2020 תיזכר כשנה הארורה בעידן המודרני, אך גם ברגעים הקשים הללו היו חברות גיימינג שדאגו ללקוחותיה. Sony התחילה יוזמה הנקראת Stay At Home ובשנה שעברה בין אפריל למאי חילקה בחינם לכל משתמשיה את המשחקים המצוינים Uncharted: The Nathan Drake Collection ו-Journey. בנוסף לכך, סוני עזרה כלכלית לסטודיואי פיתוח קטנים במתן סיוע של 10 מיליון דולר.

השנה, סוני התחילה את חודש מרץ עם חלוקה בחינם של המשחק Ratchet And Clank אשר יצא ל-PlayStation 4 ב-2016 ועדיין זמין לשמירה בחשבונכם עד ה-31 במרץ 2021. ואם חשבתם שזה מרשים, סוני מתכננת לחלק עוד 9 משחקי אינדי חינמיים החל מ-25 למרץ, 4 מתוכם כותרי VR. בנוסף לאלה, מחכה הפתעה נוספת בחודש אפריל. מהמשחקים הבולטים ברשימה:

Subnautica

התרסקתם על כוכב לכת חייזרי מוקף במים, והאפשרות היחידה לשרוד היא לחקור את הסביבה שלכם. במהלך המשחק ב-Subnautica, עליכם יהיה לבנות את בסיס הבית שלכם, לשרוד אל מול האיומים הימיים העוינים והסביבה הלא הסלחנית של הכוכב הזר באווירה עוצרת נשימה.

The Witness

ב-The Witness אתם מתעוררים על אי בודד, צבעוני, וקסום בלי זכרון. לאט לאט, המשחק מפגיש אתכם עם דלתות ושאר משטחים עם פאזלים של חיבור נקודות. נשמע פשוט? ובכן, כן, המשחק דואג ללמד אתכם דרך אתגרים, במקום דרך מדריכים. מבלי לומר לכם מפורשות איך, המשחק נותן לכם לפתור סוגים שונים של חידות, שהולכות ועולות בקושי שלהן.

לאורך ההרפתקה שלכם באי אתם תגלו שלל איזורים, חידות, ורמזים לעבר הסודי של האי, שקצת נותן הרגשה של האי מ-Lost.

Astro Bot Rescue Mission

Astro הרובוט החביב ממשחק המצלמה של סוני Playroom מקבל משחק משלו. עליכם לחלץ את כל חברי הצוות של אסטרו במשחק פלטפורמה המציגה את יכולות ה-VR של ה-PlayStation 4.

אם אין לכם PlayStation VR של סוני ואתם מתכננים לקנות PlayStation 5, אולי תרצו לחכות לירידת מחיר של הסט המקורי או לחכות לגרסה המשודרגת של משקפי המציאות המדומה של סוני.

astro bot rescue mission

Horizon Zero Dawn: Complete Edition

הפתעה! כמה חודשים לפני ש-Horizon Forbidden West מגיע אלינו (בתקווה שעוד השנה) אתם זוכים ליהנות בחינם מאחד המשחקים הבלעדיים (כבר לא) הכי טובים שהיה ל-PlayStation 4, הלא הוא Horizon Zero Dawn: Complete Edition. בעולם פוסט אפוקליפטי בו הטבע והצמחייה השתלטה על הנוף, אלוי (Aloy), ציידת צעירה יוצאת לגלות את האמת מאחורי הרובוטים החייתיים אשר נמצאים בטבע בכל מקום.

המשחק משלב גוף שלישי ואלמנטים ממשחקי תפקידים שונים, שיוצרים יחדיו הרפתקה מיוחדת ומותחת במיוחד שלא תרצו לעזוב. הגרסה כוללת את כל ה-DLC שיצאו למשחק, כולל ההרחבה The Frozen Wilds המוסיף עוד רובוטים, עלילה ואזור חדש לחקור.

רשימת משחקי האינדי המלאה תהיה זמינה בחינם ללקיחה מה-26 למרץ בשעה 6:00 בבוקר עד ל-23 לאפריל בשעה 6:00 בבוקר וכוללת:

  • Abzu
  • Enter the Gungeon
  • Rez Infinite
  • Subnautica
  • The Witness
  • Astro Bot Rescue Mission
  • Moss
  • Thumper
  • Paper Beast

גם Horizon Zero Dawn: Complete Edition יהיה זמין בחינם בין התאריכים 20 לאפריל בשעה 6:00 שעון ישראל עד ל-15 במאי באותה שעה. עד אז, אל תשכחו להשאר בבית, ולאסוף את Ratchet and Clank כשהוא עוד זמין בחינם.