המשחק Resident Evil 4 שיצא בשנת 2005 הוא חלק מסדרת משחקי האימה המוכרת ורבת המכר אשר לה יצאו לא מעט כותרים. שני הכותרים האחרונים שיצאו בסדרה הינם חידושים למשחק השני שיצא ב-2019 ולמשחק השלישי שיצא לפני עשרה ימים, ב-3 באפריל 2020. כעת, השמועות גורסות כי נקבל חידוש גם למשחק הרביעי.

על פי השמועה, פיתוח המשחק יבוצע על ידי סטודיו M-Two, שהוקם על ידי ראש Platinum Games לשעבר, טטסויה מינאמי (Tatsuya Minami) וכנראה ייתמך במשאביהם של חברת Capcom כשם שהיה בפיתוח של החידוש ל- Resident Evil 3. צוות הסטודיו מורכב מהרבה עובדי Capcom ו-Platinum Games לשעבר, וקיבל עצות בלתי פורמליות וכן את ברכת הדרך מהמפיק של המשחק המקורי, שינג'י מיקאמי (Shinji Mikami). מיקאמי עצמו דחה את ההצעה לעבוד על הפקת החידוש.

בקצרה ובלי להכנס לפרטים, עלילת המשחק הרביעי מתרחשת שש שנים לאחר ארועי המשחק השני, ובה הגיבור לאון נשלח להציל את בתו של נשיא ארה"ב מכת מטורפת ומסתורית שחטפה אותה. במהלך חיפושיו בכפר נידח בספרד, הוא מגלה את האמת על איך הכת צברה את כוחה, וברור שלא האמצעים ולא המטרה שלה כשרים.

ל- Resident Evil 4 יש גם לא מעט גרסאות שונות. הוא יצא לראשונה לקונסולת ה-Gamecube, ועד סוף 2007 מצא את דרכו ל-PlayStation 2, למחשב האישי, ול-Wii. בשנים האחרונות המשחק הגיע גם ל-WiiU, PlayStation 4, Xbox One והפורט האחרון היה כמובן ל-Nintendo Switch.

אתם ודאי תוהים – אם המשחק כבר קיים בקונסולות בנות ימינו, למה מדברים על חידוש? אז ראשית, המשחק הרביעי היווה הצלחה אדירה, הינו אחד המשחקים המשפיעים של שנות ה-2000 ואף נחשב בעיני רבים כמשחק הטוב בסדרה. יעידו על כך כל הפורטים שפורטו לעיל וכ-7.5 מליון עותקים של המשחק שנמכרו.

שנית, כדאי להבין שהחידוש הזה כנראה לא יהיה משחק ה-Resident Evil הבא, היות וההערכות הן שהמשחק השמיני בסדרה ייצא בשנת 2021, ממש בתפר שבין דורות הקונסולות. ההערכה אגב, היא ש- Resident Evil 8 יגיע גם לדור הקונסולות הנוכחי וגם לדור הבא, ואם הם ימשיכו במגמת ההוצאה השנתית, אולי נראה את החידוש ל- Resident Evil 4 בשנת 2022. ייתכן ועד אז כבר תצא אדפטציית הנטפליקס לסדרה, ותשפוך קצת אור על כל הצללים המבעיתים.