Pokemon Ultra Sun and Ultra Moon בונה על המשחקים הקודמים, שהיו מעולים. אמנם לא כל מה שנוסף טוב באותה מידה, אבל עם מבחר עצום של פוקימונים והרבה מה לעשות, זהו משחק פוקימון מעולה לסיום לפני המעבר ל-Switch.

המשחקים Pokemon Ultra Sun and Ultra Moon ממשיכים מסורת ארוכת שנים של משחקי פוקימון בגרסא משופרת, יחד עם המשחקים הפופולאריים Pokemon Yellow, Pokemon Crystal, Pokemon Emerald, Pokemon Platinum, ואפילו Pokemon Black 2 & White 2. המשחקים הללו נועדו לתת גרסא משופרת, מתוקנת, ובאופן כללי מורחבת למשחקים שיצאו בשנה לפני, מעין Director's Cut שכזה. בעוד שאפשר להתווכח על האם המסורת הזו צריכה להפסק, והאם DLC באותו המחיר היה נותן לנו יותר תוכן, אבחר לא להכנס לעומק הסוגיה הזו כאן.

אז מה יש לנו כאן בעצם? ב-Ultra אנחנו זוכים לחזור שוב לאלולה, הארכיפלג אשר זכינו לטייל בו ב-Pokemon Sun & Moon, אבל בעוד שהמשחק בקווים כלליים כמעט זהה למשחקים Pokemon Sun & Moon, העלילה לוקחת תפנית שונה לקראת סופה, ודברים נגמרים קצת אחרת. אם בסאן ומון, בדומה למשחקים קודמים בסדרה, דמות בעלת השפעה ניסתה להניח את ידיה על הפוקימונים האגדיים שמופיעים על הקופסא של המשחק, הפעם אנחנו זוכים לעלילה דומה למדי אבל עם טוויסט – פוקימון המנסרה Necrozma, אשר במשחקים הקודמים הווה לא יותר מקרב בוס נסתר וערך מיסתורי בפוקדקס, מגיע ממימד מקביל על מנת לגנוב את האור מהעולם.

המשחק כאמור מתנהג קצת כמו DLC גדול ל-Sun and Moon, שכולל את כל המשחק בעצם, אז למקרה שלא שחקתם במשחקים הקודמים או קראתם את הביקורת שלי עליהם, נדבר עליהם זריז. במשחקי דור 7 של פוקימון, אתם זוכים לשחק ילד/ילדה שעברו לאיי אלולה, שהם הההוואי של עולם הפוקימונים, מקנטו, שזה המחוז שבו המשחקים המקוריים Pokemon Red and Green התרחשו.

בדומה לשאר משחקי הפוקימון, אתם תקבלו פוקימון התחלתי, ותצאו למסע במחוז, תוך שאתם משתתפים במבחנים שונים שמתנהגים מעט שונה מהמכונים במשחקים הרגילים. המשחקים הללו גם הוסיפו מלא שינויים חשובים כמו החלפה של ה-HM, התקפות אשר הייתם צריכים ללמד את הפוקימונים על מנת לעבור מכשולים מסויימים בדרך, ב-Pokemon Ride, שמאפשר לכם לזמן פוקימונים לרכב עליהם, והוספה של מקום חדש בשם Poke Pelago שמאפשר לכם לאמן את הפוקימונים שלכם ועוד שלל אפשרויות נוספות, כאשר המשחק כבוי. בנוסף המשחקים הוסיפו וריאנטים מקומיים לחלק מהפוקימונים מהדור הראשון, ובכך הוסיפו עוד שינוי מרענן למשחק.

עכשיו נחזור לאולטרא סאן ואולטרא מון. המשחק קיבל שדרוג לגרפיקה ולסאונד מהמשחק הקודם. מנגינות הקרב מהמשחק הקודם מקבלות גרסא מחודשת, התפריטים והסביבות השונות עברו שפצור, והמשחק נראה בוהק ויפה מתמיד. התפריטים קיבלו שידרוג והם יותר נגישים, ובאופן כללי נראה שנעשתה הרבה עבודה מאחורי הקלעים כדי לשפר את החוויה במשחק.

המקום היחיד שבו התפריטים לא מאוד מוצלחים הוא ה-Festival Plaza, אשר מהווה את ה-hub לצרכי אונליין במשחק, ובשונה מהמשחקים המוקדמים שיצאו ל-3DS, הוא מאוד לא אינטואיטיבי, ויש מעט דברים שאפשר לעשות תוך כדי שאתם ממתינים לחברכם להתחבר. זה ממש לא טוב, בהתחשב בעובדה שאחרי שסיימתם את הסיפור, אתם עשויים למצוא את עצמכם משחקים הרבה מאוד זמן יחד עם שחקנים אחרים דרך הממשק הזה, וחבל שהוא לא נוח.

העלילה אמנם שונה במעט, אבל קיבלתי הרגשה שרוב הדיאלוגים כתובים שונה. אולי זה הזמן שעבר והם נמחקו מזכרוני, אבל אלולה שהיתה מעניינת בסיבוב הראשון, היתה מעניינת עבורי גם בסיבוב השני. הסיפור, שמתגלגל בצורה שונה מהמשחקים הקודמים, הוא דווקא צפוי, ומעבר לכמה רגעים בודדים מפתיעים, קשה לומר שהוא מתוחכם במיוחד, וכנראה שפחות מהסיפור היחסית מעניין של סאן ומון.

עם זאת, לאחר הסיפור הרגיל, אתם נשאבים לפרק המשך לסיפור ובו מנהיג צוות רוקט, ג'יאובאני, מגיע ממימד מקביל שבו הוא השתלט על העולם, ומאחד יחד איתו את כל שאר מנהיגי הצוותים המרושעים ממימדים מקבילים משלהם. כל אחד מהמנהיגים הללו מגיע ממימד שבו דמות השחקן לא היתה קיימת ועל כן הוא הצליח במטרותיו המרושעות. בפרק זה תלחמו מול הצוות המאוחד הזה, בשם Team Rainbow Rocket (כי קשת והמספר 7 הם מוטיב חוזר במשחקים של הדור הזה). זו היתה תוספת ממש מגניבה לסיפור, אבל היא היתה מספיק ארוכה בשביל לצאת מעט מייגעת, לפחות בעיני.

על אף העלילה, שהיא יותר אפית אבל מעט פחות מחוכמת, לאולטרא יש מלא דברים להציע שלא היו במשחק הקודם, ורובם מצליחים יפה מאוד. התוספת הבולטת הראשונה שתחשפו אליה במשחק היא ה-Alola Photo Club. מצב זה הינו מצב שמאפשר לכם לצלם את הפוקימונים שלכם בפוזות שונות, ואם תרצו ביחד עם הדמות שלכם במשחק, ולאחר מכן לקשט את התמונה עם מדבקות ומסגרות. מצב זה חביב, ונותן דרך חדשה להינות עם הפוקימונים שלכם, בין אם זה בלצלם תמונות מצחיקות לכבוד פוקימון שהתפתח, או לצלם תמונות מגניבות עם השייני שתפסתם. עם זאת, זוויות הצילום והעמדת הדמויות מוגבלות, ולא ניתן לשנות את גודל המדבקות – דברים אלה הופכים את מצב זה להיות מוגבל למדי, אבל היי – מכאן מתחילים.

תוספת שניה היא מצב Mantine Surf. בחופי הים השונים שתתקלו בהם לאורך ההרפתקה תוכלו לרכב על מאנטין מאי לאי, תוך כדי שאתם גולשים על גלים ומבצעים תרגילים באוויר. זה משחק חמוד אך די ממוצע, אבל הוא נשאר מהנה למספיק זמן, בעיקר לאור העובדה שתוכלו לקבל ממנו כמויות עצומות של Battle Points, שבאמצעותן תוכלו לרכוש חפצים נדירים וללמד את הפוקימונים שלכם התקפות מיוחדות.

עכשיו משחקי פוקימון ידועים בקטעי Grinding ארוכים, ובעיקר עבור שחקנים שמשחקים בתחרויות החודשיות, ואולטרא לוקח צעד לקראת השחקנים על מנת להפוך את כל זה לנגיש יותר. בדומה למשחק הקודם, רוטום, פוקימון אשר מסוגל לדבוק במוצרי חשמל ולהשתלט עליהם, משתלט על הפוקדקס של השחקן ומלווה אותו לאורך המשחק. הפעם, הוא ייתן לכם טיפים נוספים, ישאל אתכם שאלות לגבי הסיפור או לגבי עצמכם, ויעניק לכם חפצים שייתנו לכם תוספת לכספי זכיה בסוף קרב, נקודות ניסיון, ועוד. אם במשחק הקודם רוטום היה הדמות האהובה עלי בזכות הבדיחות המטופשות שלו, הפעם הוא עוד יותר מורגש ומאוד מאוד שימושי. יש שיטענו שהוא מעט מעצבן, אבל בעיני הוא שובר את הבדידות שאתם עשויים להרגיש לאורך המשחק.

בנוסף קיבלנו מקום חדש להלחם בו בשם Battle Agency. במצב זה, תדרשו לבחור אחד מתוך שלושה פוקימונים שזמינים בכל פעם, כאשר אלה לרוב יהיו פוקימונים חזקים במיוחד או אגדיים, וכמו כן תדרשו לבחור שני חברי צוות מבין שאר השחקנים שמחוברים כרגע לאינטרנט. תדרשו לשלוט על שלושת המאמנים (אתם ושני חברי הצוות), ולהלחם מול מאמנים ברמות דומות לשלכם. על כל 3 קרבות רצופים שתנצחו, תקבלו פרס, ולאט לאט תעלו בדירוגים ותלחמו מול אויבים קשים יותר באופן הדרגתי. זה היה מצב משחק מאתגר ומהנה, אך אתם עשויים להיות מאוד תלויים ברמות של השחקנים האחרים שמחוברים באותו זמן, אחרת חברי הצוות שלכם עשויים להיות חלשים משמעותית מכם.

תוספת נחמדה ואחרונה למשחק היא ה-Ultra Warp Ride. לכשתסיימו קטע משמעותי בסיפור, תוכלו לרכב על אחד משני הפוקימונים האגדיים של המשחק הקודם, סולגאליאו או לונאלה, דרך שער בין מימדי בשם Ultra Wormhole, ולהגיע למימדים שונים ומשונים. בין מימדים אלה תוכלו למצוא מימדים של פוקימונים חזקים בשם Ultra Beasts, מימדים של פוקימונים אגדיים ממשחקי עבר, ומימדים שבהם יש "סתם" פוקימונים רגילים עם סיכוי מוגבר לפוקימון שייני, שזה פוקימון שהצבעים שלו שונים מהרגיל. תוספת זו מאוד מתגמלת, וכמעט בכל סיבוב תמצאו את עצמכם משיגים פוקימון יקר ערך מסוג אחר, ועל אף שכנראה הייתי מעדיף לתפוס פוקימונים אגדיים במערות מסתוריות כמו במשחקים הקודמים, נהניתי מאוד גם ממצב זה.

למשחק כמה תוספות קטנות יותר אך משמעותיות מאוד. במשחק קיימים כ-100 פוקימונים נוספים אשר זמינים לתפיסה לאורך הסיפור. אם במשחק הקודם היו לכם בערך 34 מיליארד אפשרויות לצוותים שונים, לא כולל התפתחיות שונות ופוקימונים אגדיים (כן, חישבתי), במשחק הזה יהיו לכם 173 מיליארד אפשרויות שונות, שזה המון (בכל זאת הבדל של מעל מאה מיליארד אפשרויות). כמובן שבנוסף אליכם, כל היריבים במשחק גם כן מקבלים מבחר פוקימונים חדש, אז כל החוויה מרעננת ביותר. בנוסף, אנחנו זוכים לפגוש 4 צורות חדשות לפוקימונים קיימים, ו-4 פוקימונים חדשים לגמרי.

דווקא כאן יוצרי המשחק GameFreak עשו טעות מעצבנת למדי בתכנון של אחת הצורות החדשות. פוקימון הכלבלב רוקראף קיבל צורת התפתחות חדשה בשם Lycanroc Dusk Form, שהתלהבתי ממנה כשהיא הוכרזה. על מנת לגרום לו להתפתח לאותה צורה, עליו לעלות לרמה 25 או מעבר בין השעות 5-6 אחר הצהריים במשחק. מאחר ו-Pokemon Ultra Moon בנוי ככה שהשעות בו הפוכות, וביום במציאות יש לילה במשחק וההפך, התוצאה היא שעל מנת לפתח את רוקראף לצורה זו בגרסא זו, עליכם להעלות אותו רמה ב-5 לפנות בוקר במציאות, או לשנות את שעון המכשיר, מה שגורר ענישה בחלק ממצבי המשחק האחרים.

מאז פוקימון גו, והווצרות קבוצות פייסבוק יעודיות לפוקימון, המשחקים הפכו לחוויית מולטיפלייר שונה מבעבר. אם פעם הייתם צריכים למצוא חבר או אח כדי להחליף איתו, כיום כמעט כל אחד בעולם הוא במרחק הקלדה מלשחק יחד איתו. הקהילות ביוטיוב, פייסבוק, וטוויץ', מניעות מאוד יפה את המשחק, ובקלות מוסיפות עוד מאות שעות משחק. אם אתם אספנים תוכלו להחליף עם שחקנים אחרים בעולם פוקימונים עם תכונות מיוחדות שאספתם, ואם אתם שחקנים תחרותיים, תוכלו להשתתף בתחרויות רשמיות חודשיות שמתקיימות במשחק.

המשחק Pokemon Ultra Sun and Ultra Moon לוקח את המשחקים הקודמים, שהיו מעולים, ובונה עליהם. לא כל מה שהוא בונה עליהם טוב, הרוב די ממוצע, אבל המשחק ככלל הוא משחק פוקימון טוב, והוא מכיל מספיק דברים בשביל ששחקנים ששחקו במשחקים הקודמים יוכלו להנות מהם, מצד אחד, ומצד שני הוא מהווה חוויה מעולה לשחקנים שלא שחקו ב-Pokemon Sun and Moon. במשחק רואים הרבה ניצנים של רעיונות חדשים שמאוד הייתי רוצה לראות חוזרים בגדול יותר במשחקים הבאים בסדרה, אז נקווה ש-GameFreak יפיקה את הלקחים שלהם בהתאם. המשחקים Pokemon Ultra Sun and Ultra Moon זמינים למשפחת מכשירי ה-3DS, יאללה תזמינו אותי לאיזה קרב או החלפה.