Star Wars Outlaws הוא משחק פעולה-הרפתקה בעולם פתוח, בו השחקן נכנס לנעליה של קיי וס, נוכלת צעירה שמנסה לנווט בעולם של גלקסיות, אימפריות וארגוני פשע. המשחק, שפותח בשיתוף עם Ubisoft ו-Lucasfilm Games, לוקח אותנו למסע במגוון כוכבים צבעוניים, ומצליח להביא משהו חדש ומרענן לז'אנר.


איך זה מרגיש להיות כריש

Star Wars Outlaws ממוקם בציר הזמן של סאגת Star Wars בין הסרטים "האימפריה מכה שנית" ל-"שובו של הג'דיי", בתקופה שבה האימפריה שולטת בגלקסיה ביד רמה, אבל כוחות המרד מתחילים לצבור תאוצה. בעוד האימפריה מתמקדת במרד ובכוכבים הגדולים, ארגוני פשע שולטים בעולם התחתון. גיבורת המשחק, קיי, מוצאת את עצמה נקרעת בין הרצון לברוח מהמציאות הזו לבין האפשרות לנצל אותה לטובתה. הסיפור שלה הוא מסע אישי של הישרדות בעולם שבו החוק לא שולט, והנאמנות היא סחורה נדירה. היא מתמודדת עם מצבים מסוכנים, אויבים חזקים, ובחירות מוסריות שישפיעו על עתידה – כל זאת על רקע גלקסיה מפולגת בין טוב לרע, בין סדר לכאוס.

הסיפור מתפתח בצורה חלקה, עם עושר בדמויות משנה שמכניסות אתכם לעומק האווירה של הגלקסיה. המשחק בנוי בצורה שמאפשרת לשחקנים לא רק לשחק, אלא לחיות בתוך העולם של Star Wars. כמו ב-"Ghost of Tsushima", גם כאן קיים הקונפליקט הפנימי של הדמות הראשית, כשהיא נקרעת בין מי שהיא לבין מה שהעולם דורש ממנה להיות. קיי מנסה לשרוד בין השוליים המסוכנים, והסיפור של המשחק מגולל את חייה בעולם שבו אפשרויות הניצחון מצומצמות והקווים בין חברים לאויבים מטושטשים.

קצב המשחק משתנה לפרקים, לפעמים הוא איטי יותר ודורש סבלנות במשימות התגנבות, ולפעמים הוא מהיר כשנסים מהאימפריה או בקרב חלל עם שודדים. אך באופן כללי ניתן לומר עליו שהוא די מאוזן. העולם פתוח ומציע חקירה עמוקה – משימות צדדיות, מיני-משחקים, ואיסוף פריטים שמעשירים את חוויית המשחק ואת הדמויות שסביב קיי. כמו כן, המשחק משלב בתוכו מערכת פריצת מנעולים מרעננת מבוססת שמע ופריצת מחשבים ומסופונים שמוסיפה צבע לחוויה. המשחק מתרחש בעולם פתוח הכולל מקומות אייקוניים מהיקום של Star Wars כמו טאטואין, לצד כוכבים חדשים שנבנו במיוחד עבור המשחק. כל אזור בעולם מלא בפרטים קטנים שמכניסים את השחקן לאווירת "מלחמת הכוכבים", בין אם זה המפגש עם חייזרים מקומיים או השתקפויות מרשימות על גבי חלונות ברחובות הערים.

מערכת אחת שראויה לציין לשבח היא 'ניקס'. ניקס הוא חייזר מחמד קטן ודמוי אקסולוטל המלווה את קיי בכל מסעותיה. הוא לא רק חמוד, אלא גם שימושי מאוד. במהלך המשחק, ניקס יכול לבצע עבור קיי פעולות מגוונות, כמו הסחת דעת של אויבים, גניבת פריטים חשובים, והגעה למקומות שקיי לא יכולה להגיע אליהם בעצמה. השימוש בו מוסיף רובד טקטי למשחק, במיוחד בסצנות של הסתרה וחדירה שקטה לאזורים מאובטחים. ניקס תורם לחוויית המשחק בכך שהוא מגביר את תחושת השותפות בעולם המסוכן של הגלקסיה, מה שהופך את האינטראקציות השקטות ליותר מגוונות ומספקות.

תזמורת גלקטית של ז'אנרים

הירידה לפרטים ב-Star Wars Outlaws מתמקדת ביצירת עולם חי ונושם, שמרגיש כמו חלק אותנטי מיקום "מלחמת הכוכבים". המשחק מציג מגוון רחב של זנים של חייזרים שמקורם בעולמות שונים, כל אחד מהם עם עיצוב ייחודי ותרבויות מגוונות שמוסיפות לעומק של העולם. הסמטאות בערים מלאות בפרטים קטנים, כמו גרפיטי חייזרי, דוכני שוק עם סחורות משונות, ודמויות NPC המנהלות חייהן בתוך הסביבה, מה שמעצים את התחושה של גלקסיה רווית חיים. כל פרט במשחק, מהאווירה ועד לאינטראקציות הקטנות, נועד לשאוב את השחקנים לתוך עולם גלקטי מורכב ועשיר בהיסטוריה וסיפורים, ואם הייתי צריך לחשוב על מערבון בעולם של מלחמת הכוכבים, ככה כנראה הייתי מדמיין אותו. מצד שני, ישנה תחושת פספוס גדולה כי הסביבה עצמה לא כל כך אינטראקטיבית ולא ניתן לעשות בה שימוש כמו שהייתי רוצה.

מה שכן, ניתן לתאר את ריבוי סגנונות המשחק כתזמורת גלקטית בה כל כלי מנגן תו משלו, אך יחד הם יוצרים יצירה מלאת חיים. המשחק משלב סגנונות שונים כמו פעולה ישירה, חקירה מעמיקה, התגנבות, וניהול קרבות חלל – כל אחד מהם משלים את האחר ומספק חוויה רב-שכבתית ועשירה. כל אחד מהסגנונות הללו הזכיר לי משחק אחר בין Freelancer ל-Hitman אבל בכולם החוויה לא הרגישה שלמה לגמרי. כל סגנון משחק מעניק לשחקן כלים שונים לשרוד ולהתקדם, ומאפשר לחוות את העולם בדרכים מגוונות.

מערכת היכולות מרעננת וייחודית בהשוואה למשחקים אחרים. בניגוד למערכות מבוססות נקודות ניסיון, כאן סט היכולות של השחקן נרכש דרך שילוב של השלמת משימות ותשלום במשאבים שהשחקן צובר במהלך המשחק. המשימות עצמן מגוונות ומאתגרות, ומאפשרות לשחקן לבחור כיצד לפתח את הדמות שלו בהתאם לסגנון המשחק המועדף. השיטה הזו מציעה תחושת הישג אמיתית יותר, מכיוון שהשחקנים חייבים לעבוד כדי להרוויח את היכולות שלהם, במקום פשוט לצבור נקודות ניסיון על פי הזמן המושקע. זה יוצר מערכת קידום מבוססת מאמץ ובחירה, שמעניקה לשחקן תחושת שליטה על ההתפתחות של קיי וס ויכולת להתאים את הסגנון האישי שלו לתנאי המשחק המשתנים.

מערכת הקרב בסיסית אך מגוונת – עם אפשרויות שונות של תחמושת כמו פלזמה, יון ויריות טעונות שמתפוצצות – שמעניק גמישות אסטרטגית בקרב. שדרוג הנשק במהלך המשחק מוסיף במעט למשחקיות אך זה לא פקטור משמעותי בקרב וכמובן שאם נמאס מהנשק האישי שלכם, אפשר לקחת נשקים אחרים שמוצאים בשדה הקרב. בנוסף, היכולת שלה להאט את הזמן ולסמן מטרות לטיהור מהיר מוסיפה מימד דינמי לקרב, מה שמזכיר רגעים אייקוניים של האן סולו​.

עם זאת, הקרבות פנים-אל-פנים מרגישים חלשים במקרים מסוימים. הקרבות נוטים לחזור על עצמם, בעיקר במהלך משימות צדדיות, בהן השחקנים עשויים לחוות דפוס קבוע של חדירה למקומות, ירי באויבים ובריחה. שדרוגים מסוימים שהיו יכולים להעשיר את הגיוון בסוגי האויבים והתסריטים בקרב חסרים מעט​.

אליה וקוץ בה: הכוח חזק, אבל ההחמצה חזקה יותר

תחושת חוסר השלמות, לחוייתי, בחלקים מסוימים של המשחק מתחברת למחסור בפרטים שניתן לעשות איתם אינטראקציה שמעט מחסירים מהחוויה הכוללת. לדוגמה, היכולת להשתמש בפחים או חפצים סביבתיים אחרים כדי להסתתר או להסיח את דעת האויב הייתה יכולה להעשיר את המכניקות הטקטיות, לו הייתה קיימת. כאשר הכוונה היא להפתיע את האויבים אך התגנבות נכשלת, המשחק מציע מעט מדי חלופות טקטיות, והמעבר ללחימה ישירה מרגיש לעיתים ככורח ולא כבחירה מושכלת.

עוד מקום שבו המשחק נופל במעט הוא בחקר החלל. בעוד שציפייה מסוימת הייתה לראות מערכות קרב חלל דומות לאלו של Star Wars: Squadrons, כאן החוויה מעט שטחית וחזרתית. המסעות בין הכוכבים מרגישים מונוטוניים והיו יכולים להציע הרבה יותר במונחים של חקר אינטראקטיבי או קרבות חלל עמוקים, מה שהיה מעצים את תחושת ההרפתקה הגלקטית​. בסופו של דבר, למרות ההנאה הרבה שיש במשחק, האלמנטים הללו יוצרים תחושת חסר שמונעת מהחוויה להיות שלמה לגמרי עבור שחקנים שמחפשים עומק טקטי וחקר מעמיק יותר.

דוגמא נוספת לתחושת ההחמצה היא שלמרות שמבצעים משימות עבור העולם התחתון, Star Wars Outlaws לא מצליח לתפוס את הרוח החופשית של משחקים כמו Mafia או GTA. בעוד שהעולם הזה מציע רק ספידר אחד שניתן לזמן כמעט בכל מקום, הוא לא מעניק את התחושה של חקירה אמיתית. היעדר כלי רכב מגוונים או אפשרות לגנוב רכבים אחרים גורם לחופש לחקור להרגיש מוגבל ומאכזב ומאבד מעט את העוגן שאנחנו בסופו של יום פושעים גם אם יש לנו לב זהב.

תחושת החופש במשחק מתפוגגת כשנתקלים באזורים בהם לא ניתן להיכנס עם הספידר. בעוד שזה הגיוני באזורים עירוניים, כאשר מדובר בהרים סמוכים למתחמי אויב, ההגבלה הזו פחות מובנת. גם אם הכוונה היא לעודד התגנבות, הייתי מצפה לקבל טיפ ולא הגבלה, כי בסופו של דבר אני רוצה לשחק איך שמתאים לי. בנוסף, ישנם מקרים בהם שודדים רודפים אחריך ואתה מנוע מלעשות Fast Travel – מה שמובן, אבל גם אחרי שהשודדים כבר חוסלו, האפשרות הזו נותרת נעולה ללא סיבה נראית לעין. מגבלה נוספת ומרגיזה היא על כמות השמירות וזמני השמירה – למשל, אי אפשר לשמור באמצע משימה או במהלך קרב, מה שמכביד על חוויית המשחק.

בין פשע לאומנות

Star Wars Outlaws עומד ברף גבוה לעיצוב גרפי במשחקי מלחמת הכוכבים, עם עולם פתוח מרהיב שמזמין את השחקנים לחקור גלקסיה מלאת חיים. הגרפיקה היא מהממת, עם פרטים מדויקים בסביבות השונות — מהנופים המסתוריים של כוכבי לכת מרוחקים ועד לעיצובי הדמויות שמדגישים את האישיות הייחודית של כל אחת מהן. האור והצל משחקים תפקיד מרכזי, והם מוסיפים עומק ואווירה לכל סצנה.

למרות ההשקעה המרשימה בפרטים ובסביבות המשחק, תחושה של החמצה עולה כשמדובר בדמויות. הבעות הפנים נראות לעיתים חסרות חיים, והחיבור בין תנועות השפתיים לדיבור לוקה בחסר. באגים ויזואליים, כמו דמויות שנמתחות לאינסוף, קרקע שנעלמת פתאום, ודשא שצומח באוויר, פוגעים בתחושת ההשקעה הכללית. המשחק מרגיש לעיתים כאילו היה זקוק לעוד כמה חודשים של עבודה כדי להיפטר מתופעות אלו ולהציע חוויה מלוטשת יותר.

הדור החדש של כרטיסי המסך מסדרת Geforce RTX 40XX של Nvidia מביא איתו את ה-DLSS 3.5, גרסת ה-Upscaler המתקדמת ביותר. קפיצת הביצועים הזו מאפשרת לנו לשחק ברזולוציות גבוהות יותר תוך הפחתת העומס על המעבד הגרפי, מה שמשפר את חוויית המשחק ומעלה את קצב הרענון. בנוסף לכך, נוספו שיפורים ויזואליים מרשימים כמו Ray Reconstruction, שמשדרג את איכות ההשתקפויות על משטחים חלקים ומעלה את רמת הפירוט של המשטחים ושל הפרטים המשתקפים עליהם בצורה מדהימה.

שני פיצ'רים חשובים נוספים שמעצימים את חוויית המשחק הם: Frame Generation ו-Reflex. פיצ'ר ה-Frame Generation, המיועד לכרטיסי מסך מהדור החדש של Nvidia, מאפשר יצירת פריימים נוספים בצורה חכמה באמצעות בינה מלאכותית, מה שמעלה את קצב הרענון לשנייה (FPS) ומאפשר משחק חלק יותר, גם במצבים עמוסים גרפית.

בנוסף, Nvidia Reflex מצמצם את זמן התגובה של המשחק על ידי הפחתת ה-Latency, מה שמעניק לשחקנים שליטה מהירה ומדויקת יותר, במיוחד בקרבות אינטנסיביים הדורשים תגובות מיידיות. מעבר לכך, שחקנים עם מערכות חלשות יותר מהדור הנוכחי ימצאו עצמם נאלצים להתפשר. מערכות מהדור הקודם עדיין מתקשות להריץ את המשחק באיכות גבוהה ברזולוציה של 1440p, גם עם השימוש ב-DLSS.

Star Wars Outlaws הוא משחק מרשים שמשלב סיפור סוחף עם חוויית חקר עולם פתוח ועיצוב ויזואלי עוצר נשימה. הדמות הראשית, קיי, מפתיעה בעומק ובפיתוח שלה, וגם אני, שהייתי סקפטי כשנחשף המשחק לראשונה, הופתעתי לטובה. לצד הסיפור, הגרפיקה המרשימה הנתמכת בטכנולוגיות כמו DLSS ו-Ray Tracing מרימה את המשחק לרמת מציאותיות חדשה, בעוד הפסקול המפואר מגביר את תחושת ההשתקעות בעולם. עם זאת, לאורך המשחק מלווה תחושת החמצה. למה לא ניתן להיכנס עם הספידר לכל מקום? למה אפשרויות השמירה מוגבלות? ומדוע לא נתנו ליצירת המופת הזו עוד זמן ליטוש? המשחק כמעט מגיע לשיאו, אבל ההגבלות הקטנות והבאגים שמלווים אותו משאירים אותנו עם תחושה של "עוד קצת והיינו מקבלים וואו".

מפתחת: Massive Entertainment

מפיצה: Ubisoft

תאריך יציאה: 27 באוגוסט 2024

ז'אנר: פעולה-הרפתקה

זמין על: PC, PS5, XBOX X|S

בוקר על: PC

עותק הביקורת של Star Wars Outlaws סופק על ידי נציגות NVIDIA בישראל.