Relayer הוא משחק אסטרטגיה-תפקידים שעתיד לצאת ל-PlayStation 4 ו-PlayStation 5, מהיוצרים של המשחק המצליח GOD WARS. היה לנו הכבוד לראיין את יושימי יאסודה (Yoshimi Yasuda), המפיק, במאי, ויוצר של Relayer.

הראיון תורגם מיפנית לאנגלית על ידי Kadokawa Games, ומאנגלית לעברית על ידינו.

Yoshimi Yasuda

גיימרספאק: קודם כל, איך היית מסביר מה זה Relayer למישהו חדש?

יושימי יאסודה: Relayer הוא משחק אסטרטגיה-תפקידים יפני יוקרתי, עם מוטיב של מכה (Mecha) וחלל, שמציג הרפתקת חלל של אלו שיורשים את רצון הכוכבים.

אני אוהב את הסוגה כבר 30 שנים, מאז משחק האסטרטגיה-תפקידים בתורות הראשון שיצא בשנות ה-1980 המאוחרות, אך רציתי ליצור את Relayer תוך שימוש מלא ביכולות של מכשיר מתקדם כמו ה-PlayStation 5, כדי להגיע לרמת ביצועים גבוהה יותר ובכוונה ליצור עניין חדש במשחקי אסטרטגיה-תפקידים יפנים.

איך הרעיון של Relayer התגבש?

במהלך חמש השנים האחרונות, התמקדתי בליצור סיפור מקורי בשביל Relayer, כשמדי פעם דרכתי במקום לאורך הדרך. אבל בסופו של דבר, התחלתי לשנוא את עצמי על זה שהתעקשתי אך ורק על הנושא של "חיים בחלל" בפני עצמם.

אז בכך ששיניתי את נקודת המבט ל"מגן שמגן על החיים" במקום, הגעתי לסוג של נישה והצלחתי ליצור את הסיפור המקורי באופן מספק. איך החוצן, Relayer נולד? איך הוא שונה מהאנושות? הנושא שהתבסס על ידי השאלות הללו שכנע אותי, והצלחתי לסיים לכתוב את הסיפור שנקרא "Relayer" למשחק.

Relayer characters

שחקנים למדו לצפות ממשחקי אסטרטגיה-תפקידים גם לקרבות מרובים, אבל גם לפעילויות מיוחדות מחוץ לקרב. לאילו פעילויות שכאלו אנחנו יכולים לצפות ב-Relayer?

השגת יכולות מיוחדות לדמויות וקסטומיזציה של המכאות הן פעילויות מיוחדות, מעבר לקרבות עצמם.

למשל, חלק מדמויות ילדי הכוכב (Starchild) יכולות להשיג יכולת השתגרות, שמאפשרת לשחקנים להשתגר לכל משבצת במפה ולהטות את הקרב לטובתכם ברגע, בכך שתשתמשו ביכולת המיוחדת הזו.

בנוסף, על ידי כך שתשיגו נשק אגדי מסויים, הקסטומיזציה של מכאות תשנה דרמטית את תמונת הקרב, לכן אנחנו מבקשים מכל השחקנים לצפות לפעילויות והפיצ'רים המיוחדים הללו.

Relayer Assault

בטריילר החשיפה של Relayer, ראינו קרבות בחלל החיצון ובתוך האטמוספירה של כוכב לכת. אילו איזורים וסכנות אנחנו יכולים לצפות לראות במשחק?

ביקום החלל של Relayer, קיימים לא רק פלנטות וירחים כמו כדור הארץ, הירח, מאדים, צדק, ואירופה (הירח), אלא גם טבעות לוויניות, איזורי הריסות, עתיקות, לווינים ענקיים, כוכבי לכת עם מים, כוכבי לכת עם לבה, ועוד. כל אלה כוללים שלבים רבים כדי למלא את הסיפור בהתרגשות.

אנא שחקו במשחק כדי לראות אילו פרקים יתרחשו באיזורים הללו.

relayer map

בראיון עם אתר אחר, Twinfinite, דיברת על עיצוב הדמויות בצורה שתמצא חן בעיני המעריצים במערב. אילו אתגרים קיימים בעיצוב דמויות וסיפורים שיתאימו לקהל גלובלי?

לפני ארבע שנים, יצרתי משחק אסטרטגיה-תפקידים יפני בשם GOD WARS, והתמה של המשחק היתה מיתולוגיה יפנית. מיתולוגיה יפנית היא פן של תרבות יפנית שפחות מוכר וייחודי לאנשים מבחוץ, ובשונה ממונותאיזם, שם אנשים לעיתים יכולים להלחם כדי להגן על חופש הדת שלהם, המיתולוגיה היפנית מתבססת על איך אפשר ליישב אנשים עם ערכים שונים כדי להגיע להרמוניה טהורה. חקרתי את השימוש בקונספט הייחודי היפני הזה בתור התמה של המשחק, אבל הדאגות שלי נעלמו כשהמשחק בסופו של דבר קיבל שבחים וביקורות חיוביות ברחבי העולם.

מהניסיון הזה עם GOD WARS, אני מאמין שהביטוי של תרבות יפנית בעיצוב הדמויות של המשחק, הרקעים של המשחק, וכל הסיפור בפירוט רב, יסקרן שחקנים רבים ברחבי העולם שנהנים ממשחקים יפניים.

relayer characters

אני מבין שב-Relayer יהיה מצב סיפור. האם שחקנים יוכלו לבחור מה קורה בסיפור ועם אילו פלגים לשתף פעולה?

העלילה לא משתנה לפי בחירת השחקן במצב הסיפור. במקום זאת, יצרנו תוכן סוף משחק בשם "The Asterism Voyage" שאפשר לשחק בו אחרי שמסיימים את הסיפור הראשי, והוא כמעט באותו האורך של הסיפור הראשי.

ב-"The Asterism Voyage", הצוות מתאסף בחללית, Asterism, וסיפור הרפתקה חדש ומורחב מתחיל בחלל. רצינו ששחקנים יוכלו להנות מעוד קרבות שיאפשרו להם להתעמק בעולם של Relayer. למשל, הגורל של לונה (Luna) וטרה (Terra) בסיפור, שבעצם קשור לפרק מאוחר יותר, כשהפלנטה החמישית של מערכת השמש נעלמת.

relayer map

בהזדמנות זו, אשמח להציג את מבנה השלבים ב-Relayer. הסיפור הראשי בנוי מ-43 פרקים ו-42 שלבי קרב, ובנוסף סימולטור קרב שבנוי מ-45 שלבי אימון.

בנוסף, "The Asterism Voyage" הוא סיפור משופר בשביל שחקנים שרוצים לשחק עוד מ-Relayer אחרי שהם סיימו את הסיפור הראשי, ומורכב מ-35 פרקים ושלבי קרב נוספים.

מהטריילרים, אנחנו רואים שהמשחק יציע שלל אנימציות איכותיות במהלך הקרבות. האם אנחנו יכולים לצפות לראות הרבה אנימציות שונות שכאלו במשחק?

ב-Relayer מופיעים ארבעה סוגים שונים של מכה: סוג החלוץ Assaulter, שמתמחה בהתקפות פנים מול פנים; עוד סוג חלוץ, Tanker, שמתמחה בהגנה בעזרת מגנים; סוג המגן האמצעי, Sniper, שמתמחה בהתקפות מרחוק ורובי צלפים; וסוג המגן האחורי Scouter, שמתמחה בחיזוקים, החלשה של האוייב, וריפוי של יחידות.

כוחות האויב גם כן בנויים מ-4 סוגי המכה הללו, ושחקנים יכולים להנות מ-3 וריאציות של סצינות קרב עבור כל סוג מכה.

relayer assault backstab

בנוסף, שחקנים יכולים לבצע מתקפת מלקחיים על אוייב בעזרת Assaulters ו-Tankers, ובכך תופעל התקפה מתואמת בשם "Backstab". בנוסף, התקפה על האוייב מ-Snipers או Scouters יכולה להפוך למכת חיסול בשם "Overkill". שחקנים יכולים להנות מהאנימציות הייחודיות של ההתקפות המיוחדות הללו.

מעבר לכך, ה-Starchild שלכם יכול לגרום לאויבים שלכם נזק הרסני בכך שהוא צורך את מד ה-"Big Bang".

יש סצינת קרב ייחודית עבור המהלך המיוחד הזה שנקרא "Big Bang", ובנוסף אחת ייחודית עבור התקפה מהבוס האוייב, אז אנא שחקו במשחק ותראו את אלה.

שחקנים יכולים להתאים את מהירות הנגינה של סצינות הקרב בשלוש דרגות: קבועה/רגילה, גבוהה, ומהירות סופר מהירה.

שחקנים גם יכולים לבטל את הסצינות הללו ולהחליף למצב קרב פשוט על גבי המפה. מעבר לכך, יש לנו אפשרות בשם "Autoplay" עבור אלה שעסוקים מדי מכדי לשחק אבל רוצים להתקדם במשחק בכל זאת. אנחנו רוצים ששחקנים יהנו מקרבות המכה בדרך הטובה ביותר!

relayer boss

נראה שיש הרבה דמויות מגניבות ב-Relayer. אילו אינטרקציות אנחנו יכולים לצפות לראות בין הדמויות במהלך הסיפור ומחוץ לו?

סך של 40 דמויות, מדמויות שחיקות ועד דמויות NPC, מופיעות ב-Relayer.

הסיפור סובב בעיקר את צוות ה-Asterism, שמחזקים את הקשר שלהם עם חבריהם לרקע טרגדיה, צדק שיוצא מכלל שליטה, ונקמה. בסופו של דבר, הם מקדישים את החיים שלהם כדי להלחם למען הגורל שלהם כדי להציל את כדור הארץ.

עם זאת, אנחנו רוצים ששחקנים יקדישו תשומת לב למספר דמויות ספציפיות. המזכיר של הכוחות המאוחדים של ממשלת כדור הארץ, גרייסון (Greyson), שיש לו סלידה עזה מה-Starchild. המנהיגים של שלושת התאגידים הצבאיים הגדולים ביותר בעולם כולם חומדים להשיג את טכנולוגיית הסופר-כבידה של ה-Starchild בכל מחיר. הדמות המיסתורית ולא מזוהה, משקיף (Observer) הוא לא אוייב או בן ברית – אלא חידה גדולה של המשחק.

relayer scout

ב-Relayer, כשהסיפור מתקדם, חברים שבקונפליקט יכולים לחדש קשר ולבנות את יחסי האמון שלהם דרך מגוון אירועים. הקשרים הללו ישפיעו גם על המשחק.

דמוית שהן בנות ברית, או שיש להן קשרים קרובים ועמוקים, ברוב הסיכויים יבצעו התקפות מתואמות ייחודיות עם אפקטיבים נוספים, אז אני רוצה ששחקנים יתנו תשומת לב מיוחדת לקשרים בין הדמויות בזמן שהם משחקים במשחק.

Relayer צפוי לצאת ל-PlayStation 5 ו-PlayStation 4. מה ההבדל ששחקנים יכולים לצפות מגרסת ה-PlayStation 5?

יש את ה-haptic feedback, שהוא פונקצייה יחודית של ה-PS5. אבל אנחנו מפתחים את גרסת ה-PS4 כך שיהיה לה הבדל מאוד קטן מגרסת ה-PS5.

אנחנו גם רוצים ששחקני PS4 ינצלו את האפשרות לשדרוג חינמי לגרסת ה-PS5. אנא צפו לשדרוג הזה.

relayer sniper overkill

מה אתה חושב שיהיה הדבר ששחקנים הכי יתלהבו ממנו במשחק?

אני מאמין שהכיף בז'אנר האסטרטגיה-תפקידים שוכן ביכולת לשחק מחדש ואלמנטי השלמת ההישגים של המשחק, שבהם שחקנים מגלים שלל אסטרטגיות כדי לנצח אותו.

ב-Relayer, זה בהחלט יהיה אפשרי לשחקנים להעלות את הרמות של הדמות, להתאים נשקים, ולנצח בקרבות בזמן שהם משתמשים בחפצי ריפוי. אבל הם גם יכולים להנות מאסטרטגיות כיפיות ומלהיבות כדי לנצח אויבים בכך שהם יתכננו מהלכים טקטיים מיוחדים והתקפות ממכאות וינצלו עד הסוף את היכולות הייחודיות של הדמויות.

כמו שאתם רואים, יש שלל אסטרטגיות ב-Relayer אז אני אשמח שאתם, השחקנים, תמצאו את האסטרטגיה הכי טוב שהכי מתאימה לכם ולהעדפות שלכם! אני מאמין שתחושת ההישג מהשלמת המשחק עם אסטרטגיה שהשחקן יצר תהיה האלמנט הכי מלהיב במשחק.

תודה רבה לך, מר יאסודה.

Relayer עתיד לצאת ל-PlayStation 5 ו-PlayStation 4 ב-17 בפברואר, 2022.