדי 90% תוך כשעה בלבד, בזכות תמיכה בתקן טעינה מהירה. בנוסף, המסך יגיע ביחד עם חצובה מבית ROG, אשר תאפשר להעמיד את המסך בכל צורה שבה המשתמש יחפוץ, ולהתחבר לכל מערכת, או קונסולת גיימינג קיימת.

גם ה-Switch מקבל יחס – אוזניות גיימינג אלחוטיות

חברת ASUS לא מזניחה את אותם גיימרים אשר בחרו בקונסולה הניידת של נינטנדו, ומאפשרת להם להצטייד, לראשונה, באוזניות אלחוטיות, גם כאשר הם משחקים בקונסולה בצורתה הניידת (כמובן שהאוזניות מתאימות גם לטלפונים ניידים ומחשבים למיניהם).

ה-ROG Strix Go 2.4 Wireless gaming headset מתחברות דרך מתאם USB-C אלחוטי, בכדי לאפשר רציפות נתונים טובה יותר, בכדי לא לפגוע באיכות הסאונד, ולאפשר למשתמש תחושת אימרסיה טובה יותר במשחק. על מנת לשפר את אותה אימרסיה, ASUS כללו באוזניות בינה מלאכתוית שמטרתה לשפר את ביטול הרעשים החיצוניים בעזרת מיקרופון מובנה, וכל זה באריזה מתקפלת וקלילה, של 290 גרם.

ROG Strix Go 2.4 Wireless Gaming Headset

אח נוסף למשפחת עכברי ROG

ה-ROG Chakram הוא התוספת החדשה למשפחת עכברי ASUS ROG (כמו ה-ASUS ROG Strix Impact שסיקרנו), והוא כולו מיועד לגיימרים החיים בתנועה. ה-Chakram הוא עכבר מגוון, אשר מאפשר הן חיבור באופן חוטי, הן על ידי BT, והן בתדר 2.4GHz, וכולל סוללה פנימית הכוללת תמיכה בטעינה מהירה (15 דקות טעינה = עד 12 שעות של משחק).

העכבר מגיע עם חיישן אופטי מתקדם של 16,000 DPI, ביחד עם ג'ויסטיק מובנה לשליטה נוחה ומתקדמת יותר, ומאפשר פירוק של כמעט כל חלקיו והחלפתם בהתאם לרצון המשתמש – הן בפן האסטטי והן בפן הנוחות.

כמובן, גם ה-Charkam מגיע עם רכיב RGB בעל תמיכה בתוכנת ה-Aura Sync של ASUS.

קצת חומרה לנשמה

בנוסף למוצרי הגיימינג ההיקפי שחשפה ASUS, נחשפו גם 3 לוחות-אם חדשים לצ'יפסט X299 המתקדם, בעל סוקט 2066 ותמיכה במעבדי סדרה X של Intel, ומיועדים ל-OC ברמה הגבוהה ביותר.

שלושת הלוחות כוללים 8 חריצי זיכרון, ומספקים תמיכה בעד 256GB של זיכרון DDR4 בתדר מקסימלי משוגע של 4266MHz. בנוסף, כל לוח מאפשר גם תמיכה בחיבור של 3 כרטיסי מסך בו-זמנית, בין אם על ידי CFX מבית AMD, או SLI מבית Nvidia.

הגדול מהשלושה, ה-ROG Rampage VI Extreme Encore מגיע בתצורת E-ATX (כלומר – גדול יותר מלוחות ה-ATX הרגילים ברוב המחשבים השולחניים), ומגיע עם מערכת אספקת חשמל המורכבת מלא פחות מ-16 שלבים המוגנים על ידי בלוק קירור מסיבי ומסוגנן, הכולל עליו גם מסך OLED קטן בגודל 1.77 אינץ', המאפשר מעקב על מצב המערכת וסטטוס ה-POST של המערכת.

בנוסף, הלוח תומך בעד 4 כונני NVMe בתצורת M.2, כאשר שני חיבורי ה-M.2 בלוח נמצאים מתחת למגן האלומיניום הגדול של הלוח, ושניים נוספים יחוברו לחריצי ה-DIMM.2 אך יצטרכו להיות בתצורת ה-M.2 המקוצרת – 110 מ"מ.

Rampage VI Extreme Encore

הלוח השני במשפחה, ה-ROG Strix X299-E Gaming II מגיע בתצורת ATX סטנדרטית, וכולל מערכת אספקת חשמל עם 12 שלבים, ובלוק קירור שחור מסיבי עליהם, וכולל מסך OLED קטן יותר מאחיו הגדול – 1.3 אינץ', המיועד גם הוא לעקוב אחרי מצב המערכת וסטטוס ה-POST שלה.

הלוח תומך ב-3 כונני NVMe בתצורת M.2 110mm, כאשר לכל אחד מהם קיים Heatsink יעודי לפיזור החום.

ROG Strix X299-E Gaming II

הלוח השלישי במשפחה הוא ה-Prime X299-A II, אשר מהווה שער כניסה לפלטפורמת ה-X-Series של Intel בצ'יפסט ה-X299. גם הוא מגיע עם אספקת חשמל בעלת 12 שלבים המכוסה על ידי בלוק קירור, אך ללא מסך OLED כלל.

אך גם האח הקטן מבין ה-3 כולל 3 חיבורי M.2 לכונני NVMe עם Heatsink משלהם. בניגוד לאחיו הגדולים, ה-Prime X299-A II כולל חיבור Thunderbolt 3, אשר מאפשר חיבור מהיר לאביזרי וידאו/אודיו חיצוניים.

PRIME X299-A II

ניתן לראות בבירור את טביעת האצבע של משפחת ROG בכל המוצרים שהוצגו בתערוכה על ידי ASUS, כך שניתן רק לחכות ולראות את השתלבותם בשוק מוצרי הקצה של הגיימינג.