XCOM: Enemy Unknown היה נהדר, אין ספק לגבי זה. הוא החזיר את אחד הזיכיונות האייקונים של ז'אנר האסטרטגיה מבוססת תורות, והפך לקלסיקה מודרנית בזכות עצמו. אז דמיינו לכם איך יהיה לשחק את המשחק עם חליפות mech וחיילים על-אנושיים; עם יותר משימות, כלי נשק חדשים ואויבים מפחידים. XCOM: Enemy Within לוקח משחק אסטרטגיה נהדר ומעמיס עליו אלמנטי משחקיות חדשים ויותר תוכן כדי ליצור את החווית ה-XCOM הטובה ביותר שאפשר לקוות לה.

XCOM: Enemy Within הוא משחק בפני עצמו, כלומר הוא לא באמת הרחבה אבל יותר כמו איטרציה חדשה של Enemy Unknown. הוא מספר את אותו הסיפור על פלישת חייזרים גלובלית שמתפתח  בערך באותו אופן, אבל זה לא אומר שזה בדיוק אותו המשחק. בעוד שהסיפור הכולל נשאר זהה, Enemy Within מוסיף יותר משימות ועלילות משנה לתערובת. באחת אתם חוקרים עיירה קטנה שהפכה לכוורת חייזרית, ואילו באחרת אתם עושים את דרככם דרך סכר מתמוטט למצוא נשק-על חייזרי. סוגים חדשים אלה של משימות מסייעים להפוך את פלישת החייזרים לאיום אמיתי ומוסיפים עומק חיוני לסיפורו של הקמפיין לשחקן יחיד.

עלילת המשנה הבולטת ביותר של Enemy Within היא משימות EXALT החדשות. EXALT הוא ארגון מרושע שמשום מה משתף פעולה עם החייזרים "עבור השבחת האנושות". אז בין קרבות עם חייזרים בכל רחבי העולם, ארגון XCOM גם צריך לשלוח סוכנים סמויים לחדור לתאי EXALT ולהפיל אותם. זו הייתה יכולה להיות הזדמנות מצוינת להוסיף גיוון ולנסות קצת התגנבות, אבל במקום זה הסוכן הסמוי עושה את העבודה שלו מחוץ למסך ואתם רק צריך לשלוח כיתת חיילים כדי להציל אותו; מה שכן חדש הם האויבים שיהיו מולכם במהלך משימות אלה. בפעם הראשונה במשחק, חיילי XCOM נלחמים נגד אויבים אנושיים עם כלי נשק ויכולות זהים לשלהם. למרות שהם לא איום גדול כמו החייזרים, הם כן מהווים אתגר במספרים גדולים; בנוסף, להרוג אותם זו דרך מצוינת לאסוף כלי נשק נוספים לכיתה שלכם.

עוד סוג חדש של משימה (לפחות לאיטרציה הזו של הזיכיון) הוא משימת הגנת הבסיס. אלה הם כנראה הרגעים האינטנסיביים ביותר במשחק כולו; מאין קטעי "הכל או לא כלום". סביר להניח שהתקפות אלה יתפסו אותכם לא מוכנים, בדיוק כשתחזרו לבסיס ממשימה אחרת. לא תהיה לכם הזדמנות לשנות את הכיתה שלכם לפני שההתקפה מתחילה, ותצטרכו להסתפק בחיילים שבחרתם למשימה האחרונה. אך אל דאגה, זרם קבוע של תגבורת בצורת טירונים וחיילים מנוסים יעזור לכם להתגבר על הסיכויים המסיביים נגדכם. משימות הגנת בסיס הן המשימות הקשות ביותר והארוכות ביותר במשחק, ותהיו חייבים להשתמש בכל דבר בארסנל הטקטיקות שלכם אם ברצונכם לחיות ולהילחם יום נוסף.

מלבד יותר משימות, Enemy Within מוסיף עוד אלמנט (תרתי משמע) חשוב למשחק. אלמנט חייזרי חדש זה נקרא Meld ותתקלו בו כבר במשימה הראשונה. בהתחלה, זה לא לגמרי ברור מה הוא עושה, אבל הוא בהחלט נראה חשוב מספיק, אז עושים את מיטב המאמצים כדי להגיע אליו בזמן. אני אומר "בזמן", מכיוון שכל מיכל Meld מתוכנת להתפוצץ לאחר מספר קבוע של סיבובים, ולכן האיסוף שלו הוא מרוץ נגד השעון שמוסיף שכבה חדשה של ניהול זמן לטקטיקה שלכם. האם זה שווה לסכן את החיילים שלכם בהסתערות דרך קווי אויב רק כדי להגיע לעוד מכיל Meld? זו כבר החלטה שלכם.

ברגע שמשקיעים קצת זמן בלחקור את ה-Meld, מבינים שזה המפתח לשיפור החיילים שלכם מעבר למגבלות האנושיות שלהם ולהפוך אותם למכונות הרג חייזרים אמיתיות. דרך אחת הפתוחה עבור כל חייל שמנדב גופו כדי להגן על האנושות היא שינוי גנטי. כל נתיחת חייזר מעניקה לצוות המחקר שלך גן חדש בו הוא יכול להשתמש בו כדי ליצור חיילי-על. שינויים גנטיים אלה נעים בין דברים קטנים כמו כיוון טוב יותר או בריאות מתחדשת לבין שיפורים רציניים כמו היכולת לזהות אויבים על המפה או להפוך כמעט בלתי נראה. האפשרות השנייה היא להפוך אותם לחיילים רובוטיים שיכולים להטיס חליפות ממוכנות גדולות עם רובים גדולים ולהביורים. MECs אלה (Mechanized Exoskeleton Cyber suits) חזקים בדיוק כמו שהם נראים, אבל זה לא אומר שהם בלתי ניתנות להריסה. לשלוח אותם ראש בראש עם האויב בדרך כלל מסתיים במוות,  וזה לא תמיד יהיה של החייזרים. יחידות ה-MEC הם רק עוד כלי מגניב בארסנל של הטקטיקה שלכם.

אבל אל תחשבו שלהפוך כל החיילים שלכם לישויות מכאניות או משופרות גנטית יהפוך את Enemy Within לקלי קלות. לחייזרים יש "mectoids" משלהם (sectoids בחליפות mech) כדי להילחם בשלכם, וכוחות EXALT מתנסים אף הם בהנדסה גנטית ויוצרים סוכנים חזקים יותר. קרב של MEC נגד mectoid בדר"כ נגמר באנימציית מוות מרשימה שנלקחה היישר מסרט הרובוטים הענקיים האהוב עליכם. אויבים אחרים כוללים את ה-Seekers החשאיים, שנראים כמו קלמרי ענקי ממתכת. אבל שלא כמו קלמרי ענק ממתכת, הם לא מהווים סכנה ממשית; הם פשוט נצמדים לאחד החיילים וגורמים לו לאבד תור לפני שחייל אחר מוריד אותם בירייה אחת.

אם ניקח בחשבון את כל התוכן החדש הזה, הכולל מפות חדשות, כלי נשק, חפצים, מצבי מולטיפלייר ואפשרויות התאמה, XCOM: Enemy Within הוא משחק גדול. כל כך גדול, למעשה, עד שיהיה לכם קשה לנסות ולראות את כל מה שיש לו להציע. אין רגע דל במשחק כולו, מה שאומר שבקושי יש לכם מספיק זמן פנוי (או כסף) כדי לחקור, לבנות ולשדרג את הבסיס או את הכיתה שלכם. תמיד תצטרכו להקריב משהו אחד בשביל השני, בין אם להימנע מקניית נשק טוב יותר רק כדי שתוכל להרחיב את הבסיס, או להזניח את ההגנה האווירית לטובת לווין נוסף מעל אסיה. בטח, ויתורים אלה הם חלק מהאסטרטגיה, אבל עם כל כך הרבה דברים חדשים קשה שלא להרגיש החמצה.

אבל למרות זאת, XCOM: Enemy Within הוא חווית ה-XCOM הטובה ביותר עד כה. אם אתם מעריצים גדולים של הזיכיון ונהניתם מ-Enemy Unknown ב2012, Enemy Within מוסיף כל כך הרבה תוכן חדש שהוא בהחלט שווה לשחק בו בשנית (ובשלישית). ואם עדיין לא שחקתם באתחול של סדרת XCOM – לא תמצאו נקודת כניסה טובה יותר מזו. כנ"ל לגבי מצטרפים חדשים לז'אנר האסטרטגיה מבוסס התורות בכללותו: הרבה יותר קל להתחיל את EW מאשר משחקים אחרים בז'אנר, והוא עדיין מציע כל כך הרבה מה לעשות ולחוות. XCOM: Enemy Within הוא הגרסה האולטימטיבית של XCOM: Enemy Unknown, זה פשוט ככה.