עד הודעה חדשה, Cyberpunk 2077 צפוי לצאת ממש בקרוב, ב-10 לדצמבר, לכל הפלטפורמות, כולל גוגל סטדיה וה-PlayStation 4 בן ה-7 שלכם. לאור הדחיה האחרונה, קיבלנו וידאו חדש שמראה לנו משחקיות מדור הקונסולות הנוכחי ודור הקונסולות הבא.

המטרה של הסרטון היתה כמובן להראות לנו את הביצועים, והבעיות הפוטנציאליות, ולכן אני אתייחס להן. כמובן שגם אם יש לכם מחשב מפלצתי, יכול מאוד להיות שתראו בעיות כאלו או אחרות, אז שווה לראות למה אפשר לצפות ולעגן ציפיות.

הדחיה האחרונה של המשחק פורסמה רק לפני מספר שבועות. בעוד שלפני זה, המשחק היה אמור לצאת השבוע, עכשיו הוא צפוי לצאת ב-10 לדצמבר. חלקנו (אני) עוד אופטימיים שלא יהיו דחיות נוספות, אבל כנראה שקשה לדעת מה יהיה.

כחלק משיחת משקיעים שהתמליל שלה זמין גם לכם לקריאה, מפתחת המשחק CD Projekt RED התייחסה לכך שעיקר הבעיות שבגללן המשחק נדחה מקורן באופטימיזציה של המשחק על גבי קונסולות הדור הקודם. מאחר ו-Cyberpunk 2077 צפוי לצאת גם ל-Xbox One המקורי ול-PlayStation 4 השמנמן, ולא רק ל-PlayStation 5, ה-Xbox Series X, ומחשב, המפתחים רצו לדאוג שהמשחק ירוץ בצורה איכותית גם על חומרה פחות חזקה.

בסרטון החדש, אנחנו רואים חלק מהמשחק שרץ על גבי ה-Xbox One X, שהיא על הנייר הקונסולה הכי חזקה של הדור הנוכחי, וה-Xbox Series X. המטרה של הסרטון היא כמובן להראות לנו שהמשחק שחיק על שני דורות הקונסולה, וזה אכן נראה המצב. המסקנות שלי מהדמו? בהחלט רואים שהמשחק לא רץ חלק על אף אחת מהן, אבל יתכן וכבר בשלב הזה, עיקר השחקנים יעלימו עין בקלות.

הדור הנוכחי נותן פייט אחרון

נושא ראשון שהיה מאוד בולט בחלק של ה-Xbox One X בדמו הוא קצב פריימים איטי יותר בנקודות מסויימות (אבל יכול להיות שזה גם עניין של איכות סטרים) שהרגיש לי בולט בנקודה הזו בסטרים. זה אולי לא עניין שיפריע לאנשים אם הוא יהיה יחסית נדיר, אבל מנגד, באמצע מרדף מכוניות, או קרב יריות אינטנסיבי, או מרדף מכוניות שהוא קרב יריות אינטנסיבי, זה כבר יכול להיות יותר בעייתי.

cyberpunk 2077

עוד נושא ביצועים ששמתי לב אליו אצל ה-Xbox One X הוא גליץ' גרפי שבלט לי במיוחד בשלב מאוחר בדמו. בגליץ' רואים רווח בין בניינים שאולי לא נטען טוב, והתוצאה היא קו לבן מנצנץ איפה שבבירור לא אמור להיות קו לבן מנצנץ. אין לי סיבה להעריך שזו בעיה שקיימת רק בקונסולה הזו, בכולן, או סתם חד פעמית, אבל היא קיימת ולכן אני מספר לכם עליה. תוכלו לראות למה אני מתכוון כאן.

חוץ מזה? ה-Xbox One X עדיין מריץ את המשחק, והמשחק נראה טוב. כמובן, בהנחה והציפיות שלכם מעוגנות במציאות ואתם יודעים שהמשחק הזה הוא בסופו של דבר משחק אחד שכנראה לא ישנה את התפיסה של העולם לגבי משחקי וידאו (או שכן? נחכה ונראה). לאורך הסרטון רואים גם שלוליות מים, ערפל, וקרבות יריות לא אינטינסיביים במיוחד ונראה שהקונסולה מצליחה להריץ את הכל בצורה חלקה, מלבד מה שכבר ציינתי.

העתיד האפל בעיני הדור החדש

אבל אם חלקכם הצליח להשיג לעצמו הזמנה מראש של PlayStation 5 או קנה כבר Xbox Series X, או בכללי פשוט מחזיק במחשב שיוצר איתותי RGB שיכולים לזמן חייזרים, הדור הקודם אולי לא ידאיג אתכם עד כדי כך. עם זאת, רואים שגם הדור החדש לא חף מבעיות כאלו או אחרות.

לשמחתכם, נראה שהגרסה ל-Xbox Series X שראינו בסרטון יחסית חפה מבעיות. אם נתאמץ ממש, ואני באמת מרגיש קצת קטנוני כאן, נראה פה ושם עניינים של draw distance, שבלט לי ספציפית בחלק הזה של הסרטון, אם תתמקדו במגדלים הרחוקים ברקע. לא נראה לי שנראה יותר מדי בעיות כאלה, ולא ראיתי את זה חוזר הרבה לאורך הסרטון (וגם draw distance זה סך הכל עניין לגיטימי להגביל במשחקים), אבל לקפדנים מביניכם זה עשוי להפריע.

cyberpunk 2077

מעבר לעניין הזה, באמת שלא ראיתי משהו שצריך להדאיג מישהו, ואני בטוח שאם CD Projekt RED היתה משיקה את המשחק השבוע, אף אחד לא היה מת. אבל משיחת המשקיעים של החברה, נשמע שהמפתחת לא מתכננת להתפשר, ורוצה להביא לשחקנים את החוויה הטובה ביותר שהיא יכולה. לדבריה, השאיפה שלה היא שהמשחק יהיה כזה שציון ה-Metacritic שלו עולה על 90, בכל פלטפורמה שאליה הוא יוצא. זה כמובן הישג לא פשוט, אבל אם החברה מתכננת להשיק את המשחק ב-10 לדצמבר, היא כנראה בטוחה שהמשחק ראוי להערכה רבה, גם בביקורות.

שאר הדמו, אגב, מראה לא מעט משחקיות, שחלקה נראית מעניינת יותר וחלקה נראית מעניינת פחות, במיוחד הסתובבות במסדרנות חשוכים ומלוכלכים. מה שבטוח, זה שרחובות העיר Night City נראים מהמם, כמו פארק שעשועים שבנוי לחובבי עולמות עתידניים כמוני. אם רק הנהיגה במשחק תהיה מעולה, זה כבר יהיה משהו לצפות לו.

דואגים איך המשחק יראה על קונסולות ה-PlayStation? לפי המפתחת, אנחנו צפויים לראות סרטון משחקיות דומה עבור הקונסולות של סוני בעתיד הקרוב.

עד להודעה חדשה, Cyberpunk 2077 עתיד לצאת ב-10 לדצמבר ל-PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, מחשב, ו-Google Stadia. עד אז, ובתקווה שזה לא ידחה שוב, קחו קצת תמונות יפות.