שירות מנוי המשחקים EA Play של חברת Electronic Arts מגיע סוף-סוף לקונסולת ה-PlayStation 4 בישראל, ובכך משלימה חברת EA את הנגשת ספריית המשחקים שלה לכל הקונסולות שבהם יש לה נוכחות. אם עד עכשיו השירות היה חסום לכרטיס אשראי ישראלי, הרי שעכשיו כל בעל כרטיס שכזה יכול לרכוש גישה אל EA Play, שירות המשחקים במודל מנוי של Electronic Arts.

השירות של EA Play מאפשר גישה לא מוגבלת לרשימת המשחקים; בתשלום חודשי קבוע, יוכלו מעתה שחקני PlayStation בישראל להצטרף לשחקני Xbox שנהנים מהגישה לשירות דרך Xbox Game Pass ושחקנים במחשב שיכולים לגשת לספריה כבר שנים רבות. 

שירות EA Play מכיל בתוכו משחקים פופולריים כמו Star Wars Battlefront, משחקי Battlefield וכל סדרת משחקי FIFA. בשירות החדש יוכלו המנויים לקבל גישה בלתי מוגבלת למשחקים הללו כל עוד הם חברים בשירות. כמובן שעדיין יש להוריד את המשחק לקונסולה שכן השירות עדיין לא מספק משחקיות בענן.

שירות מנויים בתשלום הולך וצובר פופולריות בשנה האחרונה. חברת Microsoft עם שירות Xbox Game Pass כבר צברה כ-18 מיליון מנויים שמשתמשים בשירות ל-Xbox והוא אף כולל גישה לשירות של EA Play בתוך המנוי עצמו. אך Xbox Game Pass אינם היחידים – כמו שציינו, יש את שירות EA Play ושירותים דומים נוספים כמו Uplay ועוד שמציעים היצע של משחקים בגישה בלתי מוגבלת בתמורה למנוי תקופתי. 

לפני כמה חודשים הציגה  חברת הייעוץ הבינלאומית Simon Kucher & Partners מחקר חדש שמראה כי הביקוש לשירותי מנוי גדול מאוד וכי שחקנים רבים נוהגים לאמץ את מודל המנויים ואפילו ליותר משירות אחד במקביל. לפי המחקר, כ-35% מהגיימרים מחזיקים בשירותי subscription, כשבארה"ב הם עומדים על 20%. במדינות כמו הודו ואינדונזיה השיעור עומד על 40%. זה נתון חשוב שמעיד על הפופולריות של המודל במדינות חלשות יותר כלכלית.

בנוסף, מבין הגיימרים הכבדים (למעלה מ-20 שעות משחק בשבוע), שיעור המחזיקים במנוי כלשהו עומד על 61%, בעוד שגיימרים מזדמנים יותר (מתחת לחמש שעות משחק בשבוע) עומדים על 27%.

בסיכומו של עניין מדובר בחדשות משמחות לשחקני PlayStation שיכולים גם הם ליהנות משירותי מנוי של EA Play ולקבל גישה למשחקים מבלי לקרוע את הארנק. זה שינוי חשוב ל-PlayStation שמתמודדת בזירת הקונסולות מול Xbox, שמצליחה למכור הרבה מכשירים בשל שירות ה-Xbox Game Pass. הוספת השירות מוסיף לגיוון ואף מחזק את הפופולריות של הקונסולה, יחד עם הגדלת הכוח של השחקנים אל מול המונופול של Sony.