Two Point Hospital, משחק ניהול בתי החולים בפיתוח סטודיו האינדי, Two Point Studios, יצא לפני קצת יותר מחודש, ולשמחתנו, הזדמן לנו לשוחח עם שניים מהמפתחים מאחורי המשחק.

מפתחי המשחק שעמם שוחחנו הם מארק סמארט (Mark Smart), המנהל האומנותי של הסטודיו וכריס נוט (Chris Knott) האנימטור הראשי שמאחורי המשחק.

הגיע הזמן ללכת לבית חולים

השאלה הראשונה ששאלנו את צמד המפתחים היתה, איך לא, "למה דווקא, ובעיקר רק עכשיו?" מהסיבה הפשוטה, שהמשחק הקודם, Theme Hospital, שיהיה יותר נכון לקרוא לו אבי רוחני, יצא בשנת 1997, יותר מ-20 שנה לפני. תשובת המפתחים הייתה בקצרה "כי עכשיו זה הזמן!"

אבל קיבלנו תשובה ארוכה יותר – הם סיפרו לנו שהאנשים השונים שעבדו על המשחק המקורי ב-Bullfrog, תמיד רצו לפתח משחק המשך למקור. בעיקרון, Theme Hospital היה ספין-אוף למשחק Theme Park, והייתה כוונה מצד Bullfrog להמשיך ולהוציא משחקי ניהול שונים בסדרת ה-Theme עם מאפיינים זהים.

התערבותה של EA בנעשה בחברת Bullfrog הלכה וגברה, ומרבית מן הצוות המקורי עזב את החברה. הדבר גדע את החלומות להוציא משחק המשך ל-Theme Hospital ופיתוח של משחקי Theme נוספים (אם כי EA המשיכה להפיץ משחקים כאלה עם אולפנים אחרים).  הצוות מ-Bullfrog התגלגל למקומות שונים. אחד מהם היה אגב, פיטר מולינקס, שהקים את Lionhead Studios אליו חברו Mark Webly ו-Garry Carr וביחד הם עבדו על הכותרים השונים של Lionhead Studios, כותרים כמו Fable ו-Black & White. לאחר הסגירה של Lionhead Studios על ידי מיקרוסופט בשנת 2016, מארק וגארי הקימו את Two Point Studios.

two point hospital

אליהם לצוות חברו מפתחים שעבדו על משחקי ניהול שלבטח יצלצלו כמוכרים לחובבי ז'אנר הניהול: Startopia, משחק ניהול תחנת החלל; RollerCoaster Tycoon האלמותי; ו-Prison Architect. הצוות ממוקם בלונדון, וההומור הבריטי ניכר במשחק.

מארק סמארט וכריס נוט ציינו עוד במהלך הריאיון כי זה פשוט הרגיש נכון להוציא עכשיו יורש רוחני למשחק Theme Hospital, ושלהבנתם השחקנים צמאו להמשך למשחק וכי קיימת אהבה רבה כלפיו. מבחינת המפתחים, למרות הדמיון הרב, מדובר במשחק חדש, ולא ברענון או התאמה למאה ה-21.

המשך ראוי ל-Theme Hospital

כן, קווי הדמיון מאוד חזקים: המשחק לא לוקח את עצמו ברצינות ומלא בהומור בריטי משונה, אך עם זאת מכיל שכבות שונות של ניהול עסקי וסימולציית בית חולים. האנימציה גם תרגיש לכם מוכרת, אך הסיבה  לבחירת בסגנון המזכיר פלסטלינה מונפשת היא לא נוסטלגית, אלא מכיוון שסגנון זה לא יראה מיושן גם בהמשך.

המשחק מכיל מספר רב של רובדים. אמנם הוא מרגיש ונראה ידידותי, אך המפתחים ממליצים בחום לשחקן לצלול אל תוך השכבות השונות ולנבור בקרביו של בית החולים שלהם, אחרת הם יגלו מהר מאוד שדברים יצאו משליטה.

המשחק הוא משחק לשחקן יחיד, והשחקן מובל על ידי קמפיין, עם שלבים ברמת קושי עולה: השלבים הראשונים ילמדו את השחקן את הבסיס, ויכירו לו את הכלים השונים. הקמפיין מעוצב סביב הקונספט של מנהל בית חולים העובר בין בתי חולים שונים ב-Two Point County. המחוז מכיל אזורי אקלים שונים, ולאזורי האקלים תהיה השפעה על החולים.

two point hospital

בנוסף, עם התקדמות השחקן בשלבים, עץ הטכנולוגיה של המשחק יפתח, על מנת לאפשר לשחקן להתמודד עם המחלות החדשות עימם יופיעו הפציינטים בפתח בית החולים. המשחק יאפשר לכם לחזור לשלבים הראשונים עם הטכנולוגיות החדשות שנפתחו, דבר שמכיל ערך מסוים של משחק חוזר. השלבים השונים יביאו עימם גם אירועים מוזרים ואסונות שישפיעו גם על בית החולים וגם על החולים עצמם – החל מתאונות דרכים ועד מטר מטאורים.

לא תמצאו את זה בספרי הלימוד

שאלנו את המפתחים מאין ההשראה למחלות, התסמינים והאירועים השונים שהשחקן יתקל בהם במשחק. הם השיבו כי בתהליך היצירתי, הם ישבו וביצעו סיעור מוחות.

חלקו הראשון הוקדש לתיאור החוויות השונות של הצוות עם מערכת הבריאות באנגליה, דבר שהוביל לשיחה על הפחד מהמפגש עם רופאים ובתי חולים והניסיון להתגבר על פחד זה באמצעות הומור בריטי משובח(שמתאפיין, ככל הנראה בהמון בדיחות אבא).

חלקו השני הוקדש לאירועים הרפואיים השונים: הם התחילו לזרוק שמות של מחלות אותם הזו ממוחם הקודח, ואז פירטו את התסמינים השונים (ויזואליים, או תיאוריים בלבד), ואת דרכי הטיפול השונות.

מרכיב משמעותי נוסף בכל בית-חולים הוא הצוות, ואתם לא תאמינו כמה "טירלול" המפתחים הוסיפו לו.

נתחיל מרגע של רצינות – הדבר הראשון שאפשר לשים לב אליו, שבעוד ב-Theme Hospital החלוקה המגדרית בין התפקידים השונים הייתה מאוד ברורה: האחיות היו נשים בלבד, הרופאים, השרתים וכו' היו גברים, ב-Two Point Hospital נוכל להבחין בשני המגדרים בתפקידים השונים: תוכלו להעסיק אח, רופאה, פקיד קבלה או שרתת (הנקבה של שרת?).

two point hospital

מעבר לכך, הדבר השני שכדאי שנשים לב אליו, והמפתחים ביקשו להעביר אזהרה ברורה בנושא לשחקנים, הם תכונות האופי והאישיות של הצוות אותו אנחנו מעסיקים. לדוגמא – תוכלו להעסיק מנתח עם דירוג גבוה (וסביר להניח שהשכר שלו יהיה גבוה), אבל אם לא תשימו לב ייתכן שאחת מתכונות האופי שלו היא שהוא אינו נוהג לשטוף ידיים. התוצאה? ניחשתם נכון – הניתוח הצליח, החולה מת (מזיהום, כמה דקות לאחר סיום הניתוח).

כמובן שתצטרכו לדאוג לצוות שלכם על מנת שימשיכו לתפקד תחת הלחץ, וגם לדאוג להם להכשרה המתאימה לאורך השלבים. מארק וכריס סיפרו לנו שאמנם הצוות לא לווה על ידי מקור רפואי מוסמך, אבל הרבה מההתנהגויות המוזרות שהצוות שלכם יפגין מקורם באנשי צוות רפואי בשר ודם, חברים של המפתחים השונים, שחלקו את המוזריות שלהם עם צוות הפיתוח.

המשחק צפוי לתמוך בעתיד במודים, דבר שיגדיל את אורך חייו, ותומך כבר כעת באלמנטים שונים של משחק מרובה משתתפים כגון אתגרים תחרותיים, אפשרות ל-Co-Op, וטבלאות המתעדכנות באופן מקוון ומראות לשחקן היכן הוא עומד ביחס לשחקנים אחרים: זמן השלמת שלבים, כמות טיפול במטופלים, ועוד.

אז אם חשקה נפשכם במשחק ניהול טוב, עם הומור בריטי משובח, כנראה ש-Two Point Hospital הוא הכתובת. אנחנו ממש מצפים לראות על מה הסטודיו יעבוד בהמשך.