המשחק Control הוא קדחת חלומות עתירת אקשן, וזה אדיר בכל מיני מובנים. זה רק אחד מהדברים שלמדנו מלשחק בדמו של המשחק, שמתרחש באזור שנקרא Old Boys' Club.

בתחילת הדמו, נחתנו לתוך אולם גדול במטה של Control שנקרא The Oldest House שמשמש גם כתפאורה הראשית במשחק. נחתנו זו מילה קצת מוגזמת, ההגעה לשם הייתה במעלית, אבל לא היה לנו שום הקשר ושום הוראה פרט ל"פשוט תעשו בלגאן". אז עשינו.

The Old Boy's Club הוא אזור שמהווה דוגמה מעולה למבנה הייחודי של Control, הן בעיצוב הויזואלי והן בעיצוב השלב. קירות האבן האפרפרים שלו מושכים את העין לכיוון התקרה הגבוהה, היכן שהסוכנים הפדרלים צפים להם באוויר. גרמי המדרגות מובילות לסדרה של מישורות, עם חדרים צדדיים שאוצרים בחובם סודות וחפצים שתרצו להוסיף לאוסף שלכם.

אם אתם תוהים מה שוכן בתחתית המדרגות, לא נוכל לעזור לכם – היו כל כך הרבה דרכים ללכת בהן וכל כך הרבה מה לראות שפשוט לא הגענו לשם.

אחד מהרגעים האהובים עלינו היה כאשר גילינו את מבוך אשטריי (Ashtray). מדובר בסדרת חדרי ישיבות אשר באופן חשוד למדי נראים כאילו הם נלקחו מ- Twin Peaks' The Black Lodge, משתנים ומשנים מקום כל הזמן. כמה דקות טובות מהזמן שלנו הלך על נסיון להבין האם יש מה למצואא שם מעבר לאוסף חדרים שחוזרים על עצמם, אך לבסוף מצאנו שדרוג לנשק ועזבנו. באזור אחר, מצאנו חדר הקלטות קטן בו פתחנו רצועת שמע של Poets of the Fall, הלהקה האהובה של סם לייק (Sam Lake), מנהל הקריאייטיב של המשחק.

מעבר לסיורים ואיסוף חפצים, נלחמנו גם נגד ארגון הלחישה (The Hiss), הנבלים המרכזיים של המשחק. הסוכנים שלהם נראים בעיקר כמו דמויי אדם מעורפלים והינם בעלי יכולות על-טבעיות. בנוסף, הזוהר המוזר שאופף אותם מקשה מאוד על הפגיעה בהם. למרבה המזל לגיבורה, ג'סי, יש ארסנל מרשים משלה.

במהלך הדמו חומשנו בנשק שירות, רובה מיוחד שיכול לשנות את צורתו ואופן תפקודו. יכלנו לבחור בין שתי צורות – אקדח ותת-מקלע, שניהם כיפיים לשימוש כנגד הלחישה. אולם הנשק זה לא מה שנותן לג'סי את היתרון, אלא היכולות הטלקינטיות שלה.

ג'סי יכולה להרים דברים שאינם מעוגנים (וחלקם אכן ממוסמרים חזק) ולהניף אותם בעוצמה לעבר אויבים, קירות, או חפצים אחרים. בנקודה מסויימת נכנסנו למשרד והחלטנו להכנס למצב קארי מוגבר (נו, קארי ההיא, מהספר של סטיבן קינג) – לזרוק כל מה שאנחנו מוצאים ולראות כמה הרס נצליח לעשות. ואכן, ראינו הבדלים – בעוד שהקירות והרצפות בקושי נסדקו תחת מטח ההתקפות שלנו, הצלחנו לשבור כמעט כל דבר אחר בחדר. כמות החפצים שניתן להגיב איתם במקביל באמת מעורר התפעלות.

מעבר למתקפות טלקינטיות, ג'סי יכולה ליצור גל הלם שגורם לאויבים למעוד לאחור, וכן היא יכולה לזנק על מנת להתחמק מרימונים או התקפות אויב.

עיצוב השלבים במשחק הוא אדמה חדשה עבור Remedy, מפתחי המשחק. Control פתוח יותר ומרגיש כמו מיני-מטרוידוניה. היו שם אזורים שלא יכלנו ללכת דרכם ותיבות חפצים שעדיין לא יכלנו להגיע אליהן. כמו כן, הכל מבלבל מאוד – עם כל כך הרבה מעברים קטנים שאפשר ללכת בהם המשכנו למצוא חרכים ופינות לחקור, אך לא את הדרך הנכונה להמשיך את השלב.

לאחר שיטוט של כ-20 דקות בהן הלכנו מדי פעם לאיבוד במסדרונות הבית הותיק ביותר, הצלחנו למצוא את דרכנו במורד מה שחשבנו שהיה "הדרך הנכונה ללכת בה". בנקודה זו ניסינו לראות מה יקרה אם נקפוץ לתוך פיר מעלית פתוח,בזוכרנו שבסרטוני משחקיות ראינו שג'סי יכולה לרחף ואפילו לעוף. מסתבר, לצערנו, שהיכולת לרחף טרם נפתחה עבורנו בשלב זה של המשחק.

לאחר המוות העצוב שבא בטרם עת בתחתית של פיר מעלית מאוד ארוך, נפרדנו מג'סי ומהדמו לשלום. לו לא הייתה מגבלת זמן, יכלנו להמשיך ולשחק שעות רבות וארוכות, The Old Boys' Club מהווה אמנם חלק קטן מהמשחק הסופי, אבל הוא מרגיש כל כך מלא במשחקיות, סיפורת סביבתית ומראות יפהפיים.

אנחנו כבר מחכים ליציאת המשחק שתהיה ב-27 לאוגוסט, ל-PlayStation 4, Xbox One ולמחשב דרך Epic Store.