ה-SteelSeries Arctis 9 Wireless משלבות קישוריות Bluetooth בכדי שתוכלו להנות מכל העולמות בזמן שאתם משחקים יחד עם חברים על המחשב וה-PlayStation, או סתם אם בא לכם אוזניות עם שמע טוב ללא כל ה-RGB הבוהק. ללא ספק מדובר בסט מעולה של אוזניות, עם איכות חומרים גבוהה כמו שהחברה יודעת לתת וביצועים מטורפים.


וידוי קל: אני חובב של מוצרי חברת SteelSeries כבר תקופה ארוכה. אני חושב שביחס לשוק הגיימינג אין למוצרים שלהם, ובפרט לאוזניות שלהם, הרבה מתחרים (ואני לא משווה לאוזניות המיועדות לסאונד של סטודיו ומיקסינג מקצועי אלא מתייחס בפרט לשוק הגיימינג). החברה הוציאה מספר רב של אוזניות איכותיות במהלך השנים ובמיוחד עם מסתכלים על השנים האחרונות אפשר לראות את השיפור של החברה בתחום.

קיבלתי לידי את ה-SteelSeries Arctis 9 Wireless ומיד איך ששמתי אותן על הראש הרגשתי את התחושה הטובה שהאוזניות האלו משרות, ממש כמו האחות הקטנה שלהן ה-SteelSeries Arctis 7 או האחות הגדולה שלהן ה-SteelSereis Arctis Pro. אם אתם משתמשים וותיקים של מוצרי סטילסיריס, אתם לא תתאכזבו. תקבלו את החוויה המלאה של אוזניות האלחוטיות ללא השתהות יחד עם איכות הסאונד הטובה של סטילסיריס, אורך חיי סוללה מרשים, נוחות על הראש והאזניים והפעם גם תאימות מושלמת ל-PS4 ו-PS5.

אוזניות גיימינג בלי RGB?!

יש לא מעט אנשים שמחפשים את הפלאשיות של תאורת ה-RGB ששולטת בשוק של הגיימינג, אך באוזניות אלו לא תמצאו אותה. האוזניות מעוצבת כמיטב המסורת של SteelSeries – הן מגיעות עם גימור שחור מט, יחד עם פס בד אלסטי דמוי משקפות סקי, הממוקמת בין הראש שלכם והמתכת של הקשת, ומעוטרות בפסים לבנים. אם תרצו, תוכלו אפילו להזמין רצועה מסוגננת אחרת מהאתר הראשי שלהם. האוזניות אכן בעיקר מעוצבות לגיימינג אך גם אלגנטיות מספיק בשביל שתוכלו להסתובב איתן ברחוב ללא שום בעיה.

ה-Arctis 9 נוחות מאוד על הראש והאוזניים. כריות הספוג שעוטפות את האוזניים מרגישות רכות ונעימות מאוד ובאיכות גבוהה. בנוסף, למרות שאין הרבה בידוד בין הראש שלכם למתכת החיצונית של האוזניות, פס הבד נותן הפרדה טובה ותורם לנוחיות השימוש באוזניות. גם לאחר שימוש ארוך של שעות רבות וארוכות לא הרגשתי אותן ואף שכחתי לעיתים שהן עליי כאשר הסתובבתי ברחבי הבית. בנוסף, לא הגעתי למצב בו האזניות מחממות לי את האוזניים עד כדי הזעה ורצון להשליך אותן מעליי.

כמו שאר האוזניות של SteelSeries, הכפתורים על האוזניות די דומים. רוב הכפתורים ממוקמים בצד ימין – כפתור ההפעלה, כפתור ה-Bluetooth, השתקת המיקרופון וגלגל השליטה בווליום. בנוסף לכפתורים, נמצא שם חיבור ההטענה והחיבור האנלוגי. בצד שמאל ממוקם גלגל ה-ChatMix אשר יעזור לכם לקבוע כמה אתם רוצים לשמוע מהצ'אט וכמה מהמשחק, יחד עם המיקרופון הנשלף (אשר מואר ב-LED אדום כאשר הוא מושתק).

בשונה מאוזניות קודמות של החברה שבחנו, הפעם נתקלתי ב"בעיה" מעניינת. בעיצוב האוזניות החליטו להזיז את הכפתורים ביחס לדגמים קודמים – למשל, הכפתור של הווליום והצ'אט מיקס הוזזו לחלק העליון האחורי של האוזניות. כמובן, זה גרם לי לאי נוחות קלה כשחיפשתי אותם במקום הרגיל (ויש שיאמרו, אף במקום ההגיוני שלהם), אך זה לא מנע ממני להשתמש בהן, והתרגלתי די מהר.

סאונד איכותי כמו ש-SteelSeries יודעים לתת

בואו נכנס למה שאתם באמת באתם להבין, איך האוזניות נשמעות? בגדול האוזניות הללו מתקרבות לרמה האודיופילית כשזה מגיע לאיכות הסאונד שלהן. אני נהנה להקשיב בהן לז'אנרים שונים של מוסיקה, החל מקלאסית ועד טכנו. זה דבר שבהחלט יש לקחת בחשבון כי לא כל האוזניות אשר מוגדרות כאוזניות "גיימינג" מפיקות סאונד איכותי מספיק בשביל שגם נהנה מווקליות משתנה ואף כלים שונים.

טווח התדרים של האוזניות הוא 20Hz ל-20KHz, והן מפיקות הסאונד מאוד מפורט באיזור המיד של הסאונד (הטווח האמצעי של התדרים), ויש לו גם נוכחות יפה בגבוהים. מבחינת מוסיקה, יש להן צליל אמצע טוב ואיכותי, אך הן לא באמת מצליחות לגמרי להפיק את הבאס בצורה הכי חלקה, אבל רוב האנשים לא ישימו לב אלא אם הם חובבי באסים מושבעים. במשחקים, אתם ממש יכולים לשמוע היטב חלקים שונים ממקומות שונים. בין אם זה כדורים שעפים לכיוונכם ב-Call of Duty: Warzone או לשמוע שריקות ודיבורי רקע במשחקי RPG כמו Outriders.

לאוזניות אפשרות להשתמש ב-DTS:X, מקודד אודיו שמכוון ליצור צליל רב-מימדי כך שתחושו שהוא נע סביבכם כפי שהוא היה נע בעולם האמיתי. אולם, תוכלו להפעיל זאת רק דרך המחשב בעזרת תוכנת SteelSeries Engine 3. בנוסף להפעלת המקודד, תוכלו לשלוט דרך התוכנה בהעצמת הבס והדיבורים ולשחק עם רצועת EQ של 10 כפתורים בהתאם למה שאתם אוהבים. כמובן, התוכנה שולטת גם בהגדרות של המיקרופון כגון עוצמה והאפשרות לשמוע את עצמכם באוזניות.

כל שינוי שתעשו בפרופיל הסאונד שלכם דרך התוכנה יישמר אוטומטית באוזניות, ולא ישתנה כאשר תעברו ממכשיר למכשיר. האפליקציה די מובנת ופשוטה לתפעול, ולדעתי הפיצ'ר הכי חשוב שלה הוא כמובן ה-DTS:X שתוכלו להפעיל דרכה. כאמור (ולצערי הרב), לא ניתן להפעיל את הDTS:X על הפלייסטיישן.

אלחוטי מכל הכיוונים

מבחינת קישוריות, תוכלו להתממשק לאוזניות בשתי דרכים – חיבור בלוטות' וחיבור אלחוטי בתדר של 2.4GHz, אשר עובד בעזרת משדר USB (Type A). דרך המשדר הזה אתם יכולים גם לחבר את האוזניות אל הפלייסטיישן שלכם (גם ל-PS4 וגם ל-PS5). בתחתית המשדר ישנו כפתור שמאפשר מעבר נוח מ-PC ל-PS, והוא אף משנה את הלד שלו מלבן לכחול בהתאמה.

פיצ'ר חשוב לא פחות שצריך לבדוק כאשר מחפשים אוזניות אלחוטיות הוא כמובן, חיי הסוללה. לטענת SteelSeries, ה-Arctis 9 Wireless מחזיקות עד 20 שעות בהטענה אחת. בשימוש שלי, לקח לסוללה כשבוע להתרוקן, כך שאני די מאמין להם. בנוסף, שברגע שנגמרה הסוללה יכולתי להמשיך לעבוד איתן במצב חוטי. אמנם זה פחות נוח מאשר להחליף סוללה כמו ב-Arctis Pro Wireless, אבל זה עדיין אחלה. אם אתם רוצים לשמור על הסוללה שלכם לאורך זמן רב, תוכלו גם להפעיל את הפונקציה של הכיבוי עצמי בתוכנה SteelSeries Engine 3.

היתרון הגדול והמרשים באופן ההתממשקות של ה-Arctis 9 הוא שאפשר להיות מחובר לשני מכשירים במקביל, לדוגמה להיות מחובר לפלייסטיישן עם המשדר ולסמארטפון עם הבלוטות'. דבר זה יכול לתת לכם לשחק בקונסולה תוך כדי דיבור בדיסקורד עם החברים דרך הסלולרי שלכם. עם זאת, קחו בחשבון שאם אתם עושים את זה העוצמה של המשדר האלחוטי (כלומר הסאונד מהמחשב או ה-PS) תרד קצת.

פרטים קטנים – הבדל גדול

המיקרופון של האוזניות באיכות מצוינת, והוא עמיד בכל קיפול או קימוט שתעשו לו. המיקרופון עצמו בעל עיצוב דו-כיווני והוא יפחית את הרעשים שיגיעו מהסביבה שלכם ויקלוט בעיקר את מה שמלפניו. בבדיקה עם אשתי שדיברה איתי ממרחק של כ-2 מטרים, כמעט ולא שמעו אותה.

בשורה התחתונה…

ה-Arctis 9 הן אוזניות מעולות אשר נותנות את חווית הסאונד האיכותית של SteelSeries, עם התממשקות קלה ומהירה למחשב האישי, פלייסטיישן 4 ו/או 5, ולכל מכשיר עם בלוטות' כמו טלפון נייד או טאבלט. ה-Arctis 9 Wireless אינן האוזניות הכי יקרות בשוק, אך הן בהחלט לא זולות, ומתומחרות ב-250$ (נכון לכתיבת שורות אלה לא ניתן להשיג אותן בישראל). ישנן אוזניות גיימינג מתחרות בטווחי מחיר קצת מעל וקצת ומתחת למחיר זה, אך העיצוב ואיכות השמע היא נקודה חזקה לטובת אוזניות אלו. לעומת ה-Arctis 7 (שמתומחר ב-699 ש"ח מחיר מומלץ לצרכן), ה-Arctis 9 יתנו לכם חבילה יותר שלמה ומלאה יחד עם אופציית הבלוטות' וההתממשקות ל-PS, אך עליכם לשקול אם זה מצדיק את הפרש המחירים עבורכם.

האוזניות SteelSeries Arctis 9 Wireless סופקו ע"י ביקונקט, נציגות SteelSeries בישראל