ההכרזה הכי מצופה והכי לא מפתיעה הגיעה סוף-סוף כאשר Amazon הכריזו על שירות משחקי הענן החדש שלהם, Amazon Luna. ההכרזה הזו אינה מפתיעה כאמור, הרעיון של שירות משחקים בענן של אמזון נרמז כבר בשנה שעברה, אך לאחר ציפייה מרובה הנה הוא מגיע.

שירות Amazon Luna יעבוד על מגוון רחב של מכשירים כגון PC, Mac ,iPhone, iPad,  ו-Fire TV ואף מתוכננת גרסה לאנדרואיד שתגיע בשלב מאוחר יותר. השירות יעלה $5.99 בשלב Early Access וייתן תמיכה לשני מכשירים בו זמנית עם תמיכה ב-4K ו-60FPS. באופן מפתיע, חברת Amazon כן הצליחה להכניס את השירות שלה למוצרי Apple.

השירות זמין כרגע לתושבי ארה"ב בלבד ואין תאריך ידוע להשקה בין-לאומית. כצפוי, הוא ישען על שרתי AWS של Amazon. השירות צפוי להגיע עם כמאה משחקים שונים כמו Resident Evil 7, Control, Panzer Dragoon, A Plague Tale: Innocence, The Surge 2, Yooka-Laylee, GRID, Abzu, and Brothers: A Tale of Two Sons. החברה פועלת בשיתוף פעולה עם Ubisoft כדי להביא את Assassin's Creed Valhalla, Far Cry 6, and Immortals Fenyx Rising לשירות ביום ההשקה, חדשות משמחות.

Amazon מתכוונת לעשות אינטגרציה מלאה של Twitch לתוך השירות, ולאפשר לשחקנים לשדר ישירות ל-Twitch ולהיפך – צופים במשחק יוכלו, בלחיצת כפתור, להתחיל במשחק שבו הם צופים. הנושא המעניין ביותר הוא הבקר, שמופעל באמצעות Alexa ומתחבר ישירות לשירותי הענן. לפי Amazon זה יעבוד כך: הבקר מכיל כמה אנטנות שמבצעות אופטימיזציה לרשת Wi-Fi ומתחברות לשרתים של AWS באופן ישיר. כך, כל התקשורת עם הענן מבוצעת דרך הבקר ולא דרך המכשיר, מה שגורם להפחתת ה-Latency  ב-17 עד 30 מילישניות. זה לא נשמע הרבה, אבל זה המון במשחקי מחשב. השליטה הישירה דרך הבקר מאפשרת לשחקן להעביר את הצפייה בין המכשירים השונים בקלות יחסית, ומבלי לשחק עם ההגדרות. המכשיר יעלה $49.99 אך מי שירצה לחסוך את הסכום הזה יוכל להשתמש במקלדת ועכבר כמובן, או כל בקר אחר.

חברת Amazon מנהלת רומן ארוך עם עולם הגיימינג. תחילתו ברכישת Twitch, שהיא הפלטפורמה הפופולרית ביותר היום לצפייה בסטרימינג של משחקים. שירות הסטרימינג צובר פופולריות אדירה בשנים האחרונות וצירף שחקניות גדולות כמו Microsoft שחברה ל-Facebook ו-Google שמשתמשת בשירותי Youtube שלה. לעומת זאת, אמאזון סבלה מהשקה כושלת של המשחק הראשון שלה, Crucible, שאף חזר אל הסטודיו לבטא סגורה ובניה מחדש. במקביל, היא עובדת על משחק MMORPG שנדחה פעם נוספת ל-2021 לאחר שקיבל ציונים פושרים.

בסיכומו של עניין מדובר על שחקנית חזקה שמצטרפת לשוק ה-Cloud Gaming הרותח. חברת Amazon נכנסת ראש בראש עם הענקיות שכבר מתגוששות בזירה, Microsoft עם Xcloud ,חברת Google עם Stadia ו-Nvidia עם G-force Now. שחקניות רבות עוד עובדות על הטכנולוגיה, כמו EA שעובדת על זה עוד משנה שעברה ואני בטוח שיש עוד בדרך. ענקיות הטכנולוגיה כבר זיהו את הפוטנציאל בתעשייה והקרב על כיסו של הגיימר הולך ומחריף. המרוויחים הגדולים הם כמובן, אנחנו.

תושבי ארה"ב יכולים לבקש גישה מוקדמת באתר החברה כאן.