הפצת המשחק Animal Crossing: New Horizons נאסרה באופן גורף בסין, וכמובן נשאלת השאלה המיידית – למה? האם מופיע שם עירום בוטה של צנוניות גינה? שמא אלימות גרפית בדיג דגים או ציד חרקים? אולי יש להם משהו אישי נגד דביבונים חמודים? ללא כל הסבר רשמי, ממשלת סין החליטה לאסור את המשך מכירת המשחק בתחומה ומיד תראו שזה ממש לא המשחק הראשון שחוטף ממנה.

המשחק Hearts of Iron נאסר בשל "עיוות ההיסטוריה ופגיעה בריבונות הסינית ושלמותה הטריטוריאלית", המשחק I.G.I. 2: Covert Strike הוחרם עקב "השחרה מכוונת של תדמיתה של סין והצבא שלה". אולי יהיה מיותר לציין שלא מפיצים את Command & Conquer: Generals. Zero Hour בשל "השמצת תדמיתה של המדינה והצבא שלה" ואת Battlefield 4 עקב "השמצת תדמיתה של סין וסיכון הביטחון הלאומי שלה".

כמובן, ראויים לציון בפסקה נפרדת ומיוחדת שני דברים; הראשון הוא משחק נוסף בשם Devotion, שהוסר לחלוטין מ-Steam לאחר שקיבל ערימות של ביקורות שליליות מצד שחקנים סיניים שגילו בו תכנים מעליבים: easter egg בדמות קמע "שמקלל את תושבי סין". השני הוא פו הדוב שאזכורו נאסר במדיה החברתית בסין בשל Meme שמשווה את נשיא המדינה לפו ונתפס כ"מעליב את נשיא סין". כמובן, המם הזה תפס תאוצה אף גדולה יותר ברשת לאחר האיסור שסין הטילה ותוכלו לראותו בהמשך הכתבה.

אבל למה דווקא המשחק התמים למראה, Animal Crossing: New Horizons? ללא סיבה רשמית מהממשל נותר רק להעלות ספקולציות, אבל הרשת נשמעת די משוכנעת שהסיבה היא שימוש בפלטפורמה של המשחק להפצת מסרים פוליטיים שלא מוצאים חן בעיני הממשל, ובראשם ציוץ של פוליטיקאי בכיר מהונג קונג:

מסתבר כי הממשל הסיני לוקח ברצינות את שוק הגיימינג והטיל עליו המון רגולציות שקשה מאוד למצוא במדינות אחרות בעולם. בפיקוח על השוק הזה משתתפות מספר סוכנויות ממשלתיות והממשל, שידוע בצנזורה שלו על כל אמצעי המדיה במדינה, מעוניין לפקח גם על הצעירים שמשחקים במשחקי וידאו ועל התכנים שהם נחשפים אליהם.

לטענת הממשל, הפיקוח נובע גם מדאגה לשחקנים, ובסין קיימות הגבלות חסרות תקדים, כגון איסור על שחקנים מתחת לגיל 18 לשחק בין השעות 22:00 – 8:00 והגבלתם לשעה וחצי משחק ביום, ולשלוש שעות בסופי שבוע וחגים כדי להגן עליהם מהתמכרות למשחקים.

רק לפני מספר חודשים ראינו דוגמאות בולטות למחיר שגובה "הכבוד הלאומי של סין". בשני המקרים מדובר בקריאה לשחרור הונג קונג מסין, קריאה אחת הגיעה בדמות ציוץ של דריל מוריי, המנהל של קבוצת יוסטון רוקטס מליגת ה-NBA, וקריאה נוספת משחקן Hearthstone תחרותי בשם Blitzchung בראיון במהלך טורניר.

במקרה הראשון הופעל לחץ סיני כבד לפטר את המנהל, ובעקבות סירוב להענות לדרישה הזו הגיעו ביטולי חוזים מצד חברות סיניות שפגעו כלכלית בליגה. במקרה השני, חברת Blizzard התקפלה מול דרישות הסינים והענישה את Blitzchung בחומרה, מה שגרר נגדה ביקורת חריפה מהצד המערבי של העולם ואף חרם צרכנים. כנראה שחברת Blizzard לא רצתה להיפגע ולהפסיד את השוק הסיני שמהווה נתח משמעותי ברווחים שלה.

למזלם של הגיימרים הסינים ישנם כרגע דרכים לעקוף את איסור ההפצה ולשחק ב-Animal Crossing: New Horizons למרות האיסור, כגון שינוי אזור בחנות האונליין של Nintendo, או יצירת קשר באופן פרטי עם מפיצים ורכישה של המשחק "מתחת לשולחן". אז למי עדיין מתחשק להתעסק עם סין?