ה-AORUS RGB AIC NVMe SSD מבית Gigabyte נועד לגיימרים שחייבים מוצר ללא פשרות בתחום הביצועים, אבל גם לא יכולים מבלי להשוויץ במה שיש להם מתחת למכסה המנוע.

ה-SSD בעל השם המפוצץ Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD, הוא חלק מליין הפרימיום גיימינג של חברת Gigabyte , אשר נושא את שם המותג AORUS, והוא כנראה התשובה של Gigabyte לשאלה "איך ניתן להכניס עוד RGB למארז?"

לקחנו את ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD לבדיקה – האם כל הבלינג רק מסנוור או שמדובר במפלצת?

אז מה זה בעצם Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD ?

לפני שנצלול לתוך הביקורת, נעשה breakdown לשם המפוצץ של המוצר שקיבלנו, ונבין עם מה בעצם אנחנו מתעסקים. למי מכם שאין ידע מוקדם בנושאי SSD, אמליץ לקרוא את כתבתנו בנושא, בה תוכלו למצוא הסברים על מונחי הבסיס בתחום.

שתי המילים הראשונות, Gigabyte AORUS, הן כמובן שם החברה (Gigabyte), ושם מותג הפרימיום גיימינג שלה (AORUS), אשר כולל מוצרים ברמת הגימור הגבוהה ביותר שיש ל-Gigabyte להציע, ובד"כ גם מגיעים עם תג מחיר לא קטן, כי מי שרוצה איכות – צריך לשלם עליה.

טוב, מי לא יודע מה זה RGB? הקיצור Red Green Blue שהפך שגור בכי כל גיימר כיום, ומתאר את כל אותם "אורות צבעוניים" שכולנו אוהבים להתהדר בהם במארז שלנו. אז כן, גם ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD מגיע עם RGB. באופן מופגן.

הקיצור AIC מתייחס לתצורת המוצר, או ה-Form Factor שלו. במקרה הספציפי שלנו, Add-In-Card. כלומר, מדובר על מעין כרטיס הרחבה אשר מתחבר לחריץ ה-PCIe בלוח-אם באופן ישיר, ולא M.2 או SATA (או IDE למבוגרים ביננו).

צמד המילים האחרונות מתארות הן את כך שמדובר ב-SSD (בשמו המלא – Solid State Drive), או במילים אחרות – כונן המבוסס על זיכרון פלאש. NVMe הינו תקן הנתונים בו פועל הכונן המדובר, NVM Express, אשר מאפשר מהירויות גבוהות משמעותית מהתקן אשר שלט עד כה, ה-SATA III.

המנה העיקרית – Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD

ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD אם כן, הוא SSD בתקן חיבור AIC (מתחבר ב-PCIe), בעל תקן העברת נתונים NVMe. מבחינת נתוני מהירות מוצהרים, Gigabyte מצהירה על מהירויות קריאה של עד 3480MB/s, ביחד עם מהירויות כתיבה של עד 2100MB/s על הנייר – בהחלט מרשים.

אחת הבעיות הנפוצות כיום עם SSD מבוססי תקן NVMe, היא הטמפרטורה הגבוהה שהם עשויים להגיע אליה בעת עבודה. ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD אינו שונה מהם, אך בשל מיקומו הבעייתי ברוב מערכות המחשב בהן יותקן (מעל או מתחת לכרטיס המסך), Gigabyte ציידה אותו ביכולות פיזור חום מרשימות, בעזרת 2 פלטות מתכתיות, בחזית ובאחור, אשר יסייעו ל-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD לשמור על טמפרטורות עבודה תקינות, גם תחת מאמץ כבד.

כפי שכבר נאמר, וכפי שכתוב בשמו, ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD מגיע עם רכיב RGB. למעשה, ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD הוא ה-AIC SSD הראשון אשר מגיע עם RGB, אשר במקרה שלנו בולט מאוד לעין, ונמתח לכל אורכו של הכרטיס. את אותה תאורת RGB ניתן כמובן לסנכרן עם שאר רכיבי ה-RGB מתוצרת Gigabyte שיש לכם במחשב, בעזרת RGB FUSION, אשר מאפשרת לשלוט על כל האספקטים של תאורת הרכיב.

מבחינת גודל פיזי, מדובר על כרטיס PCIe קטן יחסית, באורך של 175.5 מילימטרים, גובה של 70.8 מילימטרים, ורוחב מזערי של 13 מילימטרים – מדובר על כרטיס אשר לא אמור להוות בעיות בשום מארז או קונסטלציה.

מבחני הביצועים

מערכת הבחינות כוללת:

  • מעבד Ryzen 1600 בתדר 3.2GHz
  • לוח אם Gigabyte X470 AORUS Ultra Gaming
  • זיכרון Corsair DDR 4 16G (8Gx2) 3000 CL15 Vengeance LPX
  • ספק כוח Corsair RM750X
  • כרטיס מסך Sapphire Vega 56 Pulse
  • קירור למעבד Corsair H115i Platinum 280mm
  • מערכת הפעלה Windows 10

כל מבחן בוצע עבור ה-SSD הבאים:

  • Gigabyte AORUS RGB AIC NMVe SSD 512GB
  • Samsung 970 EVO NVMe SSD 500GB
  • Silicon Power SU001TBP34A80M28AB NVMe SSD 1TB

ATTO Disk Benchmark

המבחן הראשון נערך בתוכנת ATTO, אשר הינה התוכנה הנפוצה ביותר לבאנצ'מארקים על ידי יצרנים, בכדי לקבוע את נתוניהם המוצהרים. ATTO מבצעת את המבחנים בעזרת מידע דחיס, מה שמאפשר תוצאות גבוהות יותר במבחן.

בהתאם לתוצאות המבחנים ניתן לראות שה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD מציג ביצועים אשר מתקרבים ל-970EVO העוצמתי של סמסונג, ועובר בביצועים בצורה משמעותית את כונן ה-NVMe הסטנדרטי של Silicon Power.

CystalDiskMark 6

המבחן השני בוצע בתוכנת CrystalDiskMark אשר מתמחה בבחינת מהירויות קריאה וכתיבה של כונני SSD, ומאפשרת להבין את מהירויות הכתיבה והקריאה האמיתיות של הכונן, מבלי להסתמך על הצהרת היצרן.

מהתוצאות ניתן לראות שבעוד שבקריאה/כתיבה רציפה, לסמסונג יש יתרון על פני ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD, בכתיבת קבצי 4KiB בכל הצורות הוא מציג ביצועים עדיפים, גם על פני ה-970EVO המהיר.

AS SSD Benchmark

המבחן השלישי שהורץ הינו AS SSD Benchmark, אשר בוחן את ה-SSD במקרי קיצון בכתיבה וקריאה:

כפי שניתן לראות במבחן זה, ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD עבר בציון הסופי את ה-970EVO, בעיקר בגלל תצוגת קריאה מרשימה בכלל הרמות, אך עם תצוגת כתיבה מרשימה ביותר.

AS SSD Benchmark – Copy Test

המבחן הרביעי הורץ אף הוא ב-AS SSD Benchmark, אך בחן העתקת קבצים מעשית, ולא מבחן סינתטי:

כפי שניתן לראות מהמבחן, המהירויות בפועל של שלושת הכוננים הינן מהירות מאוד, כראוי לכונני NVMe. למעשה, התוצאות מעידות על מהירות כל כך גבוהה, כך שהמשתמש הממוצע לא יבחין בהבדל בין שלושת ה-SSD.

מילות סיכום

ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD הוא בהחלט כונן SSD מהיר, ולא סתם מהיר, אלא כפי שניתן לראות, הוא מסוגל להתמודד עם הגדולים והחזקים שקיימים בשוק כיום, כך שכל גיימר שיבחר בו – לא יתאכזב לרגע מהביצועים שהוא מציג.

בנוסף על הביצועים המעולים שהוא מציג, אי אפשר להתעלם מהיתרון הגדול שלו – המראה. ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD פשוט יפה. הגימור המתכתי, בשילוב עם חריטת לוגו AORUS ותאורת ה-RGB ההיקפית על הכרטיס פשוט מרשימה, ומכניסה טוויסט מפתיע לכל מארז.

עצם היותו של ה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD בתצורת AIC סוגרת בפניו שוק רחב של כל אותם לוחות אם אשר מגיעים עם חיבור PCIe יחיד, אשר כמעט תמיד ישמש לחיבור ה-GPU (כרטיס המסך), אך מצד שני, כנראה שה-Gigabyte AORUS RGB AIC NVMe SSD אינו מכוון לאותו פלח שוק, אלא לאותם גיימרים אשר עבורם התקציב הוא משני לביצועי המערכת ולמראה נוצץ.