Hearthstone קיים בשוק כ-6 שנים מאז היציאה שלו ובמהלך שנים אלו המשחק עבר המון שינויים וקיבל לא מעט תוספות. לפני כמה שנים הכריזה Blizzard שבכל שנה, החל מאפריל 2016, תתחיל שנה חדשה המצויינת על ידי חיה מיתית אחרת. החודש אנחנו מביאים לסיום שנת הדרקון ופתיחת שנת הפניקס!

Hearthstone year of the phoenix

שיבת הכהונה

לפני כחודש ביקרתי ב-Hearthstone Summit 2020, ושם הראו לי את כל השינויים החדשים שהולכים להגיע עם תחילת שנת הפניקס (Year of the Phoenix), והולכים להיות הרבה שינויים, אז תמצאו לעצמכם כיסא נוח. כמה שינויים כבר יכולים להיות במשחק בן 6 שנים? ובכן, סוף-סוף הולך להגיע למשחק מקצוע חדש! איזה? חכו רגע, יש המון דברים אחרים לפני.

כל כמה זמן מוציאים המפתחים קלפים מן המשחק אל ה-Hall of Fame במטרה לאזן את המשחק, והפעם היוצאים הם הקלפים הבאים: Acolyte of Pain, Leeroy Jenkins, Mind Control Tech, Mountian Giant, Spell Breaker, Auchenai Soulpriest, Holy Fire, Prophet Velen, Shdowform, Divine Spirit ו-Northshore Cleric. זה לא אומר שלא נראה אותם בכלל, מי שמשחק Wild יכול בהחלט להמשיך להינות מהם אך הם לא יהיו כלולים יותר ב-Standart.

השינוי הגדול ביותר הפעם מתמקד במקצוע הכהן; במקום הקלפים של הכהן שיוצאים, אנחנו מקבלים שלל קלפים בסיסיים חדשים למקצוע. בנוסף, לקלפים אלו ישנם שינויים לקלפי המקצוע הבאים: Holy Nova, Holy Smite, Power Word: Shield, Shadow Madness, Thoughtsteal, Shadow Word: Death ו-Temple Enforcer.


נראה כי בליזארד מנסים לשדרג את הכהן ולשנות אותו מקומבו דק נחמד למקצוע שנוכל לחזור ולהינות לשחק איתו. מצד אחד הם מוציאים את הקלפים החזקים שלו כמו Northshore Cleric, Prophet Velen ו Divine Spirit אך מוסיפים לו משחקיות מוכוונת קונטרול כמו שהוא היה בעבר, בהרחבות הישנות.

שיפוצים ושדרוגים

החל מתחילת שנת הפניקס, אנחנו הולכים לקבל חוויה שונה של הפיצ'ר היחסית חדש "קבלת קלפים אגדיים שונים", ובעצם הפיצ'ר יוסב לכל הקלפים! לאמור – בכל חבילה שתפתחו החל מתחילת שנת הפניקס תקבלו קלפים שעדיין אין לכם שני עותקים שלהם, ברמות נדירות שונות. לדוגמה, אם כבר קיבלתם את Scarlet Subjugator פעמיים, לא תקבלו אותו יותר עד להשלמת סט כפול, מה שאומר שיהיה לכם הרבה יותר קל להשיג את כל הקלפים של אותה הרחבה.

שיפור נוסף, הוא שינוי טוטלי של מערכת הניקוד. מה? למה? איך? ובכן, במקום מנגנון המספרים שיש היום הנע בין רמות 1-50 ואגדיים, מעתה תהיינה הרמות מחולקות לפי נחושת, כסף, זהב, פלטינום, יהלום ואגדי. בכל רמה יהיו עשרה שלבים וכדי לעלות ברמות נצבור כוכבים וכפילויות; ככל שרצף הנצחונות שלנו עולה כך גם המכפיל שלנו, וקצב עליית הרמות יעלה בהתאם.

Hearthstone year of the phoenix

בכל תחילת עונה כולם יתחילו מהרמה הכי נמוכה, אבל המכפיל יהיה בהתאם למיקומכם בעונה הקודמת. לדוגמה, אם הגעתם לאגדי יהיה לכם מכפיל של 11, אז על כל ניצחון אתם תרוויחו 11 כוכבים! ניצחתם מעל פעמיים ברצף? עליתם 22 כוכבים! באופן זה השחקנים החזקים יגיעו למקומם חזרה במהירות גדולה יחסית.

מערכת הצ'ופרים של המשחק גם מקבלת שינוי משמעותי, ככל שאתם תעלו יותר רמות ככה תקבלו יותר דברים, מה שמקל על השחקנים לקבל את הקלפים שהם רוצים. בסך הכל זה נראה שזה זמן מצויין לחזור לשחק, גם אם אתם חוששים לחזור כיוון שלא שיחקתם מלא זמן; שנת העורב יורדת לה מה- Standart והמשחק יתן לכם הסבר חדש על כל מילות פעולה החדשות וכן חבילה שמתאימה לרמה הנוכחית של המשחק. אז יאללה, תחזרו לפונדק!

עונת הציד החלה

גולת הכותרת של שנת הפניקס היא היציאה של מקצוע חדש ומלהיב, צייד השדים. כן, קראתם נכון! אילידאן וחבריו מצטרפים אלינו ובגדול החל מה- 2.4.20 נקבל למשחק מקצוע חדש לגמרי לאחר 6 שנים בהם לא היה חידוש מהבחינה הזו. ההרחבה תכלול סיפור פרולוג חדש של ארבעה חלקים במשימות אישיות המגולל את סיפור המקור של אילידאן סטורמרייג' (Illidan Stormrage) , מזווית הראייה שלו כמובן. הסיפור יתחיל מזמנו של אילידאן כקוסם צעיר ויגיע עד הבגידה בו.

hearthstone illidan

מקצוע צייד השדים מעניין ויצא לי לשחק בו קצת. שמחתי לראות שהוא מאוד ורסטילי; הוא יכול להיות מאוד מהיר ואגרסיבי מחד, אך מנגד גם סגנון משחק איטי בנוסח קונטרול הולם אותו, שכן לאילידאן לא באמת איכפת אם החיילים שלו נשארים בחיים או לא ויקריב אותם בששון בשביל עוד כוח.

צייד השדים מגיע עם יכולת גיבור העולה רק מאנה אחת (!) ונותנת 1+ התקפה לתור הנוכחי. יכולת זו נותנת לכם את הגמישות להשתמש בה באיזה תור שתרצו, וכמובן שקלפים חדשים רבים מתאימים את עצמם ליכולת זו. בנוסף, תהיה מילת פעולה חדשה: Outcast. כאשר נשחק קלף עם מילת הפעולה הזו כשהקלף נמצא בצד הימני או השמאלי ביותר של היד שלנו, הוא מוסיף בונוס נוסף.

לדוגמה, גולגולתו של גול'דן, מאפשר לשלוף 3 קלפים ליד, ואם הוא ישוחק מצד ימין או שמאל הקיצוניים של היד הקלפים הנשלפים יעלו פחות מאנה בשביל לשחק אותם. עם יציאת ההרחבה, כולם יקבלו 10 קלפי מקצוע חדשים יחד עם 20 קלפי התחלה לחבילה יעודית למקצוע. כמו כן, תוכלו להרחיב את האוסף שלכם עם עוד 15 קלפים יעודיים לצייד השדים, שאליהם יצטרפו עוד 45 קלפים בהמשך השנה.

Hearthstone skull of gul'dan

חידושים מכל הכיוונים

בשנת הפניקס נגלה אזור חדש לגמרי שנקרא Ashes of Outland. הבקיאים בסיפור של World of Warcraft ודאי מבינים כבר לאן זה הולך – Ashes of Outland הוא העולם השבור ומלא המלחמה מההרחבה של World of Warcraft®: The Burning Crusade. בהרחבה זו, מיודענו אילידאן סטורמרייג' הכריז על עצמו כשליט האיזור ומפקד על צבא ציידי השדים העומדים מול הסכנות של עולם שבור זה.

לכבוד הגעתנו ל-Ashes of Outland נקבל אגדיים חדשים הנקראים Primes. אגדיים אלו מזומנים אל המגרש בצורה הראשונית שלהם, אך כאשר הם מובסים הם נכנסים חזרה לחבילה שלכם בצורתם המשופרת. לדוגמה Kargath Bladefist, אשר נכנס למגרש בעלות של 4 מאנה, 4/4 עם הסתערות (Rush) וכאשר מובס יחזור מאוחר יותר כקלף בעלות של 8 מאנה, 10/10 עם הסתערות ובנוסף ייתן 10 נקודות מגן כאשר הוא הורג יצור.

בהרחבה החדשה נראה גם סוג יצורים חדש, שדים כלואים (Imprisoned Demons). שדים אלו יכנסו למגרש במצב כלוא, בו לא ניתן להשפיע עליהם בשום צורה או להשתמש בהם, ולאחר מספר תורים הם ישוחררו אל הלוח. כאשר הם משתחררים מכלאם תגלו שהם שווים את הזמן שהם תפסו לכם מקום על הלוח.


עוד יצור אשר משתחרר מהכלא הוא Kael'thas Sunstrider, והוא משתחרר היום, 17 במרץ 2020. כל השחקנים אשר יכנסו למשחק החל מהיום יקבלו אותו בחינם, ויוכלו להנות מיכולת מיוחדת שנותנת לשחק כל קסם שלישי הוא ללא עלות.

תוכלו לרכוש את החבילה המוקדמת החל מהיום ועד ה-06 באפריל 2020 והרוכשים ברכישה המוקדמת יקבלו את עיצוב הקלף החדש יחד עם אגדי מוזהב מההרחבה החדשה, Ashes of Outland כבונוס. אם תרכשו את החבילה הגדולה יותר תקבלו גם את הגיבורה החדשה למקצוע השאמאן, Lady Vashj ומספר בונוסים נוספים.

אני אישית, לא יכול לחכות כבר לתוכן החדש של שנת הפניקס שמאופיין בהרבה שינויים טובים אשר יחזקו את הכיף של המשחק וירעננו אותו קצת. מקצוע צייד השדים החדש (שזה רוב מה שאנשים שיחקו ב-Hearthstone Summit 2020) כיף ומגוון, מהיר מאוד וקשה להתמודד איתו, אך הוא אינו חזק מידי לעומת האחרים, זה פשוט עניין של בניית אסטרטגיה נכונה מולו. שנת הפניקס בהחלט מתחילה חזק, בואו ונראה מה עוד מצפה לנו השנה.