Home 3DS

Dark Devotion – אפל ולא במקרה

Dark Devotion
Dark Devotion

המשחק Dark Devotion הוא משחק אקשן תפקידים דו-מימדי, בפיתוח סטודיו אינדי בשם Hibernian Workshop, אשר זכה בפרוייקט למימון המונים ב-Kickstarter. המשחק מופץ בידי The Arcade Crew, חטיבה חדשה של המפיץ DotEmu, שמתמקדת בסיוע למפתחי משחקי אינדי בסגנון רטרו.

שואלים את עצמכם למה השם הזה? תוהים האם יש קשר כלשהו לסדרת משחקי ה-Dark Souls? אז התשובה היא – כן, והמפתחים לא מתביישים בזה. אמנם זה מעט יפחית מהמשחק אם אומר זאת, אבל עדיף שניפטר מזה על ההתחלה – זו גרסא דו-מימדית של Dark Souls, לטוב, ולרע. בעיקר לטוב (אם ההגדרה שלכם להנאה היא הסבל הצרוף שנגרם לשחקן עקב משחקי Souls-Like).

אל המקדש ומעבר

נפלה בידי ההזדמנות לשחק באחת מגרסאות המפתחים של המשחק, גרסה אשר דומה במהותה לגרסת ה-Heavy Demo בה זכו אלו שבחרו להצטרף למימון המשחק ב-Kickstarter (תוכלו למצוא שם גם את ה-Light Demo).

עלילת המשחק מספרת על עולם בו קיים מקדש, וישנו מסדר של טמפלרים שהמקדש הוא כל מטרתם. ה"אלוהים" בו מאמין מסדר הטמפלרים מצווה עליהם להתגבר על מקדש זה, כדי להראות את מסירותם. כמובן, שאף מסדר לא שלם ללא אינקוויזציה פנאטית במיוחד, וכל מתנגדיה מושלכים אל המקדש.

אתם משחקים טמפלרית שנלקחה מהוריה עוד בהיותה ילדה על ידי אנשי המסדר. הטמפלרים מאמנים את הילדים הצעירים להיות לוחמים ללא חת, על מנת שיוכלו להוביל את מסע הצלב שלהם, ולהראות את מסירותם בדרך אל הישועה. לרוב טמפלרים נלחמים בקבוצות – למעט הגיבורה אותה תשחקו. משום מה, היא החליטה שעליה להיכנס אל המקדש לבדה, ולשרוד את המסע שלה בפנים.

Dark Devotion

המשחק יחלוק איתכם את העלילה לאורכו, במשורה, אבל יסופקו לכם פיסות מידע בדרכים שונות, משונות ולעיתים מזוויעות. זה לא יהיה פשוט למצוא את פיסות מידע אלו. במקדש תמצאו מפלצות המפוזרות לאורכם של 4 עולמות. בכל עולם יש בין 3 ל-5 נתיבים שונים, והשוני לעומת משחקים אחרים בז'אנר ה-Souls-Like הוא שברגע שבחרתם נתיב, ועברתם בדלת, היא נסגרת מאחוריכם.

בין העולמות השונים אתם תעברו ב-Hub בו תוכלו לשדרג את הדמות שלכם: Filthblood Shelter הוא שמו של ההאב, בו תוכלו להשתמש באמונה שאספתם במהלך השלב על מנת לשדרג את הדמות שלכם.

מבחר נשקים כדי לשחק איך שתרצו

המשחק מוגדר על ידי המפתחים כ-Action-RPG, והדבר ניכר לאורך הדמו בו התנסיתי בצורה משמעותית. כמות סוגי הציוד בו נתקלתי: נשקים, מגנים, שריונות וקשתות, כולם עם Stats שונים, הייתה מדהימה. על כך תוסיפו את מכניקה הברכות והקללות שתוכלו להפעיל על הדמות שלכם או האויבים, וכמובן קסמים, וקיבלתם ארסנל מדהים ליצור סימפוניה של הרג.

Dark Devotion

כלי הנשק השונים מרגישים ונותנים תחושה מאוד שונה האחד מן השני. הם משתנים בכמות הנזק, בזמן שלוקח להניף אותם וכמובן באנימציה, והתחושה עוברת לשחקן בצורה טובה מאוד: השימוש בחרב לעומת חנית היה שונה כשמיים וארץ, ודרש שינוי טקטיקה זריז (דבר שהשכלתי להבין רק לאחר מוות מיותר). את הנתונים של כלי הנשק השונים תוכלו לשנות באמצעות חריטת רונות, וכך להתאים את כלי הנשק שלכם אל האויב שעומד בפניכם.

בדומה למשחק Dead Cells אותו ביקרתי, תוכלו לבזבז את ה"מטבע" של המשחק: "אמונה" (Faith) על שדרוגים, פתיחת סודות, תיבות אוצר, דלתות ועוד כל מיני דברים שונים שיפתחו בפניכם מסלולים, נשקים או חלקים חדשים בעלילה.

שם את ה-Dark בשם המשחק

אווירת המשחק מאוד אפילה, והאויבים השונים, ובמיוחד הבוסים, מעוצבים בצורה מדהימה וחדשנית. לא מדובר בתפלצות הלא ברורות של משחקי ה-Souls של FromSoftware, אלא דברים "קצת" יותר קונבציונלים. לדוגמא – אחד הבוסים שתתקלו בו במשחק אזוק ביד אחת לקיר. באמצע הקרב הוא פשוט תולש לעצמו את היד, וכעת ממטרה נייחת שעושה הרבה נזק עם כל מכה, הוא יחל לרדוף אחרי דמות השחקן.

Dark Devotion boss

אבל לא צריך לחכות לקרבות הבוס או המיני-בוסים על מנת להרגיש אתגר. המשחק לא יוותר לכם, ופעמים רבות תצטרכו להשקיע מחשבה בפעולה פשוטה לכאורה כמו כיצד לרדת את המצוק עליו אני נמצא, מבלי להיפגע מהנפילה, כשאני יודע שהגלגול יביא אותי היישר לטווח הפגיעה של המפלצת שממתינה לי למטה?

קצב המשחק יחסית איטי למשחק דו מימדי. הקצב הרבה יותר איטי ביחס לזה של Dead Cells. איפשהו יותר כמו Dark Souls, אבל אובדן המימד השלישי מורגש מאוד, במיוחד כאשר עליכם לתמרן ולהתחמק מהמפלצות והמלכודות השונות הפזורות בעולם. מנגד, המפתחים הזכירו את העובדה כי תהיה אופציה לבצע Speed Run של כלל השלבים במשחק (אני אניח שהדבר לא תופס לגבי קרבות הבוס).

מצב זה לדעתי עשוי לאתגר את השחקנים, עקב הפסד ה-Faith בגלל אי הריגת המפלצות, אבל אני מניח שהמשחק ימצא טריק כלשהו לפצות את השחקן שיבחר בדרך משחק זו.

Dark Devotion Boss

מבחינת גרפיקה, מדובר במשחק דו-מימד בסגנון פיקסל ארט, עם פאלטת צבעים אפלולית למדי, דבר התורם לאווירת הדיכאון של המשחק, וכמובן מקשה על זיהוי מרכיבים סודיים ונחבאים בשלבי המשחק. המשחק נראה מקסים, והמפתחים משקיעים זמן רב בעיצוב האנימציות השונות, בדגש על אנימציית הקרבות.

המשחק Dark Devotion אמנם יונק השראה רבה מ"אבי הז'אנר": Dark Souls, אבל ללא ספק, זה משחק עשוי היטב. המפתחים שמים דגש רב על כל המכניקות והאלמנטים השונים בתחום, וככל הנראה הוא יהיה חובה לאוהבי הז'אנר. תאריך היציאה עוד לא ידוע, אבל כרגע המשחק צפוי לצאת לקראת סוף השנה. לאור העובדה שהשנה כמעט נגמרת, זה אמור להיות בקרוב מאוד. אתם יכולים לעקוב אחרי המשחק גם בעמוד ה-Steam המוקדש למשחק או באתר הרשמי.