סביר להניח שאם אתם באזור שנות ה-30 לחייכם, שיחקתם ב-Contra לא מעט. סביר להניח שיחקתם גם ב-Metal Slug גם כן מספר רב של שעות. Blazing Chrome לוקח את שני המשחקים האלה, ובעזרת סם הנוסטלגיה יצר שילוב 16 ביט מגניב במיוחד, שיזרוק אתכם היישר לשנות הילדות, לחופש הגדול.

את המשחק קונטרה שיחקתי עם אחי הגדול על הדמוי NES שהיה לנו כשהיינו קטנים. זה היה מאותם מכשירים שהגיעו עם קסטה אחת עם "100 משחקים". בפועל, היו בה משהו כמו עשרה או עשרים משחקים, כאשר כל השאר היו וריאציות מוזרות של צ'יטים או Modifiers על 20 המשחקים הראשונים. אחד מאותם משחקים היה Contra. הוא היה משחק מס' 5, ואנחנו לרוב שיחקנו בגרסא מס' 30, כי היו בה אינסוף פסילות. בצורה זו סיימנו את המשחק שוב, ושוב, מבלי לשבור את השלט בעצבים, ויותר חשוב – מבלי לרצוח אחד את השני בתהליך.

ב-Metal Slug כבר שיחקתי לבד – אחי הגדול החליט שלרוץ אחרי כדור ברחוב ללא מוצא שבו גרנו, זה דבר מגניב יותר מאשר לשחק במשחק שנותן לך להטיס מטוס, לנהוג בטנק ומה לא. זה דרש שימוש ברום ואמולטור, אבל המשחק הראשון והשני בסדרה היו מוצלחים מאוד בעיניי. השילוב של הגרפיקה המרשימה, כמות כלי הנשק השונים, השימוש בכלי-רכב ועוד, הפכו את המשחקים בעיניי לחוויה צבעונית, והמשחק עדיין זכה לעדנה מחודשת ב-1080p ו-4K  יותר מוקדם השנה על ה-PS4 וה-Xbox One.

blazing chrome Co Op

כעת, המפתחת JoyMasher, בגיבוי המפיצה The Arcade Crew, לקחו את האלמנטים האהובים בשני המשחקים, ושילבו אותם לכדי אחד. התוצאה – Blazing Chrome, משחק Run & Gun באווירת שנות ה-80.

אמנם העלילה היא לא הדבר המשמעותי בז'אנר משחקי ה-Run&Gun אבל נזכיר את זו של Blazing Chrome בכל זאת: העולם מנוהל על-ידי רובוטים מילטנטיים רצחניים במיוחד, ואנחנו, בני-האנוש, די מיותרים. השחקן וחברו הטוב שיושב לידו, יכולים לבחור בין שתי דמויות: Mavra – מורדת עצבנית במיוחד, או Doyle – רובוט שהצטרף לשורות המורדים ויש לו מוהק מגניב במיוחד.

השליטה במשחק Blazing Chrome פשוטה מאוד: אם אתם משחקים על גיימפד, סטיק אחד שולט בתנועת השחקן, והסטיק השני שולט בכיוון היריות. ניתן לקפוץ, להתגלגל, לשכב על הקרקע, לנוע בכיוון אחד ולירות לכיוון אחר, ופחות או יותר זהו.המשחק ידרוש מכם לנוע יחסית הרבה על המסך על מנת להתחמק מהיריות והטילים השונים שירחפו על המסך בניסיון לפגוע בכם, דבר שיכול לגרום לתסכול מסוים.

בגזרת הארסנל – עומדים לרשותכם 4 כלי-נשק אותם תוכלו להרים מתוך קופסאות מתכת הפזורות על הרצפה, שלאחר ירי עליהן יותירו לוח עם אות אנגלית שמסמנת את סוג הנשק. זוהי מחווה ברורה למשחקי ה-Metal Slug. מחווה נוספת למשחק מטאל סלאג היא כלי הרכב השונים שתוכלו להיכנס לתוכם, ובעיקרם רובוט (מכה) גדול, עם מיניגאן במקום ידיים. כמובן שמקומם של אופנועים עתידיים אינו נפקד. תוכלו גם להרים מגנים מדי פעם כדי לשרוד בקלות מסוימת את השלבים.

blazing chrome hovercycles

הגרפיקה של המשחק מעוצבת בסגנון פיקסל ארט, כאשר הדמויות מעוצבות כ-Sprites. הסגנון והעיצוב מקסימים, ואכן מצליחים ליצור תחושה של קונוסלת 16-ביט, דבר שהולם את הכוונות של המפתחת והמפיצה. גם בגזרת הפס-קול, צוות הפיתוח הצליח לקלוע בול עם הטונים של הסינתיסייזר והביטים שמשתלבים עם הגרפיקה כדי למקסם את החוויה.

השלב ששיחקנו בו היה די אופייני לז'אנר – מסך מתמשך עם פלטפורמות שונות, ואויבים שהגיחו מכל עבר וניסו להרוג אותנו. לאחר התקדמות מסויימת, היכרות עם חלק מכלי הנשק, וגם הזדמנות לקחת לסיבוב את חליפת המכה המגודלת (ואז בעצם היינו רובוט בתוך רובוט בעולם רובוטי למדי), הגענו לבוס, בעל עיצוב מעניין של נחש חד-עיני. גם הוא היה רובוטי למדי. כמובן שהלחימה בו כללה מספר שלבים (Phases) בהם הוא נעשה חזק ככל שהתקדמנו, אבל נקודות התורפה שלו היו ברורות, ואחרי זמן מה הצלחנו להביס אותו.

במשחק יש מערכת של פסילות, אבל לא הצלחנו להבחין מהזמן המועט שלנו האם ריחף לו אייקון של Insert Coin לאחר שנגמרו לנו כולן. לרוב לאחר שתמותו, תאבדו את הנשקים שאספתם עד כה.

המשחק פשוט מושלם לאלו מכם שמתגעגעים לז'אנר, ופשוט רוצים לבלות את שבת בבוקר אל מול משחק חסר מחשבה, אחרי שצפיתם בפרק של זומביט. נכון לעכשיו, המשחק יוצא למחשב האישי בלבד. תאריך היציאה נקבע ל-30 לאוקטובר, 2018. היו פרסומים סותרים בנוגע לקונסולות, אך המפתחת הודיעה שנכון לרגע זה המשחק יצא ל-PC בלבד, ולא נמסרו פרטים לגבי Co-Op מקוון.

Blazing Chrome Boss