למי מאיתנו שזכה להשים את ידיו על קונסולת ה-PlayStation 5, שהפכה במהרה למוצר הכי קשה להשגה של השנה האחרונה, מחכות לכם חדשות מצויינות ומלהיבות מצד החברה: הבקרים החדשים של הקונסולה נחשפו. הם נראים טוב, ויש להם פיצ'רים מגוונים ומעניינים.

החברה הציגה בעבר כי יש בכוונתה להוציא מערכת חדשה לפלטפורמת ה-VR שלה, והיום סוף סוף קיבלנו מבט ראשון לעיצוב של הבקרים והפונקציונליות החדשה שלהם. על פי Sony, מטרת הבקרים החדשים היא לחזק את התחושה ולהעמיק את החוייה שלנו כשחקני VR, ואני חייבת לומר שממה שהם מתארים, יתכן מאוד והם ישיגו זאת.

PSVR

הצורה המעוגלת של הבקרים מקנה להם מבנה שלטענת החברה יאפשר לנו לאחוז בבקרים בצורה טבעית יותר ועם חופשיות רבה יותר, ובכך לבצע מחוות ידיים טבעיות יותר. עוד מבטיחה החברה, שהפעם הם שמו דגש על הארגונומיה של המוצר בכך שהם לקחו נסיינים רבים עם ידיים בגדלים מגוונים כדי לוודא שהבקרים אכן נוחים לשימוש על ידי כולם.

בנוסף לארגונומיה, הבקרים החדשים יציעו הדקים אדפטיביים, בדומה לבקר ה-DualSense של ה-PlayStation 5. אם אתם פחות מכירים את זה (נניח, כי טרם הצלחתם להשיג פלייסטיישן 5), זה אומר שהם יתנו מאין התנגדות ללחיצה שלכם ובכך נותנים לנו חיווי יותר מציאותי ואימרסיבי.

עדיין בדומה ל-DualSense, הבבקרים החדשים של ה-PSVR יצוידו ברטט מדוייק כדי שתוכלו לחוש באופן עמוק וברור הרבה יותר את סביבת המשחק; למשל, אם תהיו במדבר, תתפסו על סלעים, או תתנו אגרופים לאויבים.

זיהוי מגע אצבעות היא פונקציה חדשה של הבקרים – הבקרים ידעו לזהות את מיקום האגודל, האצבע, והאמה (האצבע האמצעית), גם כשאתם לא לוחצים על כפתורים, כדי לאפשר לתנועות אצבעות יותר טבעיות. לא ברור אם הכוונה למשטחי מגע בדומה אולי לזה של ה-DualSense או אפילו ה-DualShock 4, אבל הקונספט נשמע מעניין. זה יכול לדעתי לשפר משמעותית את המגע והאחיזה של חפצים במשחקים, ואולי גם ישמש בתור סמן רגיש יותר במשחקים שבהם נצטרך להקליד, למשל.

PSVR

בתחתית כל בקר ממוקמת טבעת מעקב (הטבעת הגדולה שמקיפה את היד). קסדת ה-VR של פלייסטיישן תעזר בטבעות הללו כדי לעקוב ולשחזר את מיקום הידיים ביחס לראש, קצת כמו הנורות הצבעוניות שבראש שלטי ה-PS Move של הדור הקודם.

לבסוף, החלוקה של הכפתורים דומה למיפוי שלהם ב-PSVR המקורי – בבקר השמאלי יופיע סטיק אנלוגי, כפתור המשולש, וכפתור הריבוע, לצד שני ההדקים L1 ו-L2. בבקר הימני יהיה סטיק אנלוגי, הכפתורים של קרוס (זוכרים? ככה סוני קוראת לכפתור איקס) ועיגול, ושני הדקים R1 ו-R2.

עד כאן, נשמע שיש לבקרים הללו שידרוגים מעניינים וניכר שיש ל-Sony עוד המון תוכניות לגבי עתיד של ה-VR שלהם. ניתן רק לקוות שחברות המשחקים השונות ינצלו היטב את הדור החדש. אמנם יש שיגידו כי תחום המציאות המדומה עדיין לא בשל למשחקים עוצרי נשימה, אבל עם טכנולוגיות ושידרוגים חדשים מבית סוני, יהיה מעניין לראות לאן מפתחות המשחקים ידעו לקחת את זה מכאן.