Persona 5 Royal גנב לנו את הלב – משחק התפקידים העשיר משלב דמויות מצויינות עם עלילה מרגשת והפך לאחד מהמשחקים האהובים עלי בכל הזמנים. הסיפור החדש, והדמות החדשה עם הרקע הכה-מרגש הם חלק מהסוף האמיתי של המשחק. זה רק אחד מתוך 6 הסופים שיש למשחק להציע. במדריך הזה, נדאג להסביר לכם איך להשיג כל אחד מהם, תוך כדי שנשתדל להמנע מספוילרים עלילתיים עד כמה שאפשר.

כמו הרבה משחקי תפקידים, ב-Persona 5 Royal יש הרבה בחירות לאורך הסיפור שלא משפיעות עליו, כמו תגובות שונות שאפשר לתת במפגשים עם הדמויות. עם זאת, המשחק כן מכיל בתוכו 6 סופים שונים – סוף רגיל (שהיה קיים גם ב-Persona 5 הרגיל), סוף אמיתי, סוף סודי, שמתווסף לסוף האמיתי, ושלושה סופים רעים שונים.

בנוסף, כדי לצרף לצוות שלכם את הדמות החדשה והמגניבה קאזומי יושיזאווה (Kasumi Yoshizawa), ללמוד על סיפור הרקע המרתק שלה, ולקבל את האפשרות לבחור בה בתור אופציה רומנטית, אתם תצטרכו להמשיך לעבר הסוף האמיתי, שחדש ל-Persona 5 Royal.

המפתח כדי לפתוח את הסוף האמיתי הוא לבנות את הקשרים עם הדמויות, ולא ליפול במכשולים שיובילו אתכם לסופים הרעים של המשחק.

הסוף האמיתי של Persona 5 Royal והסימסטר השלישי

כדי לפתוח את הסוף האמיתי של Persona 5 Royal והסימסטר השלישי, אתם לא צריכים לעשות הרבה. כל שעליכם לעשות, זה לחזק את הקשר עם הדמות החדשה, טאקוטו מארוקי (Takuto Maruki), עד לתאריך ה-17 לנובמבר במשחק. אחרי תאריך זה, מארוקי מסיים את שהותו בבית הספר שבו אתם לומדים, ואם לא השלמתם איתו את הקשר עד אז, לא תוכלו להמשיך לסוף החדש, לפחות עד הפעם הבאה שתתחילו את המשחק מחדש.

persona 5 royal maruki

אבל אל דאגה, יש די והותר הזדמנויות לחזק את הקשר עם מארוקי במהלך המשחק. גם אם שכחתם, את ההתרעה לכך שהזמן שלכם עם מארוקי הולך להסתיים, אתם מקבלים ב-11 לאוקטובר, מה שאמור להשאיר לכם מספיק זמן כדי להתקדם איתו בקשר. שימו לב, שמכיוון ומארוקי עובד בבית הספר, אתם לא תוכלו להפגש איתו במהלך חופשות.

כדי להשלים את הקשר, אתם אפילו לא חייבים להביא את הקשר לדרגה המקסימלית, אלא רק עד דרגה 9. אם הצלחתם להביא את הקשר עד לדרגה 9, אתם תראו עוד סצינה ב-18 לחודש, ובה תעלו את הקשר שלכם עם מארוקי עד לדרגה 10, המקסימלית.

התנאי השני כדי לפתוח את הסוף האמיתי של Persona 5 Royal הוא לא ליפול במלכודות שיובילו אתכם לסופים הרעים. מדובר בהחלטות גורליות שתבצעו בחלקים המאוחרים במשחק, ודי קל לזהות אותן. המלכודת הראשונה שתחשפו אליה תהיה במהלך שיחה בחדר חשוך מסויים, ב-20 לנובמבר. אתם תקבלו הצעה להסגיר את החברים שלכם, ותצטרכו לסרב לה. בכך תוכלו להתחמק מהסוף הרע הראשון של המשחק. גם אם עשיתם טעות, המשחק יציע לכם לשמור קצת לפני הדיאלוג המכריע הזה, ותוכלו לטעון מחדש את השמירה במקרה וטעיתם.

Persona 5 Royal Sae Nijima

אם הצלחתם להשלים את הקשר עם מארוקי ולהמנע מהמלכודת ב-20 בנובמבר, צפויה בפניכם עוד מלכודת לפני שאתם צועדים לכיוון הסימסטר השלישי והסוף האמיתי. מלכודת זו יכולה להוביל אתכם לסוף הרע השני מתוך שלושה, וכדי להמנע ממנה, עליכם לסרב להצעת הנבל ב-24 לדצמבר. ההחלטה הזו עוד יותר ברורה מהמלכודת הקודמת, ואני מאמין שיהיה מאוד קל להמנע ממנה.

אם הצלחתם לענות על התנאים עד לכאן, אז ברכותי! הגעתם לסימסטר השלישי. מכאן יש עוד שתי מלכודות שיכולות להוביל אתכם לסוף הרע השלישי של המשחק. גם כאן, קל להמנע מהן – כל שעליכם לעשות זה לסרב להצעות הנבל ב-9 לינואר וב-2 לפברואר.

איך לפתוח את הדמות החדשה, קאזומי יושיזאווה

כמובן שאם אתם ממשיכים לכיוון הסוף האמיתי של המשחק, אתם תרצו לעשות את זה יחד עם הדמות המגניבה ביותר במשחק, קאזומי יושיזאווה (Kasumi Yoshizawa). בעוד שאתם זוכים להפגש עם קאזומי לא מעט פעמים לאורך הסיפור, היא יכולה להצטרף לצוות שלכם רק ברגע שאתם מגיעים לסימסטר השלישי של המשחק.

persona 5 royal kasumi

אתם יכולים להתחיל להפגש עם קאזומי קצת אחרי סוף חודש מאי במשחק, בשלב די מוקדם בסיפור. כשאתם פותחים לראשונה את הקשר איתה, ניתן להגיע איתה רק עד רמה 5 של הקשר, בשונה מדמויות אחרות שאיתן ניתן להתקדם עד רמה 10 בקשר. כדי לפתוח אותה כדמות שחיקה, להיות מסוגלים לבחור בה בתור אפשרות רומנטית, ולהחשף לסיפור המלא שלה, אתם תצטרכו להגיע איתה לקשר ברמה 5 עד ה-22 לדצמבר, ובנוסף להמשיך לסימסטר השלישי והסוף האמיתי.

מאחר ואתם צריכים לעלות איתה רק עד רמה 5, ומכיוון שיש הרבה מאוד הזדמנויות להפגש איתה, זו לא אמורה להיות בעיה עבורכם. אם הצלחתם להגיע עם קאזומי לקשר ברמה 5, אתם תקבלו הודעה שהגעתם לרמה המקסימלית של הקשר איתה, וכך תדעו שאתם בכיוון הנכון כדי לפתוח אותה כדמות שחיקה, בתנאי, כמובן, שתתקדמו לסימסטר השלישי של המשחק והסוף האמיתי.

איך לפתוח את הסוף הסודי של המשחק

ל-Persona 5 Royal יש סוף סודי, סצינה שמתרחשת אחרי הכתוביות בסוף המשחק האמיתי. התנאי הראשון כדי לפתוח את הסצינה הסודית הזו הוא להגיע לסוף האמיתי, כמו שפרטנו למעלה.

אבל התנאי השני הוא לקדם את הקשר עם דמות שבמשחק הקודם לא היה ניתן לבלות איתה זמן מחוץ לסיפור – אקצ'י גורו (Akechi Goro). כדי לפתוח את הסוף הסודי של המשחק, אתם תצטרכו להתקדם עם הקשר עם אקצ'י עד לדרגה 8 עד לתאריך ה-17 לנובמבר.

persona 5 royal akechi

זה לא הכל – בשלב מאוחר יותר, כשהמשחק ישאל אתכם אם אתם הולכים לקיים את ההבטחה שהבטחתם לאקצ'י, אתם תרצו לבחור שאתם הולכים לקיים אותה. אם עניתם על שני התנאים הללו, אתם תוכלו לראות את הסוף הסודי של Persona 5 Royal, אחרי הכתוביות שבסוף הסיפור האמיתי.

בניית הקשר עם אקצ'י יכולה להיות מעט מאתגרת – כשאתם רק פוגשים אותו, עוד לא ניתן להתקדם עם אקצ'י עד דרגה 8, ולמעשה תוכלו להתקדם איתו רק עד דרגה 6, גם אם תנצלו כל הזדמנות כדי להפגש איתו. רק ב-2 לנובמבר, אקצ'י נהיה זמין שוב למפגשים ורק אז תוכלו לפתוח איתו את הדרגות המאחורות של הקשר ולהגיע לדרגה 8.

בנוסף, כדי להתקדם בקשר עם אקצ'י לדרגה 7 ומעלה, אתם תצטרכו להעלות את מיומנות ה-Knowledge שלכם עד לדרגה 5 המקסימלית. בשלב זה של המשחק אתם כנראה כבר תהיו שם, או קרובים מאוד, בעיקר אם ניצלתם את כל ההזדמנויות עד לשלב הזה לנקודות חינם במיומנות הזו.

עוד אירועים תלויי זמן במשחק

מעבר לדמויות האחרות במשחק, שרובן ממשיכות להיות זמינות לאורכו ולא משפיעות על הסיפור, יש מספר דמויות שהקשר שלהן כן תלוי בזמן, ולכן תרצו להשלים איתן את הקשר בהקדם האפשרי. אלה לא קשורים לסוף האמיתי, אלא סתם אירועים תלויי זמן שאתם תרצו להיות מודעים להם כדי להשלים כמה שיותר מהמשחק.

הראשונה מבין הדמויות הללו היא טורה יושידה (Toranosuke Yoshida), פוליטיקאי שמלמד אתכם איך לנאום ולנהל משא ומתן. יושידה הוא דמות שמאוד קשה להתקדם איתה בקשר, בגלל שהוא זמין למפגשים אך ורק בימי ראשון בלילה, ובחגים בלילה. מעבר לכך – ה-13 לנובמבר הוא התאריך האחרון שבו ניתן להעביר איתו זמן לפני שהוא נעלם לענייני פוליטיקה, ולכן אם אתם רוצים להשלים איתו את הקשר עד אז, אתם תרצו להגיע איתו לקשר בדרגה 10 עד אז.

persona 5 royal yoshida message

את ההתרעה לגבי הזמן האוזל להפגש עם יושידה אתם מקבלים בסוף אוקטובר, כשלפניכם רק עוד 3 מועדים להפגש איתו. לכן, אם לא תצליחו להגיע איתו לקשר בדרגה 7 לפני ה-30 לאוקטובר, אתם לא תצליחו להשלים איתו את הקשר עד הדרגה המקסימלית.

הדמות השניה שתלוי בזמן היא למעשה שתי דמויות – התאומות קרולין (Caroline) וג'סטין (Justine). קרולין וג'סטין הן ישויות לא אנושיות שמפקחות על התפתחות הכוחות שלכם. במהלך המשחק, הן נותנות לכם שני סוגים של משימות – משימות של שילוב בין פרסונות, שהשלמתן יעלו את רמת הקשר שלכם איתן, ומשימות שבהן תתבקשו לקחת אותן למקומות שונים בעולם האמיתי כדי ללמוד על האנושות.

אם אתם לוקחים אותן לכל המקומות שהן דורשות מכם עד ה-19 לדצמבר, תוכלו לפתוח מפגש מיוחד במהלך הסימסטר השלישי של המשחק. התאומות דורשות מכם לקחת אותן ל-12 מקומות שונים לאורך הסיפור, כשמתוך אלה, 3 (ביקור בים, במוזיאון, ובקניון התת קרקעי בשיבויה) אינם נדרשים כדי לפתוח את המפגש הנוסף בסימסטר השלישי.

persona 5 royal twins

כמו שבוודאי שמתם לב, הרבה מאוד מהתוכן של Persona 5 Royal תלוי בקשרים שאתם יוצרים עם הדמויות השונות. אתם תשמחו לשמוע שניתן בהחלט להשלים עם כולן את הקשר עד הרמה המקסימלית לפני סוף הסיפור. זה בהחלט לא פשוט, אבל כל עוד אתם מנהלים את הזמן שלכם בצורה חסכנית ומנצלים את כל האלמנטים במשחק שמזכים אתכם בנקודות נוספות, תוכלו לסיים עם כל הקשרים כבר באמצע דצמבר, לפני שאתם נכנסים לסימסטר השלישי.

כך או כך, ולא משנה לאיזה סוף אתם מגיעים, Persona 5 Royal הוא משחק מרגש ומרתק. אני באופן אישי מקווה שתצליחו להגיע לסוף האמיתי ואפילו לסוף הסודי כדי להנות מכלל הקטעים המרגשים המוצלחים ביותר שיש למשחק להציע.