זה כנראה היה צריך לבוא לפני מלא זמן, אבל חברת BioWare הודיעה רשמית שהיא תעבוד על לבנות מחדש את המשחק Anthem.

כשהמשחק יצא לפני שנה, הוא חווה לא מעט בעיות, ביניהן בעיות רשת קשות ומחסור בתוכן סוף משחק. מפתחי המשחק ב-BioWare לא התייאשו, ומתכננים לעשות את הנדרש כדי להפוך את המשחק לאחד שראוי היה לצאת מהסטודיו האגדי.

זה לא סוד שכש-Anthem יצא לפני כמעט שנה בדיוק, הוא היה מוצף בבעיות. בין אם אלה היו בעיות הרשת הקשות שהמשחק חווה, המשימות החזרתיות, או המחסור בתוכן סוף משחק, המשחק שיצא בפברואר בשנה שעברה אכזב שחקנים עד מאוד.

מאז הצוות לא התייאש. בעוד שהפתרון הקל היה להחליט שהמשחק לא הצליח, ולשכוח ממנו כמו ששחקנים מסויימים אולי בחרו לעשות, BioWare בחרו דווקא להתמיד ולהמשיך ולהוציא עדכונים. במהלך התקופה מאז שהמשחק יצא, ארעו בו שלל תקריות הנקראות "קטקליזמות" (Cataclysms).

בקטקליזמות, המכשירים העתיקים בעולם המשחק שמבצעים הארצה (Terraforming) חווים כשלים וכתוצאה מכך נגרמים אסונות טבע. על השחקנים, הפרילנסרים, להגיע לנקודות הכשל ולמנוע את אסונות הטבע בזמן. במהלך האירועים השונים בשנה, נפתחו מפות חדשות לזמן מוגבל, עם שלל משימות וציוד חדש להשיג, אבל ברובם היו "עוד מאותו דבר".

anthem icetide

בפוסט חדש בבלוג המשחק, קייסי האדסון (Casey Hudson), מנהל BioWare, פונה לשחקנים ופותח בכך שהוא מודה שהם לא יצרו את מה שהם או השחקנים ציפו מהמשחק. הוא ממשיך ומסביר שבעוד שלאורך השנה המשחק קיבל עדכונים עונתיים, המפתחת רוצה לעשות משהו יותר משמעותי כדי לתקן את המשחק, ובכך הם יחזרו לשורש הבעיה ויעבדו משם. "להמציא מחדש את מהלך המשחק עם משימות ברורות, והתקדמות ואתגרים עם פרסים משמעותיים – תוך שמירה על הכיף של לעוף ולהלחם בזירת מד"ב רחבה", אומר האדסון. לדבריו, החברה מקצה צוות יעודי שיעבוד על המשחק בצורה איטרטיבית עד שהם יקלעו למשחקיות שבאמת היתה צריכה להיות שם מההתחלה.

האדסון ממשיך ואומר שתוך כדי התקופה הזו, המשחק ימשיך לקבל רוטציה של אירועים ועדכונים, אך אלה יהיו של תוכן עבר של המשחק, ולא תוכן חדש, בזמן שהצוות עובד על העדכון. את הפוסט האדסון סוגר בכך שהוא מודה לשחקנים שממשיכים לשחק על התמיכה שלהם, ומודה שהאתגר לא היה ולא יהיה קל, אבל שיש לו תקווה ואמונה.

סיפורי הצלחה כדוגמת זה לא חדשים לנו – גם No Man Sky זכה להשקה חלשה במיוחד, אך היום נחשב למשחק מצויין, וכך גם Destiny ו-Rainbow 6 Siege. עם מוניטין אגדי כמו של BioWare, יכול להיות שגם Anthem יצליח לקום על הרגליים.

כששיחקתי את Anthem למטרת הביקורת בשנה שעברה, שמתי לב שבעוד שיש בו דברים שלא עבדו טוב במיוחד, ובראשם בעיות הרשת הקטסטרופיות, היו לא מעט דברים שכן עבדו טוב. המשמעותי מביניהם, הוא חוויית גיבור העל שהמשחק נותן, שבנויה מהשילוב בין האנימציות, לסאונד והמשחקיות. אני מאוד מקווה שהמשחק יתאושש ויצליח לממש את החזון המקורי שלו.

אין לי ספק שהמאמץ להחיות את Anthem על ידי בניה מחדש מהיסוד ידרוש השקעה לא פשוטה עבור הסטודיו ועבור המפיצה Electronic Arts, אבל אני מקווה שהצלחה של אלה תעזור להבטיח משחקים נוספים מהסטודיו, כדוגמת משחק חדש בסדרת Dragon Age או אפילו משחק חדש של Star Wars: Knights of the Old Republic.

המשחק Anthem זמין ל-PlayStation 4, Xbox One ו-PC.