המשחק Everspace 2 הוכרז בחודש אוקטובר של השנה שעברה. המשחק נחשף כפרויקט מימון המונים של חברת Rockfish שפיתחה את המשחק הראשון, וסיים 88% מהמימון תוך ארבעים ושמונה שעות והושלם לגמרי תוך שלושה ימים. גרסת הבטא שאותה שיחקנו הגיעה אלינו בסוף השבוע ומאפשרת הצצה למשחק.

הרעיון מאחורי משחק ההמשך הוא לבנות את המשחק מחדש ברמה הרעיונית, לא עוד משחק רוגלייט עם עולם משתנה אלא משחק עולם פתוח בחלל כמיטב מסורת משחקי התפקידים. לא עוד עולם פרוצדורלי עם אלמנטים רנדומליים, אלא משחק תפקידים בעולם שנבנה בקפידה לפי הקמפיין והמשימות בו. מודל התעופה משתנה, העולם נבנה מחדש, משימות ומשימות צד ואף דיאלוגים עם דמויות במשחק.

זכינו להזדמנות לשחק בגרסה מוקדמת של המשחק המאפשרת לטעום מקטע משחקיות האורך כשעה. התיישבתי מול המחשב, שלפתי את הסטיק והמצערת, ו… התבאסתי לגלות שאלה לא נתמכים במשחק, למרות שהאופציה קיימת באפשרויות, ויצאתי לדרך.

המשחק הראשון של Everspace היה משחק אקשן בסגנון ארקייד עמוס בקרבות בקצב גבוה, עם אלמנטים של משחק רוגלייט. בכל פעם שאתם הייתם מתים במשחק, הייתם מתחילים אותו מחדש, עם אותה חללית ושדרוגים, אבל במפות חדשות עם אויבים חדשים.

בעוד שמשחק ההמשך רוצה לשמור על הקצב הזה, חברת Rockfish הצהירה כי תהפוך אותו למשחק תפקידים בעולם פתוח במקום. לכן ציפיתי לראות מעין שילוב של השניים. המשחק נפתח בבחירה של חללית מתוך שלוש. לכל אחת יתרונות וחסרונות ואמצעים טכנולוגיים שונים העומדים לבחירתה, כיאה לכל משחק תפקידים. כדי להכניס אתכם לקצב, החללית מזנקת מייד לתוך קרב חלל עם חלליות רובוטיות ואש צולבת מכל הכיוונים.

כמובטח, הקרבות עצמם אכן מתרחשים בקצב גבוה ומסחרר. על היריבים יש מד עם הנזק שלהם וכל נשק גורם לכמות שונה של נזק, ומתאים לשימוש נגד מגנים או שריון. לכל חללית תכונות קרב משלה כגון נשקים ראשיים משניים ויכולות מיוחדות. החללית שלי, ה-Sentinel השתמשה בכלי טייס בלתי מאויישים כדי לסייע לה בקרבות.

היריבים נחלקים לשלושה סוגים בשלב זה: Drones, חלליות אוייב, וחלליות ענק. חלליות הענק לא נפוצות, ופגשתי רק אחת לאורך המשחק, כשהיא יצאה משער בין כוכבי. זוהי מעין משחתת עם רובים שצריך להרוס אותם לפני שפונים לגוף עצמו. זה היה קרב מאוד קשה ומתתי בו לא מעט פעמים. למזלי, המוות במשחק פועל בדומה למשחקי תפקידים אחרים, וניתן לקום לתחיה בדיוק באותה הנקודה, או לחלופין לחזור לנקודת השמירה האחרונה.

כמו משחקי תפקידים אחרים, אתם יכולים לעלות בדרגות ככל שאתם משמידים חלליות אוייב – אני הצלחתי להגיע לדרגה שלישית, למרות שלא הצלחתי להבין עדיין את המכניזם של הניסיון. כמו כן, היריב המת משאיר תיבות שלל מרחפות שניתן לאסוף ולקבל כל מיני שדרוגים לחללית, או פסולת שניתן למכור בתחנות החלל הפזורות ברחבי המפה. ככל שהחללית שאתם משמידים גדולה יותר, כך הכסף והחפצים שהיא מפילה אחריה רבים יותר.

את כל הציוד הזה ניתן למכור בתחנות החלל המאפשרות עגינה. יש בתחנות החלל דיאלוגים קצרים וחסרי משמעות שאני מניח שיתפתחו למשימות צד במשחק המלא, וניתן לקנות ציוד טוב יותר לחללית כצמו נשקים מנועים ותחנות כוח. תחנות החלל מציעות גם ציוד שניתן לקנות לחללית, בין אם אלה נשקים טובים יותר או שונים, נשקי אנרגי או קליעים קינטיים. לכל אחד מכניקה משלו ונתונים שונים – יש נשקים מהירים יותר ויש חזקים יותר, יש מדחפים מהירים יותר ויש כאלה עם רדיוס פניה גבוה יותר. באמצעות כל אלה ניתן לשדרג את החללית ולבנות סגנון משחק שונה גם לאותו דגם.

התנועה בתוך המערכת מחולקת לשלושה סוגים. תנועה רגילה באמצעות מבערים, תנועה במצב שיוט המאפשרת גמיעת מרחקים גדולים יותר סביב הפלנטה, ולבסוף, מנוע זינוק המאפשר תנועה בין הפלנטות. איני יודע עדיין כיצד נעים בין הכוכבים, כיוון שבגרסת המשחק ששיחקנו היו רק שלוש פלנטות במערכת אחת.

המשימות, או המשימה שלקחתי היא די פשוטה, וכוללת אינטרקציה עם חפצים באופן כללי, בדרך כלל על ידי לחיצה על מקש F, וירי בחלליות סרבניות. האינטרקציה עם דמויות היא דרך טקסט בלבד ואין כרגע אפשרויות לדיאלוגים, למרות שזה יכול להשתנות ואולי כן להכלל בגרסה הסופית. לא נתקלתי באפשרויות קסטומיזציה, למרות שכמו שאמרתי, זו גרסה מוקדמת, ואולי זה ישתנה בעתיד.

Everspace 2 היה צפוי להשקה בחציון השני של 2021 ולהיכנס לגישה מוקדמת בחנות של Steam כבר בספטמבר. נכון לעכשיו, עקב הקורונה, הלוז נדחה לתחילת דצמבר. בכל מקרה אנחנו נעדכן.