Anthem הוא משחק אקשן שנותן לכם להרגיש חזקים, עם ויזואליות וקול שבונים את החוויה הזו. לרוע המזל, באגים תכופים ובעיות חיבור קשות הורסים את החוויה הזו בקלות.

אני ממש רוצה להמשיך לשחק. האקשן המספק והעולם העצום של Anthem גורמים לי לחשוב על המשחק בכל רגע. אבל לצערי, גם כשאני מתיישב לשחק, אני צריך להלחם בעשרות באגים וקריסות של המשחק, שבקלות יכולים להוציא אותי ממצב הרוח למשחק, לפעמים עוד לפני שהתחלתי לשחק בו.

דמויות בשר ודם

הסיפור של Anthem מתרחש בעולם שבו בני האדם לא היו היצורים התבוניים הראשונים שחיו בו. החיזרים שקדמו להם, אשר מכונים Shapers, השאירו מאחוריהם עתיקות גדולות אשר מבצעות שינויי אקלים ושינויים גיאולוגיים ומופעלים על ידי כוח מיסטי בשם The Anthem of Creation. בעולם זה בני האדם מתגוררים במבצר בשם Fort Tarsis, וביניהם קיימים שכירי חרב בשם פרילנסרים (Freelancers) אשר שומרים על בני האדם האחרים ומטיסים חליפות שריון בשם Javelins. הפרילנסרים עומלים להשתיק את עתיקות אלו בכדי למנוע אסונות גיאולוגיים.

אנחנו משחקים פרילנסר שכזה, אשר השתתף במשימה כושלת לכבות את אחת מהעתיקות הללו. כעת אתם צריכים להשיב את כבודם האבוד של הפרילנסרים ולחזור להגן על האנושות מהסכנות השונות בעולם של Anthem. בסיפור אנחנו מתמודדים מול צבא רשע בשם The Dominion, אשר רוצה למצוא דרך לשלוט על ה-Anthem of Creation ולהשתלט על העולם.

לאורך הסיפור תצאו למשימות עבור הארגונים השונים בבסיס, וביניהן גם משימות צד אופציונליות, ובעוד שהמטרה הסופית היא לצבור ציוד יותר ויותר טוב לקראת תוכן סוף המשחק, העלילה מצליחה לתפוס עניין די מהר. על אף שהסיפור לא מתקרב לעומק של הסיפורים של סדרות אחרות של BioWare כמו Mass Effect או Dragon Age, הדמויות הצבעוניות בו משאירות אותו מעניין ואישי.

הדמויות השונות שתפגשו בסיפור מאופיינות באישיות ייחודית אשר מלווה כל אחת מהן, האישיות הכובשת של הדמויות השונות היא מה שגרם לי להתעניין ולהקשיב לדיאלוגים השונים איתן, ולצפות להמשך המפגשים איתן, גם אם ההשפעות של הדיאלוגים האלה היו מינימליות.

בין דמויות אלו קשה שלא להתאהב באוון (Owen), ה-Cypher אשר מלווה אתכם במשימות, צעיר, אנרגטי ופזיז עם הרבה שאיפות. במשימות הצד תפגשו גם את ברין (Brin), הזקיפה הלחוצה ומעט מוגבלת חברתית אשר אחראית בין הייתר על הבטחון והסדר במבצר, ובנוסף כותבת סיפורי מעריצים על תוכנית רדיו. בדיאלוגים עם הדמויות הללו יש בחירות ספורות, אבל הן בעיקר נותנות לכם את האפשרות להשתעשע עם הדמויות בדרכים שונות, ולא באמת משפיעות על הסיפור.

את רוב האינטרקציות עם הדמויות הללו תבצעו במבצר, אשר מזכיר מאוד את חללית הנורמנדי מ-Mass Effect. המבצר גדול, אבל מאחר ובכל רגע נתון יהיו לכם רק חופן דמויות לדבר איתן, אתם רוב הזמן תמצאו את עצמכם הולכים לחדרים של הדמויות הללו, מבלי לחקור את המבצר יותר מפעם אחת.

לא כבולים לקרקע

ב-Anthem אתם טסים בחליפות כוח כמו של איירון מן. החליפות מתחלקות לארבע סוגים שונים, ולכל אחת יש יכולות שונות המתאימות לסוגי משחק שונים. עם זאת, המשחק בנוי ככה שלא תהיו כבולים לסוג משחק מסויים אם בחרתם בחליפה כלשהי, והבחירה של יכולות שונות נותנת לכם את החופש להתאים את החליפה לסגנון המשחק האהוב עליכם.

Anthem שולח אתכם לקצוות השונים של המפה הגדולה שלו, באופן דומה להרפתקאות ב-Monster Hunter World. אבל על אף שהמפה היא תמיד אותה מפה, בכל פעם תלכו בדרכים שונות לאורך המפה, באופן שגורם לה להרגיש שונה בכל פעם מחדש.

התנועה לאורך המפה מערבת גם קטעי טיסה, והם ללא ספק חלק מהחלקים הכי כיפיים ב-Anthem. המפה ענקית ומלאה במפלים, מערות, יערות, ומקומות שכיף לטוס לידם, בתוכם, או מעליהם. תחושת החופש הזו פשוט חלומית.

כאשר אתם מגיעים לנקודה שאליה אתם רציתם להגיע, המשחק בדרך כלל זורק אתכם לקרב יריות, והיכולות השונות בשילוב עם הרובים המגוונים הופכים כמעט כל קרב לאינטנסיבי. כל היכולות מלוות באפקטים ויזואליים וקוליים שגורמים להן להרגיש עוצמתיות, והקרבות בנויים כך שתמיד יש לכם הרבה יריבים להלחם בהם, וכל שחקן מרגיש כאילו הוא תורם את חלקו.

עם החליפות השונות, היכולות השונות, והצבעים השונים שכל שחקן מעצב את החליפות שלו, Anthem נותן תחושת כוח מספקת מאוד, כאילו אתם חבורה של גיבורי על אשר נלחמים מול סיכויים בלתי אפשריים ומנצחים.

בשביל ליצור את התחושה הזו נדרש שיתוף פעולה, שמושג בצורה הטובה ביותר כאשר אתם 4 חברים שמשחקים במשחק יחד. התיאום הזה עם עוד שלושה שחקנים תוך כדי שאתם מדברים אחד עם השני הוא חוויית הקואופ הטובה ביותר שחוויתי מאז Borderlands 2.

הדבר היחיד שעוצר את הקרבות מלהיות עוד יותר טובים הוא הגיוון באויבים. רוב האויבים שתלחמו בהם מתנהגים מאוד דומה זה לזה, עם נקודות תורפה והתקפות דומות. זה הופך את הלחימה בהם לרפטטיבית יותר משהייתי מעדיף, וזה מאוד חבל כשכל שאר האלמנטים במערכת הקרב בנויים מאוד טוב.

אדום עם קמצוץ של ברק ורעם

Anthem הוא בעל אלמנטים של משחק תפקידים. בעוד שאין כאן את העומק שתקבלו במשחק תפקידים טהור, אתם כן יכולים לבחור נשקים, יכולות, ורכיבי שריון שונים, אשר משפיעים על הביצועים של ה-Javelin שלכם.

בכל משימה אתם תמצאו עוד חלקים ונשקים כדי לשדרג את החליפה שלכם, באופן שגורם לכם להרגיש שאתם תמיד מתחזקים.

בנוסף לשדרוגים לנשקים והיכולות שלכם, Anthem מציע גם מגוון אפשרויות לעיצוב הויזואלי של ה-Javelin שלכם. המשחק נותן לכם לבחור את החומר והצבע שירכיבו שכבות שונות בחליפה שלכם, להדביק עיצובים שונים מעליהם, ולבחור כמה השריון יהיה מלוכלך. תוכלו גם לבחור את אנימציית הכניסה ואנימציית הניצחון של הדמות שלכם.

המשחק מאפשר לכם לרכוש חלקי חליפה וחומרים נוספים לצביעה דרך החנות, אשר עוברת רוטציה כל מספר ימים. את מרבית האלמנטים הויזואלים הללו ניתן לרכוש בכסף אמיתי או בכסף משחק. מניסיוני האישי, לאורך הסיפור, ועד שלבי סוף המשחק, תצברו מספיק כסף משחק בכדי לרכוש שתי חליפות פרימיום כאלו. חשוב לציין שהחליפות הללו אינן משפיעות על המשחקיות, אלא רק על מראה ה-Javelin שלכם.

נראה ונשמע אגדי

זה לא סוד שאני מאוהב במנוע Frostbite. כששיחקתי ב-Star Wars: Battlefront II התלהבתי מההשתקפויות, האורות, והפיזיקה שהוא יודע לדמות, וב-Anthem המצב אינו שונה. ה-Javlins השונים והיכולות הצבעוניות שלהם בוהקים ובולטים ונותנים תחושת גאווה וכוח לדמות שלכם.

האנימציות הן השיא של הויזואליות במשחק – כולן החל מאנימציית השיגור המגניבה, דרך האנימציה שבה החליפה שלכם עוברת מריחוף לתעופה תוך מספר פריימים מדוייקים, ועד האנימציה שבה ה-Javelin שלכם מתדרדר במורד מדרון באופן שמזכיר החלקה של חליפות Gundam – הכל נותן את התחושה שאתם מטיסים חליפת שריון מתקדמת ושאתם הדבר הכי קשוח שקיים בעולם.

המפה בה אתם טסים, רצים ומבצעים משימות נראית כמעט אמיתית. המקומות השונים נראים מציאותיים, וכולם מאוד פוטוגניים. זה גורם לי להצטער שאין למשחק בשלב הזה מצב צילום, כי אני בטוח שהייתי מתפרע עליו.

הדמויות השונות שאתם פוגשים לאורך הסיפור מונפשות באמצעות טכנולוגיית Performance Capture, ורובן המוחלט נראה טוב מאוד.

רק חופן דמויות מאוד מצומצם נראה פחות מלוטש. בנוסף, חלק מהאנימציות של הדמויות שאתם פוגשים במבצר נעות מהר מדי וחוזרות על עצמן, מה שנותן הרגשה כאילו הדמויות היפראקטיביות.

האפקטים הויזואליים היפים בקרבות במשחק מלווים באפקטים קוליים עוצמתיים, עם הרבה בס. האפקטים הללו משתלבים עם האנימציות והצבעים היפים כדי לגרום לכם להרגיש עוד יותר אדירים. לתוך כל אלה משתלבת המוזיקה האפית, שמתגברת תמיד בקטעים שאתם מרגישים בשיא הקרב, ויוצרת אווירה חזקה של גיבורי על בפעולה.

מה אתם יודעים, המשחק התנתק שוב

הבעיה הגדולה ביותר של Anthem, נכון לעכשיו, היא כמות הניתוקים והקריסות שהמשחק חווה. אלה בעיות שאפשר להעריך שיעלמו תוך חודש או פחות, אבל לבינתיים, הן הופכות את המשחק מחוויה מהנה, למבחן של סבלנות.

אין דבר יותר מבאס מלהדליק את המשחק, ולהתנתק במשך חמש עד שש פעמים לפני שאתם מצליחים לצאת למשימה. גם ברגע שאתם כן מצליחים לצאת למשימה, בסבירות גבוהה, המשחק יקרוס כשאתם טוענים את מסך סיום המשימה, ולעיתים הציוד שאספתם במשימה יעלם או יתעדכן רק לאחר מספר משימות.

גם כשהמשחק לא מתנתק, בעיות אחרות יכולות להגיח ולקלקל את החוויה, כמו עיצובים שלא נטענים עד הסוף. מאוד קל להרוס את האימרסיביות כשאחד השריונות בקבוצה שלכם מסתובב ללא ראש.

אלו הבעיות הללו שיכולות להוציא לכם לגמרי את החשק מהמשחק, וזה חבל, כי מלבד בעיות אלו, המשחק הוא באמת משחק טוב ומהנה. זה גורם לי לתהות האם היה עדיף שהמשחק היה נדחה בחודש אבל מושק בצורה תקינה יותר.

משחק כיף אבל שבור

Anthem משחק טוב ומהנה, שקבור מתחת לבעיות שרתים ובאגים חמורים מאוד. בעוד שאני ממש נהנה ממנו כשהוא עובד כמו שצריך, הפעמים שבהן המשחק קורס והורס לי את החוויה הן רבות.

כשהוא עובד, Anthem מעניק לכם חוויה אדירה של גיבור על שטס בחליפה מתקדמת ומשמיד את כל מה שבדרכו, והאפקטים הויזואליים והקוליים מחזקים את החוויה הזו. אבל נכון לעכשיו, בעיות הרשת תמיד עוצרות את הכיף באמצע.

אני לא ממליץ לשחק במשחק בשלב הזה. גם לאלה מכם שמצא חן בעיניהם, הייתי ממליץ לחכות, ולשחק במשחק רק אחרי שהבעיות הללו יפתרו. אתם כנראה תהנו מהמשחק הרבה יותר כשתשחקו אותו ללא בעיות אלו.

אני מאוד מקווה לחזור לביקורת הזו בעוד מספר שבועות, או אפילו חודשים, ולעדכן אותה שהמשחק רץ באופן חלק ועובד טוב.