המשחק Call of Duty: Black Ops Cold War יצא והוא זמין לקונסולות מ-2 הדורות ולמחשב האישי. בעוד שלרוב מדובר בחגיגה לחובבי הסדרה ושחקני ה-FPS, הסקרנות הגדולה מופנת כלפי המשחק הקודם בסדרה, או ליתר דיוק מצב הבאטל-רויאל Call of Duty: Warzone. איגדנו לכם את כל המידע בצורה מסודרת בכתבה שלפניכם.

כבר עברנו על הפרטים הראשוניים בכתבה הקודמת, שהתמקדה בעיקר בצפירת ארגעה מ-Activision אל כל השחקנים שמאז מרץ 2020 משקיעים את כל מרצם במשחק ועיקרה היה כי Warzone לא יולבש מחדש על מנוע המשחק החדש Call of Duty: Black Ops Cold War.

הדאגה עלתה מכיוון שלאחר הסופ"שים בהם הבטא הייתה פתוחה, עלתה ביקורת מסויימת כי המנוע החדש מרגיש שונה מאוד, ובעיקר – לא ריאלסטי דיו, נקודת החוזק המשמעותית של Warzone שהולבש על המנוע של Call of Duty: Modern Warfare.

Warzone X Cold War – אינטגרציה מלאה

אלו מכם שפתחו את המשחק הקיים Call of Duty: Modern Warfare / Warzone בימים האחרונים, או אלו שכבר רכשו את המשחק החדש Call of Duty: Black Ops Cold War שמו לב לאינטגרציה הקיימת בין שני המשחקים.

אם תפתחו את Call of Duty: Modern Warfare, תפגשו את המסך הימני, ואם תפתחו את המשחק החדש, תפגשו את המסך השמאלי:

בקצרה, מדובר במעין אינטגרציה "מלאכותית". כאשר אתם נמצאים במשחק החדש, לחיצה על ה-Warzone תסגור את Black Ops Cold War ותפתח את CoD: MW/Warzone. ולהפך – לחיצה על המשחק CoD: BO Cold War כשאתם במשחק הקודם, תסגור את CoD: MW ותפתח את המסך החדש.

הסיבה לכך נעוצה כמובן בעובדה ששני המשחקים יושבים על שתי וריאציות שונות של מנוע ה-IW שהמשחקים משתמשים בו.

דווקא ב-Call of Duty: Modern Warfare ישנה מעין "הפרדה" בין שני מצבי המשחק Warzone ו-MW. אם תרצו לשחק במולטיפלייר, או ב-Co Op, תצטרכו לבחור ב-CoD: MW. אם תרצו ב-Warzone, אז בהתאם. בוצעה גם הפרדה ב-Custom Loadouts.

Warzone X Cold War
ההודעה שתקבל את פניכם ותודיע לכם כי מעתה תוכלו להגדיר 10 Loadouts לכל אחד ממצבי המשחק.

מעתה תוכלו להגדיר 10 Loadouts נפרדים למצב המולטיפלייר, ו-10 Loadouts נפרדים למצב ה-Warzone. זה שיפור משמעותי, במיוחד למי שנוטה לדלג בין שני המצבים כמוני ומוצא את עצמו מבזבז זמן על הגדרת ה-Loadout מחדש.

מפת הדרכים לעונה הבאה

השילוב בין שני המשחקים, Warzone X Cold War, מביא לכך שגם לאורך השנה הקרובה מצב המשחק Warzone ימשיך לקבל עדכוני תוכן. חבילת התוכן הבאה תעלה לשרתי המשחק ב-10 לדצמבר, בשיאה של תקופה החגים בארה"ב, ובמקרה בערב נר ראשון של חנוכה.

מפת הדרכים ליציאת המשחק החדש ולתחילת העונה הראשונה שתתחיל בעשירי לדצמבר!

התאריך יסיים את סופה של העונה המוקדמת למשחק החדש, בה יוכלו השחקנים לפתוח תוכן ולהנות ממערכת ההתקדמות של המשחק החדש ללא קשר ל-CoD: MW. החל מהעשירי לדצמבר, מערכת ההתקדמות בין 3 המשחקים תאוחד. המשמעות היא שלא משנה באיזה משחק תשחקו: Modern Warfare, Warzone או Black Ops Cold War, אתם תפתחו תוכן בשלושת המשחקים במקביל.

איחוד ושינויים במערכת ההתקדמות והדרגות

במקביל יהיו שינויים קלים בשמות הדרגות – מה שהיה Enlisted Ranks יהפוך ל-Military Ranks. בנוסף – גם הנקודות ניסיון שתרוויחו במצב הזומבים של המשחק החדש ייחשבו לכם גם כן לטובת ההתקדמות שלכם.

נקודה חשובה מאוד – בתחילת העונה הראשונה הדרגה שלכם ב-Warzone או Modern Warfare תתאפס, והיא תותאם לזו שהגעתם אליה במשחק החדש. אבל, אין מה להיבהל – כל מה שפתחתם עד כה ישאר ברשותכם: נשקים, סקינים, Perks ו-Killstreaks.

בנוסף – המערכת שידועה בתור Officer Progression (או שמה שפעם היה ה-Ranks), ישודרג מעתה ויקרא Season Levels, ויאפשר לכם להשיג רמות של Prestige בין העונות. לא ברור בדיוק איך זה ישפיע, אבל לרוב מדובר בשינוי אייקונים מינורי ליד השם שלכם במסך ה-Scoreboard. הדרך הכי קלה להעלות את ה-Prestige שלכם תהיה דרך המשחק החדש, מכיוון שהמערכת החדשה נבנתה סביבו.

נשקים רבותיי נשקים

הארסנל הזמין לשחקנים ב-Call of Duty: Warzone הולך להיות מפלצתי. כלל הנשקים שיצאו עבור Black Ops Cold War, וגם עבור Modern Warfare (בהנחה שימשיכו לצאת), יהיו זמינים במצב הבאטל רויאל – Warzone.

אבל – לא תוכלו להשתמש בנשקים של Modern Warfare ב-Black Ops Cold War, ולהפך. למקרה שלא הבנתם, ב-Warzone תוכלו להשתמש בכולם. לדוגמה בתמונה הבאה, תוכלו לראות שני נשקי AK-47. אחד שייך ל-MW והשני ל-BOCW. תוכלו לומר איזה מהם?

שני נשקי AK-47 ב-Warzone. אחד מכל משחק. תוכלו לזהות מי שייך לאן?

כמובן שאת כל ה-XP שתשיגו ב-Warzone והשיפורים והתוספות שתפתחו יהיו זמינים לכם במשחקים עצמם, וגם ההפך. כמובן – אם פתחתם נשקים עם הדמסקוס או עם אובסידיאן, זה ישאר לכם ב-Warzone.

ומה לגבי ה-Operators וה-Battle Pass?

כמו עם הנשקים – כל המפעילים, או הדמויות שפתחתם עד כה ימשיכו ללוות אתכם ב-Warzone. פתחתם אופרייטור חדש במשחק החדש? גם אותו תוכלו ללקחת אתכם לסיבוב בבאטל רויאל.

גם כאן, כמו עם הנשקים – מרבית הדמויות החדשות יופיעו ב-Warzone, אבל אלו מכל משחק ישארו במשחק המקור שלהם. למעט אחד ויחיד – Frank Woods, אותו כבר פגשנו ב-Call of Duty: Modern Warfare עת הוכרז המשחק החדש:

לא יודעים מי זה פרנק וודס? צפו בסרטון וגלו!

לגבי ה-Battle Pass, העניינים נהיים קצת יותר מעניינים. מצד אחד – באטל פאסס אחד יתפוס על כל שלושת המשחקים החדשים. מצד שני – Modern Warfare שלעצמו לא אמור לקבל תוכן חדש, למעט תוכן שמתווסף ל-Warzone ונגזר מכך.

המפתחים טוענים שהם מתכננים לאפשר לשחקנים להשתמש בכל התוכן הקיים מ-Modern Warfare ב-Warzone, אך מציינים ולראשונה מצביעים על מדוע עדכוני המשחק הפכו להיות כל כך עצומים בגודלם: מדובר בתוכן החדש שהתוווסף למשחק לאורך השנה האחרונה.

כולם משחקים ביחד ב-Warzone X Cold War!

מלבד החיבור בין שלושת המשחקים שיוצר את הביטוי Warzone X Cold War, המשחק החדש – Black Ops Cold War יאפשר לשחקנים מכלל הפלטפורמות לשחק ביחד, מהדור החדש או הדור הקודם: PlayStation 4/5, Xbox One/Series, וכמובן המחשב האישי, כולם יחדיו.

אציין – לא ברור בדיוק מה יקרה עם Call of Duty: Modern Warfare ו-Warzone עם ה-PlayStation 5 כן יש סרטוני יו-טיוב שונים כמו זה של jackfrags, שטוען שהמשחק רץ בגרסה של Backwards Compatibility, אבל אני לא מצאתי אזכור לגרסה מתאימה למשחק בחנות של ה-PlayStation 5.

עבור ה-Series X|S, הגרסאות כבר מופיעות בחנות, וזה הגיוני מכיוון שמראש הדור החדש של ה-Xbox הוגדר כתומך לאחור בכל משחקי ה-Xbox One.

לגבי ההתקדמות שלכם במשחק – תוכלו להעביר אותה מכל פלטפורמה שהיא ולהתקדם בה במקביל, ללא צעדים בלתי-הפיכים. פשוט תצטרכו לחבר את החשבון שלכם ל-Activision ID.

…או שמשחקים רק עם החברים בשרתים פרטיים – הנה איך!

הפיצ'ר שהעדכון האחרון ל-Call of Duty: Warzone הביא עימו הוא בשורה של ממש: היכולת ליצור שרתים פרטיים. זו בקשה שקיימת כמעט בכל משחק Battle Royale שיוצא, והקהילה של Warzone ביקשה אותו רבות גם.

הפיצ'ר החדש מאפשר לכל שחקן ליצור לובי, אליו הוא יוכל להזמין את חבריו. ניתן להפעיל אחד משלושה מצבים, והוא דורש מינימום שחקנים כפי שתוכלו לראות ברשימה הבאה:

  • Core Battle Royale – נדרשת כמות מינימלית של 50 שחקנים.
  • Plunder – נדרשת כמות מינימלית של 30 שחקנים.
  • Mini Royale – נדרשת כמוות מינימלית של 24 שחקנים.

לאחר שתיצרו את הלובי, ותכניסו את כולם, השחקנים יוכלו להסתדר בקבוצות כפי שהם רוצים.

כדי להקים שרת משלכם – אלו הצעדים שאתם צריכים לעשות:

  1. לכו לתפריט הראשי של Warzone ובחרו "Private Match, Practice Mode".
  2. לחצו על "Warzone Private Match".
  3. בחרו את מצב המשחק הרצוי לכם בין Plunder ל-Battle Royale.
  4. בחרו אם אתם רוצים לעשות Random או לבחור את הקבוצה שלכם עם "Select Squad".
  5. הזמינו את המשתתפים ללובי. מיד לאחר מכן כל השחקנים יוכלו לבחור את הSquad שלהם דרך "Change Squad".

זוהי בשורה ממש משמחת, מכיוון שהמשמעות היא שכעת יהיה קל יותר לארגן אירועים קהילתיים של המשחק וטורינרים בקלות יתרה, ואנחנו מתכוונים לארגן לכם אחד כזה ממש בקרוב. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו, The GamersPack, כדי לקבל עדכונים על כך בנושא!

תוכלו למצוא פרטים נוספים באתר המשחק.