הטלוויזיה החדשה של Xiaomi מגיעה עם טכנולוגיית ה-QLED ומציעה תמונה עם צבעים מרשימים במיוחד, בשילוב עם קצב רענון של 120Hz שמאפשר הצגת תמונה חדה וללא מריחות אנחנו מקבלים טלוויזיה שבהחלט ראויה לכל סלון, במיוחד לגיימרים שביננו, ובמיוחד בהתחשב במחירה.

אני לא חושב שיש כיום ישראלי שלא מכיר את חברת Xiaomi. הענקית הסינית מתרחבת כמעט לכל תחום בחיינו, החל מהפלאפון שאצלנו בכיס והשעון החכם על היד, דרך שואבי אבק חכמים ואופניים חשמליות, ועד מסכי מחשב וטלוויזיות. אם יש לזה שוק – שיאומי תמצא דרך להיכנס לזה.

בניגוד לחלק מהשחקניות הותיקות בשוק טלוויזיות ה-High End כמו LG ו-Samsung, חברת Xiaomi רק עכשיו נכנסת לחלק הזה של השוק, אחרי שנכנסה חזק לשוק המיינסטרים של הטלוויזיות, וה-Xiaomi Mi TV Q1 היא הסנונית הראשונה בתחום.

כמובן שברור לכולנו שמבחינת המחיר, אין ספק ש-Xiaomi היא הבחירה הזולה יותר, אך השאלה הנשאלת באמת היא – האם ה-Xiaomi Mi TV Q1 באמת מספיק טובה בשביל להתחרות בשוק ה-High End?

עיצוב חד, נקי ומרשים

בניגוד לקופסה הענקית שבה מגיעה הטלוויזיה, אחרי שתוציאו אותה תגלו שמדובר בטלוויזיה דיי רזה, עם עובי של כ-8 ס"מ בלבד (הטלוויזיה עצמה), עם שוליים צרים במיוחד של כ-4 מ"מ כמעט ולא ניתן להרגיש בקיומם, פרט לחלקה התחתון של הטלוויזיה, שם השול בעובי של כ-2 ס"מ, וכולל בתוכו את הלוגו של שיאומי.

אני אישית תליתי את הטלוויזיה על הקיר, כך שאני לא יכול להעיד לגבי המעמד של הטלוויזיה, אך אני כן יכול לומר שמדובר על מעמד כסוף בעיצוב נקי ומינימלי שקל לחבר לטלוויזיה, ונראה לא רע בכלל. מבחינת החיבור לקיר – מדובר על חיבור פשוט בתקן VESA של 400×300 בחלקה האחורי של הטלוויזיה, המתחבר עם 4 ברגים המסופקים עם הטלוויזיה (המתלה לא מגיע עם הטלוויזיה).

הטלוויזיה שוקלת כ-31 ק"ג ללא המעמד, מה שקצת מקשה על ההתקנה הראשונית (במיוחד בקיץ!), אבל כן מעיד על איכות הבנייה של הטלוויזיה, שלא רק מרגישה כבדה, אלא משרה תחושה של איכות חומרים, בניגוד להרבה טלוויזיות כיום שמרגישות פלסטיקיות למגע. ה-Xiaomi Mi TV Q1 מרגישה מוצקה בכל הצדדים שלה.

בחלקה העבה האחורי של הטלוויזיה נוכל למצוא את כלל החיבורים שלה: שני חיבורי HDMI 2.0, חיבור HDMI 2.1 עם eARC, שני חיבורי USB 2.0, חיבור רשת (Ethernet), חיבור שמע אופטי, כניסה לחיבור לוויני וכניסת אנטנה, חיבור 3.5mm לאוזניות ואת חיבורי ה-AV המוכרים (חיבור החשמל של הטלוויזיה נמצא במקום אחר מאחור).

טלוויזיה חכמה עד מאוד

ה-Xiaomi Mi TV Q1 מגיעה עם מערכת הפעלה Android TV 10 עם ממשק PatchWall בגרסה 3.0, אותה ניתן לראות גם בשאר הטלוויזיות והסטרימרים של החברה. כמובן שהמערכת כוללת את חנות האפליקציות של גוגל, ה-Google Play, שדרכה תוכלו להוריד כמעט כל אפליקציה שתרצו (כולל את האפליקציות המוכרות של פרטנר, הוט, סלקום ו-yes) ולמקם אותה בדף הבית שלכם לגישה מהירה.

הטלוויזיה מגיעה עם ממיר עידן פלוס מובנה בטלוויזיה, אבל יותר חשובה העובדה שיש בה Chromecast מובנה ותמיכה ב-Miracast. למי שלא מכיר, ועל רגל אחת, שני המונחים מתייחסים ליכולת שלכם להציג על מסך הטלוויזיה את תוכן מסך הפלאפון/טאבלט שלכם ע"י התקשרות ישירה בין שני הרכיבים, ללא ראוטר מתווך. אלמנט מאוד נוח כשאתם רוצים לחבר את הספוטיפיי או להציג סרטון וידאו מהפלאפון שלכם – ישירות על המסך הגדול.

ה-Xiaomi Mi TV Q1 מגיעה עם שלט חכם המתחבר ב-Bluetooth לטלוויזיה, ולא באינפרה אדום כמו שלטים סטנדרטים. המשמעות של זה היא שתוכלו לשלוט בטלוויזיה בעזרת השלט מבלי צורך לכוון אותו אל הטלוויזיה בכלל. בנוסף, השלט מגיע עם כפתורי גישה מהירה לנטפליקס ו-Prime video של אמזון. למרות חיבור ה-BT שאיתו עובד השלט, הטלוויזיה מגיעה עם חיישן אינפרה אדום כך שתוכלו לחבר כל שלט אחר לטלוויזיה בלי בעיה.

פונקציה מעניינת נוספת של הטלוויזיה והשלט היא השימוש בעוזרת האישית של גוגל (Google Assistant), שמאפשרת לכם לבצע חיפושים ולבצע פעולות כמו הפעלה ועצירה של שירים דרך השלט באמצעות פקודות קוליות. כאשר הטלוויזיה מוגדרת לשימוש בשפה העברית תוכלו להרגיש שאיכות השימוש קצת נפגעת, אך ככל שהזמן עובר החבר'ה בגוגל כנראה מתקדמים עם שילוב העברית בעוזרת, וגם בחזית זו לאט לאט ההבדלים נסגרים.

מתחת למכסה המנוע

ה-Xiaomi Mi TV Q1 מגיעה עם מעבד MT9611 מרובע ליבות של MediaTek, ביחד עם 2GB של זיכרון RAM וליבה גרפית Mali G52 MP2. בעוד שלא מדובר על המפרט הטכני הכי חזק בשוק, בהחלט ניתן לומר שהוא עושה עבודה טובה עם הביצועים בטלוויזיה. פה ושם תוכלו להרגיש השהייה קטנה, אך לא בצורה מורגשת באמת, או משהו שיפריע לחווית השימוש.

מבחינת הגיימינג, הטלוויזיה מוצגת כטלוויזיה עם קצב רענון של 120Hz, כשבפועל מדובר ב-60Hz עם טכנולוגיית MEMC, מה שבעצם אומר שבין כל 2 פריימים שהטלוויזיה מציגה, המעבד "מנחש" פריים ביניים ומשלים אותו, מה שיוצר תמונה עם תנועה חלקה יותר ונעימה יותר לעין. איך זה משפיע עלינו? ובכן, אם אתם רגילים ל-120Hz ממסך המחשב שלכם – אולי תרגישו בהבדל, אבל אם אתם התרגלתם לשחק עם פלטפורמת הגיימינג שלכם על טלוויזיית 60Hz, כנראה שתחושו שיפור בזרימת המשחק.

ה-Xiaomi Mi TV Q1 מגיעה עם תמיכה בטכנולוגיית Audio Return Channel (או בקיצור eARC) ביחד עם טכנולוגיית DTS-HD ו-Dolby Audio. הטלוויזיה מגיעה עם זוג רמקולים בהספק של 15W כל אחד, כשכל אחד מהם מורכב מטוויטר וזוג וופרים, ובנוסף על כך תיבת תהודה בנפח של חצי ליטר בכדי להגדיל את עוצמת הצליל.

השילוב בין הרמקולים החזקים לבין טכנולוגיית הסאונד המתקדמות מאפשר ל-Xiaomi Mi TV Q1 להפיק צלילים שהם לא רק מדוייקים וצלולים, אלא גם חזקים במיוחד, שלא ידרשו רמקולים חיצוניים בכדי שתוכלו לשמוע את הטלוויזיה כמו שצריך. החיסרון הוא כמובן בהיעדר צלילי בס אמיתיים, מה שיכול להיפתר ע"י הוספת מערכת סאונד (כמו ה-SN-10Y המופלאה) וחיבורה דרך ערוץ ה-eARC.

Xiaomi Mi TV Q1 – חוויה לעיניים

אחרי כל הדיבורים מסביב, בואו נדבר תכלס – צפייה ב-Xiaomi Mi TV Q1 היא חוויה מדהימה. פאנל ה-QLED מציג תוצאות מצוינות, שמצד אחד לא באמת מתחרות במסכי ה-OLED המרשימים (כמו ה-LG 65C1), אך מצד שני מביסים בלי בעיה את כל טלוויזיות ה-LED ה-"רגילות" שאנחנו מכירים. הצבעים מעולים.

בין אם במשחקים, בין אם בסרטים וסדרות, ובין אם בסרטוני יוטיוב באיכות גבוהה, ה-Xiaomi Mi TV Q1 מציגה מנעד צבעים רחב במיוחד (100% מ-NTSC ו-95% מתקן DCI-P3) ובהירות גבוהה יחסית (עד 1000 ניטים, מינימום 500 ניטים) מה שמוביל לחווית שימוש מרשימה במיוחד לצופה/גיימר, פשוט תענוג לעיניים.

הטלוויזיה מתגאה בלא פחות מ-192 אזורי תאורה שונים, המורכבים מ-2 נוריות LED בכל אזור (וסה"כ 384 נוריות LED), מה שמוביל לדיוק טוב יותר בצבעים הכהים (ובעיקר בשחור), ובהפרדה בין הצבעים על המסך, מה שמתגלגל לצרכן הקצה בתור תמונה מדויקת יותר מבחינת ההפרדה ומבחינת דיוקי הצבע.

בתכלס? שווה!

נחזור לשאלה הבסיסית ששאלנו בתחילת הביקורת – האם ה-Xiaomi Mi TV Q1 באמת מסוגלת להתחרות בגדולות של שוק ה-High End? ובכן, כן ולא.

למה כן? עם פאנל QLED מרשים, ומחיר מרשים עוד יותר, בתיבול של טכנולוגיית סאונד ותצוגה מתקדמות, ה-Xiaomi Mi TV Q1 היא טלוויזיה מאוד משתלמת. בפועל, אתם מקבלים טלוויזיית High End, במחיר של טלוויזיית Mid-Range, במיוחד כשאנחנו מסתכלים על טלוויזיה בגודל 75 אינץ'.

למה לא? ובכן, כשאנחנו מסתכלים על שוק ה-High End אנחנו מתחילים לראות טלוויזיות OLED, שההבדל בינן לבין ה-QLED וה-LED הוא כשמים וארץ מבחינת איכות התמונה והצבעים המוצגים. אך בסופו של דבר, בשביל לרכוש טלוויזיית OLED בגודל 75 אינץ', תצטרכו כבר להוציא סכום של 5 ספרות – יקר משמעותית מה-Xiaomi Mi TV Q1.

אז אם אני צריך לסכם בקצרה את החוויה שלי עם ה-Xiaomi Mi TV Q1 בשלושת החודשים האחרונים, אני אסכם אותה בצורה פשוטה ביותר – אחרי שתעברו ל-QLED, לא תרצו לחזור אחורה בשום מצב. גם טלוויזיות LED איכותיות יראו לכם פתאום לא מספיק טובות. אבל מעבר לאיכות הגבוהה באמת שתקבלו מהטלוויזיה הזאת, השוס העיקרי שלה הוא יחס העלות\תועלת שהיא מציגה.

עם מחיר של כ-6,800 ש"ח, ה-Xiaomi Mi TV Q1 היא אחת הטלוויזיות הטובות והמשתלמות ביותר שניתן לרכוש בימים אלו, ואם אכן תבחרו בה לסלון שלכם – לא תצטערו לרגע.