כחלק מסדרת סרטונים שחברת Naughty Dog מכינה לקראת היציאה של המשחק The Last of Us Part 2, קיבלנו אתמול סרטון שמתאר את הלך המחשבה במשחקיות החדשה של הכותר. כבר בחשיפות הראשונות של המשחקיות היה ברור לגמרי שיש שינוי מהותי בנושא, והסרטון שם במילים את מה שראינו בעיניים.

במשחקיות החדשה יש אלמנטים שמוכרים לנו מהמשחקים הקודמים, אך גם כמה חדשים. בעוד שברוב המשחק הראשון שיחקנו את דמותו של ג'ואל, דמות מבוגרת גם אם לא צעירה במיוחד, הפעם נשחק בעיקר (ואולי רק, עוד נראה) את דמותה של אלי. ביחס לג'ואל, אלי יותר חלשה ופחות גבוהה וחסונה, אך גם הרבה יותר זריזה.

מתכנני המשחק רצו לתת לאלי את האפשרות להתבסס על היתרונות הטבעיים שלה כך שתוכל להתמודד בכבוד עם האתגרים שמציבים אנשים מבוגרים ומסוכנים או נגועים מפלצתיים. למשל, אלי תוכל להתחמק מהתקפות שמגיעות לכיוונה, ולעיתים אף תוכל להנחית מכת נגד, זאת עקב זריזותה וגובהה הנמוך.

כמו כן, הוספה האופציה לקפוץ ולהתמקם במקומות שונים וגבוהים יותר (I have the high ground!), מה שמאפשר לאלי להסתמך על הסביבה שלה ולקבל פרספקטיבה שונה לאזור אליו היא מתגנבת וגולם בו אפשרויות התנקשות מגוונות. עוד דרך בה אלי תשתמש בסביבה שלה תהיה על ידי האפשרות לזחול מתחת למבנים שקרסו או מכוניות נטושות וכן דרך דשא גבוה. כמובן, אם האויב מחפש אחריכם ייתכן שלהתחבא במקום אחד בלי לזוז עשוי להביא אתכם ללכידה, כי הם יחפשו גם במקומות האלה.

the last of us 2

כמו ג'ואל, גם אלי תוכל ליצור דברים מהחפצים שהיא מוצאת סביבה, לשדרג את היכולות והנשקים שלה, לפעמים אפילו תוך כדי תנועה. כמו בכל משחק הישרדותי, תכנון הכלים שבידיכם בצורה נכונה יכול לקבוע את המשך קיומכם במשחק. עכשיו שהעולם יהיה הרבה יותר פתוח בהשוואה לראשון, תצפו למצוא דברים גם במקומות שלא חשבתם לחפש.

בנוסף, השינוי שיהיה אולי הכי מהותי, הוא הנרטיב. בעוד בכותר הראשון היה קו עלילה ברור ומבחינה עלילתית עברתם בדיוק איפה שהיוצרים רצו שתעברו במהלך המשחק, בכותר השני אולי לא תראו כל מה שיש למשחק להציע. בעולם החדש תוכלו לפספס לגמרי קטעי סיפור, דיאלוגים ואפילו קרבות מסויימים.

כל הדברים האלו רק מוסיפים לאימרסיביות של העולם – הפעם לא מדובר בהליכה מקרב לקרב, לסצנה לסצנה (לא שסבלתי במשחק הראשון). ניכר כי יש הרבה מחשבה בתכנון השלבים ובעידוד הכולל לחקור את העולם הפוסט-אפוקליפטי של The Last of Us Part 1, ואני מצפה להרבה רגעים מתוחים, יפים ומרגשים במשחק הזה. המשחק The Last of Us Part 1 מגיע אלינו ב-19 ביוני 2020, ויהיה זמין כרגע רק על PlayStation 4 ועתיד לצאת גם לקונסולת הדור הבא.