Anthem הוכרז לראשונה בתעורכת E3 2017, והינו כותר הפעולה-תפקידים הבא מבית BioWare, מפתחת משחקי התפקידים האגדית. הפעם תוכלו לעוף מסביב בחליפות רובוטיות ולהילחם בחייזרים עוינים בעולם עוין עוד יותר.

המשחק יוצא עוד פחות מחודש ב-22 בפברואר, ולנו, השחקנים המצפים, שיחררו דמו VIP של Anthem במהלך הסופ"ש האחרון. הדמו מאפשר לשחקנים לחוות נתח משמעותי מאמצע המשחק.

חזור שוב, יש שיבושים ברשת

עם ההתרגשות בשיאה, כל המי ומי שמלאה ידם להשיג את האפשרות לשחק בדמו עמדו בתור הוירטואלי כבר בדקות הראשונות, אך גילו בצער רב שהפלטפורמה לא יכלה לעמוד בשטף הנכנס של השחקנים. המספר האדיר של מעריצי Anthem גרם לכמה שעות של מסכי טעינה והתנתקויות.

רוב הבעיות תוקנו אחרי כמה שעות לתוך המשחק, וסוף-סוף יכלנו לשחק, אבל לא לפני שהבעיות עוררו מהומה. Anthem, בהיותו משחק מקוון, יצטרך שרתים ופלטפורמות שיתמכו בפעילות רצינית של שחקנים. אם נסתכל על חצי הכוס המלאה, התנועה הגדולה בשרתים מצביעה על כך שבמשחק הסופי עשויים לשחק מספר גדול של שחקנים פעילים, דבר נהדר לכותר שכזה.

Anthem

סיפור BioWare חדש לגמרי

המעטפת הסיפורית של Anthem עדיין בגדר מסתורין, והמעט מתוך החתיכות שלהן אנו מודעים מתחיל להפיל לנו את האסימונים. מה שאנחנו כן יודעים זה שאנחנו משחקים כפרילנסרים אשר עוזרים למין האנושי המבוצר במצודת טארזיס (Fort Tarsis). המשחק מגדיר פרילנסר כגברים ונשים שמטיסים את השלדים החיצוניים הנקראים Javelin, אלה שאנחנו ממשיכים לראות בכל צילומי המסך – ואלה שאנו זוכים לעוף בתוכם בדמו.

בדמו ה-VIP של Anthem אתם נשלחים להחזיר שריד רב עוצמה עבור מהנדס במצודת טארזיס, בשם מת'יאס. לאחר שאתם מוצאים אותו בסופו של דבר, הוא מפעיל אותו בטעות, מה שגורם לחפץ לפצל אותו לשלושה אנשים נפרדים עם מאפייני התנהגות שונים בתכלית. עליכם לצאת אל העולם שבחוץ ולמצוא פתרון לבעיה אליה מת'יאס הכניס את עצמו תוך כדי שאתם נלחמים ראש בראש עם חיי הפרא וסיעת הפיראטים הקטלנית הידועה בשם "הצלקות" (The Scars).

בעוד הסיפור קצת יותר ביזארי מאשר סיפור טיפוסי של BioWare, אנחנו בטוחים שבתוך הקונטקסט של המשחק המלא הדברים יתבהרו.

במהלך הדמו ביקרנו גם במצודת טארזיס עצמה, שם מרוכזים רוב הדיאלוג וחלקי הסיפור של Anthem. המוצב די גדול, והעובדה שהרבה חלקים ממנו עוד לא נגישים במהלך הדמו גרמה ללא מעט בלבול במהלך הסיור. ההליכה מתבצעת בגוף ראשון, דבר שיכול לבלבל עוד יותר, היות ורוב הפעולות מתרחשות בגוף שלישי.

מעבר לדיאלוגים במיקומים שונים, מצודת טארזיס מאכלסת את הנפחייה, בה תוכלו לשנות את שריון ה-Javelin שלכם ולצאת למשלחות.

שש דרגות של קרב

כאשר תצאו למשלחות, סוף-סוף תכנסו לתוך החליפות והמשחק האמיתי מתחיל. בדומה למשחק Monster Hunter World, המשימות ב-Anthem מתרחשות באותה מפת עולם פתוח, אך כל משימה תיקח אתכם בדרכים עקלקלות ושונות. תוכלו גם לתור במפה לארכה ולרחבה באופן חופשי ולהתקל במפגשים אקראיים במקום.

ב-Anthem אתם רצים לכם בחליפות חיצוניות שהוכנו בטכנולוגיה הגבוהה ביותר, אז למה לא להשתמש בה כמו שהתכוון המשורר ולעוף? תעופה הייתה אולי האספקט שהכי התרגשנו וציפינו לחוות, ובהחלט לא התאכזבנו. היכולת לעוף בחופשיות מסביב (או לפחות עד שהסילונים מגיעים לחימום-יתר) גורמת לטיול בעולם הרחב להיות מרגש ונותנת לכם המון דרכים להגיע ליעדים.

תעופה מאפשרת גם להתקל באויבים מכל כיוון, או לסגת ולמצוא מחסה אחרי שדחקו אתכם לפינה או לאחר שנחיל אדיר של אויבים פשוט מסרב לתת לכם להרוג אותו.

Anthem Storm

בתחילת דמו ה-VIP של Anthem, אתם מתחילים עם ה-Ranger Javelin, אך לאחר שאתם עולים לרמה 12 נפתחת לכם האפשרות לבחור ב-Javelin נוסף. לכל Javelin יש שני נשקים, התקפה מיוחדת של נזק ישיר, התקפה של נזק איזורי, ופעולת תמיכה. יש להן גם מהלך סופי אשר צריך להטען לפני שניתן להשתמש בו. ניתן לשלב בין הנשקים והיכולות במהלך הקרב כדי להכניע אספסוף של אויבים או אויבים גדולים כאשר אתם עובדים עם שחקנים נוספים.

ליבת המשחקיות של Anthem יסודה בקרב, ואת זה ניתן לחוות בצורה הטובה ביותר במצב שיתוף פעולה. להיות מצוות לשחקנים אחרים, בין אם הם משודכים לכם אוטומטית דרך מנגנון ה-matchmaking, או חבריכם הטובים – מוסיף נדבך כיפי של תכנון טקטיקה להבסת האויבים האכזריים מכל. זה מרגיש כאילו אתם קבוצה של גיבורי על שנלחמים מול סיכויים בלתי אפשריים – ובכל זאת מנצחים.

במהלך הדמו השחקנים נחשפו לשלוש משימות סיפור ומשימת מצודה (Stronghold) אחת. משימות מצודה הינן משימות קשות, אופציונליות אשר דורשות שיתוף פעולה (עם חברים או שידוך אקראי) על מנת שתוכלו להשלים אותן. באופן זה הן מזכירות את ה-Flashpoints מהמשחק Star Wars: The Old Republic. משימת המצודה בדמו הזכירה את זו שראינו בתערוכת Gamescom בשנה שעברה.

חליפת Javelin בתפירה אישית

ללא תפקידים ועיצוב הדמות לא ניתן לקרוא לזה משחק אקשן-תפקידים. למזלנו, דמו ה-VIP של Anthem היה מלא בכאלה. בסוף כל משימה, אתם פותחים שלל חדש שתוכלו לצייד בו את החליפות השונות. לציוד יש נתונים שונים ודירוג הכח הכללי שלכם מחושב על בסיס הציוד שעליכם.

תוכלו גם לעצב את המראה של ה-Javelin שלכם – ניתן לרכוש עיצובים לחלקים וללבוש אותם, לבחור אנימציות והבעות, וכמובן לצבוע את ה-Javelin בכל צבעי הקשת (או שחור ולבן אם אתם ממש אדג'יים).

כל עבודת הצביעה ב-Anthem מפורטת ביותר ומאפשרת לכם לבחור את החומר והצבע של כל שכבה של השריון. זו הכמות המדוייקת של חופש יצירתי שמאפשרת לכם ליצור Javelin ססגוני בהתאמה אישית שבו תוכלו להשוויץ מול כולם, כמו זה שתוכלו לראות מתחת.

Anthem Forge

השלב הבא של הבדיקות של Anthem יתרחש בשבוע הבא, במהלך הבטא הפתוחה ב-1 לפברואר. השחקנים יוכלו לקבל טעימה של אותן המשימות בהן שיחקנו בדמו ה-VIP. בנוסף, שחקנים אשר השתתפו בדמו יוכלו לשמור את ההתקדמות שלהם גם בשלב הבטא השנייה ולהמשיך את מסעם.

זה גם אומר שהבטא הבאה תעמיס אף יותר על השרתים והפלטפורמות של EA, כך שהם יהיו מוכנים לעמוד בעומס כאשר המשחק המלא ישוחרר.

Anthem מגיע אלינו ב-22 לפברואר, ונוכל לשחק בו ב-PC, Xbox One ו- PlayStation 4. זה כמעט הזמן ללבוש חליפה.