אפליקציית המסרים הפופולרית WhatsApp, השייכת לחברת Facebook, תרצה לשכוח את שנת 2021. בתחילת השנה היא שחררה הודעה שגרמה לשני מיליארד המשתמשים שלה לחשב מסלול מחדש ולבדוק אפשרויות אחרות לשליחת מסרים מוצפנים. אחת מהאפשרויות הללו היא האפליקציה Telegram.

אם גם אתם רוצים לנטוש את וואטסאפ לטובת המתחרה הבולטת שלה, הגעתם למקום הנכון. להחליף אפליקציה שאתם רגילים להשתמש בה יכול להיות צעד קשה, אבל אל דאגה – המעבר בין וואטסאפ לטלגרם הוא פשוט ומהיר.

אבל אם אתם לא ממש מבינים על מה כל המהומה, ולמה בכלל לשקול צעד דרסטי שכזה – הנה הסברון קצרצר.

למה בכלל לעבור מוואטסאפ?

אפליקציית וואטסאפ עדכנה את משתמשיה כי החל מהשמיני בפברואר, 2021 היא מתחילה לשתף את המידע שלה עם חברת האם, הלא היא פייסבוק. לצורך הבהרה, אמנם הצא'ט עצמו יישאר מוצפן, אך המידע עם מי שוחחתם, מאיפה, באילו קבוצות אתם חברים, מה שעות הפעילות שלכם, ושאר ירקות ישותפו עם הפלטפורמות השונות של פייסבוק.

הודעה זו עוררה גלים וזעם ברחבי הרשת. משתמשים רבים הקנאים לפרטיותם לא מעוניינים לשתף את פרטיהם עם פייסבוק. הרתיעה הזו מובנת לחלוטין – פייסבוק פיתחה בשנים האחרונות מוניטין לא מזהיר במיוחד בכל הקשור לשמירה על צנעת הפרט, בעקבות הסקנדלים הרבים דוגמאת קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica) והתערבות האיראנים והרוסים בבחירות בארצות הברית (וזו רשימה חלקית).

למה לעבור מוואטסאפ?

לאחר אירועים אלו החל גל עזיבת משתמשים את פייסבוק והשירותים השונים שלה, וכעת הגיעה תורה של וואטסאפ, שכנראה לא היתה דורשת שינוי מדיניות כפי זו שהציגה אילולא ההוראה הגיעה מלמעלה.

למה להשתמש בטלגרם?

למה דווקא טלגרם? כי הם הראשונים שזיהו את הפוטנציאל והכינו את הקרקע למעבר בצורה הקלה והנוחה ביותר. למי שלא מכיר, טלגרם היא אפליקציה שמגנה בקנאות על פרטיות משתמשיה, ויש לה יתרונות רבים על פני וואטסאפ.

הדבר ראשון שעולה לראש הוא העברת מדיה. בניגוד לוואטסאפ, אפליקציית טלגרם מאפשרת העברת קבצים עד 2GB, לעומת 16MB עבור מדיה או 100MB עבור קובץ מסוג אחר שאתם עולים רגילים להם. אין יותר את המשפט המעצבן "התמונה עברה דרך וואטסאפ אז האיכות ירדה" כי בטלגרם ניתן לבחור האם להשאיר את איכות התמונה המלאה או לכווץ אותה. מעבר לכך, טלגרם נותנת למשתמשים שלה אחסון אינסופי, כלומר ניתן לפתוח קבצים, תמונות או סרטונים שנשלחו לפני שנים רבות מבלי ההודעה המרגיזה של "מצטערים, נראה שהקובץ הנוכחי חסר."

למה להשתמש בטלגרם?

לאחרונה, טלגרם הדביקה את הפערים שהפכו את וואטסאפ לפופולרית כל כך, וגם היא מאפשרת שיחות קוליות ושיחות וידאו. מעבר לכך, היא מבטיחה הצפנת מסרים מקצה לקצה בדיוק כמו בוואטסאפ עבור "צ'אט סודי" (Secret Chat) אבל לא עבור הודעות רגילות.

אה, וטלגרם מאפשרת לכן לערוך את ההודעות שלכם, אז תגידו שלום לשגיאות כתיב מביחכות!

לאחרונה, טלגרם הוסיפה לארסנל שלה את היכולת לייבוא צ'אטים מוואטסאפ, וזאת במיוחד כדי להקל על משתמשים כמוכם, שרוצים לעבור בצורה חלקה ונוחה. אז בואו נתחיל.

איך להעביר שיחות בין וואטסאפ לטלגרם

המעבר לטלגרם מתחיל כמו בכל דבר חדש – יצירת חשבון. במהלך יצירת החשבון תדרשו לאשר את מספר הטלפון שלכם (ממש כמו בתחילת הדרך שעשיתם עם וואטסאפ) עם קוד שישלח אליכם כ-SMS. זה תהליך פשוט ומוכר, אז אין סיבה להילחץ.

עכשיו שיש לכם טלגרם על המכשיר, חוזרים רגע אחורה לוואסאפ כדי לייצא ולשמור את השיחות שאתם רוצים לקחתם איתכם. תכנסו באפליקציה אל הצ'אט אותו אתם רוצים רוצים לייצא.

אנדרואיד

אחרי שנכנסתם לצ'אט, לוחצים על שלוש הנקודות האנכיות בפינה הימנית העליונה, בוחרים ב"עוד" (More) ושם מופיעה האפשרות של "ייצוא הצ'אט" (Export Chat).

לאחר לחיצה על אופציה זו (והמתנה קטנה שתלויה בגודל הצ'אט) נפתח חלון ששואל אתכם האם לייצא את הצ'אט "ללא מדיה" (Without Media) או "לכלול מדיה" (Include Media). כל אחד יבחר מה שמתאים לו.

כשחלון השיתוף ייפתח, תבחרו את אפליקציית טלגרם, שתפתח לאחר מספר שניות. במידה וייצאתם צ'אט עם אדם אחד, פשוט בוחרים את אותו איש קשר מהרשימה בטלגרם, והטקסט יועתק אל חלון השיחה.

במידה וייצאתם צ'אט קבוצתי, עליכם ליצור את הקבוצה גם בטלגרם (תוך כדי התהליך אל דאגה) או לבחור קבוצה אחרת שאליה הצ'אט יעבור.

עכשיו, כל מה שנשאר לעשות זה להמתין. העברת היסטוריית השיחה לוקחת כמה רגעים.

אייפון

כשאתם בתוך השיחה אותה אתם רוצים לייצר, היכנסו ל"פרטי איש קשר" או "פרטי הקבוצה" ותגללו למטה אל תחתית העמוד. שם יש ללחוץ על "ייצא/י צ'אט" (Export Chat).

מכאן, כמו באנדרואיד, יש לבחור האם לייצא "ללא מדיה" (Without Media) או "לכלול מדיה" (Include Media).

כשחלון השיתוף ייפתח, תבחרו את אפליקציית טלגרם, שתפתח לאחר מספר שניות. במידה וייצאתם צ'אט עם אדם אחד, פשוט בוחרים את אותו איש קשר מהרשימה בטלגרם, והטקסט יועתק אל חלון השיחה.

במידה וייצאתם צ'אט קבוצתי, עליכם ליצור את הקבוצה גם בטלגרם (תוך כדי התהליך אל דאגה) או לבחור קבוצה אחרת שאליה הצ'אט יעבור.

עכשיו, כל מה שנשאר לעשות זה להמתין. העברת היסטוריית השיחה לוקחת כמה רגעים.

וזהו – העברתם צ'אט מוואטסאפ לטלגרם בקלות. עכשיו תאלצו לעשות את זה לכל שיחה אותה אתם רוצים להעביר בנפרד. לצערינו, לא ניתן לייצא כמה צ'אטים במקביל בשלב זה, אז תפנו לכם שעה או שעתיים כדי לייצא הכל, או שתבצעו סלקציה איזה צ'אט חשוב ואיזה לא עובר את אחוז החסימה.

האם למחוק את חשבון הווטסאפ?

בהנחה ועברתם לטלגרם, הייתי ממליץ לא למהר ולמחוק את חשבון הוואטסאפ שלכם. אם תבחרו למחוק, מספר הטלפון שלכם יוסר מרשימת אנשי הקשר של וואטסאפ אצל חבריכם, והוא ינותק מחשבון הוואטסאפ. כמובן תוסרו מכל הקבוצות אליהם אתם שייכים, היסטוריית השיחות תמחק, והגיבוי שלכם בענן יימחק.

לא יהיה ניתן לשחזר את החשבון עם גיבויים אשר קיימים במכשירכם. אם תפעילו מחדש את החשבון הודעות ישנות לא יופיעו. ובקצרה, מחיקת חשבון הוואטסאפ לא ישאיר זכר לפעילותכם, כאילו מעולם לא הייתם שם.

זהו הזמן לחשוב עד כמה המידע ששמור בחשבון הזה חשוב לכם. אם אין לכם בעיה לאבד אותו – לכו על זה. תמחקו את החשבון ואל תסתכלו אחורה. אבל אם אתם חושבים שיום אחד תרצו לחזור, או אולי תצטרכו הוכחה לאיזו שטות שחבר שלכם אמר – תשקלו לשמור את החשבון וואטסאפ שלכם.